De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe televisie voor audio bewerking (en films)

    Hey guys,

    Long time nog see Check dit forum eigenlijk nooit meer maar sinds ik hier vorige keer zo goed ben geholpen wilde ik jullie weer om hulp vragen!

    Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie voor op mijn kamer/studio die ik graag voor de volgende dingen wil gebruiken:

    - Belangrijkste is dat ik audio/muziek ga bewerken voor films/reclames ed. Hierbij wil ik dat ik dus video mee laat lopen op het scherm wat ik dan dus ook aan de muur boven mijn computer set-up wil mounten. Kijkafstand zal daardoor waarschijnlijk veranderen aangezien mijn bureau nu tegen de muur aanstaat maar als het scherm aan de muur hangt zou het bureau denk ik iets naar achter moeten om geen nekklachten te krijgen. Kijkafstand is nu dus waarschijnlijk een halve meter, maar het scherm zou op zijn minst boven mijn eigen computerschermen (macbook plus externe monitor naast elkaar) moeten hangen.

    - Daarnaast zal ik zo af en toe een film/serie of docu willen kijken, ik heb een enkele keer Earth ed. series in hd gezien op een scherm en dat is toch ook wel erg nice dus ik zou ook graag af en toe dingen in HD willen checken. Puntje hierbij is dat ik nog niet echt het verschil tussen een FullHD scherm en een HDready scherm naast elkaar heb kunnnen checken dus ik weet niet of dat heel veel toegevoegde waarde heeft (hangt natuurlijk ook van de grootte van het scherm af icm de kijkafstand). Behalve als ik natuurlijk ook HD bron materiaal krijg voor audio bewerking/muziek. De kijkafstand zal dan waarschijnlijk nog iets groter zijn aangezien ik dan niet vanachter mijn bureau ga kijken.

    Hoef verder dus geen televisie te kijken.

    Nu ben ik niet goed op de hoogte van televisies op dit moment, dat houd ik eerlijk gezegd ook niet zo goed bij dus vandaar mijn vraag!
    In eerste instantie wilde ik eigenlijk helemaal niet perse een televisie aanschaffen maar ik kan nu voor 175 euro een LG 26LK330 nieuw overkopen en daarom wilde ik me er toch iets meer in proberen te verdiepen.

    In principe wil ik het liefst niet meer dan 300 euro uitgeven, behalve als het echt een meerwaarde zou hebben die de prijs rechtvaardigt tot aan 500 euro echte max. De LG 26LK330 is HD Ready en misschien niet groot genoeg maar ik vind het altijd moeilijk in te schatten hoe het scherm uiteindelijk uitvalt als het op de plek van bestemming staat Hoeft geen enorm bakbeest te zijn wat meteen alle aandacht trekt. Ik vind een scherm sowieso niet zo mooi vind als het niet aanstaat, zo'n zwart blok aan de muur..

    Bij mijn moeder hebben we thuis een plasma scherm staan van panasonic volgens mij een Panasonic TX-P37X10 of X20. Dat vind ik zelf een erg mooi scherm (Hoewel ook HD ready) en ik vind plasma toch wel het mooist.

    Wat zouden jullie mij aanraden? Kan ik met die LG 26LK330 prima uit de voeten? Of is het slimmer iets meer uit te geven voor een echt (al dan niet FullHD) goed (plasma) scherm? Die deal voor die LG tv is natuurlijk wel erg fijn voor mij portemonnee .

    En een mount moet geen probleem zijn toch? Of is dat ook nog afhankelijk van de televisie die ik zou uitkiezen? Heb nog nooit een televisie aan de muur gehad, dus ik weet daar ook het een en ander niet van. Misschien is een in hoogte verstelbare mount wel handig om de kijkafstand en hoogte ivm audio bewerking of het kijken van een film aan te kunnen passen.

    Alvast heel erg bedankt!

    Ps: Ook zag ik dat sommige televisies een usb aansluiting hebben. Kan je hiermee direct externe hd's aansluiten om bestanden af te spelen?

  2. #2

    Standaard

    Tja, het ligt er volgens mij aan in hoeverre je verschillend materiaal binnenkrijgt en wat je ermee gaat doen. Ben zelf ook editor en ik werk voornamelijk met een DSLR en converteer eerst alles naar Apple Prores HQ en na editing exporteer ik het naar ProRes HQ 1080p50 (vnl via FCP 7.0, ook nu via X); dan vervolgens via Quicktime Player naar een m4v 720p formaat voor Youtube (heeft een betere beeldkwaliteit met compressie dan FCP IMO) en wil dan toch wel met een Full HD monitor werken, en eigenlijk ga ik binnenkort voor een Cinema Display, puur vanwege de kleurcorrectie die bij andere schermen er gewoon anders eruit ziet. Als monitor is dan een externe LCD prima, maar ik zou het zeker niet tijdens de editing gebruiken. Maar dan nog: indien je met echt goede beelden hebt gewerkt is Full-HD the only way to go...
    Wel een andere vraag: hoe ga je 2 monitors op je Macbook aansluiten? Bij mijn weten kan je er maar 1 extra op aansluiten...

  3. #3

    Standaard

    als de kijkafstand een halve meter is zou ik persoonlijk voor een monitor gaan. Die zijn hier immers voor gemaakt. Ik heb een maand geleden onderzoek gedaan of ik een tv of een monitor moest en een tv was voor m'n eigen ogen echt niet te doen om erop te werken.

    Niet alle tv's hebben een usb voor een externe hd, maar die zijn er wel, daarvoor moet je de handleiding bekijken.

  4. #4

    Standaard

    Ik ben geen video editor dus de video kwaliteit is belangrijk maar ook weer niet zo belangrijk Het gaat vooral om dat ik beeld heb waarbij ik audio/muziek/sound design kan componeren en het kan timen enzo. Het is bij mij ook niet de bedoeling dat ik de televisie op mijn laptop ga aansluiten (aangezien daar inderdaad al een extern scherm op is aangesloten) maar ik ga het syncen met een externe pc die ik vrijwel alleen ga gebruiken voor de video die dus meeloopt wat dan dus ook processing power scheelt.

    Ik heb dus ook al een externe monitor om mijn projecten op te doen en mijn computer op aan te sluiten. Het gaat niet persé om een afstand van een halve meter, ik gaf ook al aan dat ik mijn bureau waarschijnlijk iets naar achter zou moeten zetten in het geval ik een televisie boven mijn monitor plus laptop ga mounten om zo te verkomen dat ik op korte afstand veel te veel omhoog moet kijken. Ik wil daarnaast ook dus af en toe een filmpje kijken en dan heb ik liever een mooie televisie dan mijn monitor scherm, daarnaast is het dan juist ook erg fijn dat de televisie aan de muur hangt en dus ook iets hoger voor op wat grotere afstand etc.

    Hopelijk is het zo iets duidelijker! Bedankt voor jullie hulp

  5. #5

    Standaard

    Tja, qua kijkafstand moet je ongeveer 2x de diamater van je LCD aanhouden voor de ideale kijkafstand. Is het meer dan zie je idd het verschil minder goed tussen HD-ready en full-HD en is het minder dan heb je de kans dat je bij een te grote LCD pixels gaat tellen...
    Het ligt denk ik ook aan je bron: ga je films kijken via dvd, bluray of gedownload HD MKV. Bij dvd dan heb je zeker enkel aan een HD-ready genoeg; bij de laatste 2 zou ik voor full-HD gaan.
    Maar sowiezo kan je echt wel een full-HD LCD'tje vinden voor rond de 300 euro hoor.... Dan zou ik die LG HD_ready lekker laten staan en gewoon voor iets mee een full-HD kopen.... Goedkoop vind ik dan wel duurkoop...

  6. #6

    Standaard

    TylerDurden heeft wel gelijk, dat 26inch HD Ready gevalletje lijkt mij ook niet zo'n koopje..... heb zelf een 26inch meer dan Full HD resolutie PC-monitor, kijkafstand ongeveer een halve meter, dat bevalt wel, maar om er TV mee te kijken......

    Je zou bijvoorbeeld dit kunnen overwegen:

    http://www.kieskeurig.nl/lcd_tv/lg/3...caties/957642/

    Of iets heel anders:

    http://www.kieskeurig.nl/plasma_tv/lg/42pt353/957654/
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •