De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Soldaat van Oranje en Turks fruit op blu ray?

    Weet iemand of Soldaat of Oranje en Turks Fruit ooit op BR komt? Zou toch super zijn als deze Nederlandse klassiekers een keer op BR komt, nietwaar?
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #2

    Standaard

    Aangezien er al niet eens fatsoenlijke dvd's van zijn, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er blurays van deze films worden uitgebracht.
    Concertagenda op Podiuminfo

  3. #3

    Standaard

    Krijg ook het gevoel dat ze er niet veel aan willen doen. Zal wel een commercieel verhaal zijn. Amsterdamned zou ik trouwens ook graag op blu ray willen zien.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  4. #4

    Standaard

    De Lift, Flodder, .... kzou er zo nog enkele op BD willen zien verschijnen.
    Bij Amsterdamned weet ik niet of je daar hoge kwaliteit van zou moeten verwachten op BD, de dvd vind ik echt slecht.

  5. #5

    Standaard

    Of het met de commercie te maken heeft weet ik niet, maar het is al vaker gezegd (ook in de diverse nieuws media) Nederland is geen kwalitatief hoogwaardig land. In Nederland regeert de middelmaat! Nederlanders gaan voor maximaal een 6-je, en als ze weg kunnen komen met een 5 ½ afgerond naar boven doen zij dit ook.

    Hierdoor zal het ook hoogst waarschijnlijk zijn dat het genoemde content een intensieve restauratie krijgen, als wel in de landen om ons heen gebeurt, zodat het content gelijk ook goed bewaard blijft voor komende generaties. In Engeland zie bv dat de BBC en andere maatschappijen veel prachtig opknappen en omzetten. Dit gebeurt bv ook in Duitsland waar onlangs bv de Winnetou & Old Shatterhand films hebben opgeknapt in HD. Dit zie je in Nederland niet zo snel gebeuren. Bovendien is het nog maar de vraag of wij in Nederland, naast het geld er voor over hebben, over de juiste professionele hoogwaardige apparatuur en kennis beschikken.

    Weet iemand of er dergelijke bedrijven in Nederland zijn?

  6. #6

    Standaard

    Jazeker, het EYE instituut (voorheen het Filmmuseum), houdt zich hier mee bezig. Zij hebben een groot aandeel gehad in de prachtige dvd boxen van o.a. Bert Haanstra, Joris Ivens en Fons Rademakers.


    Ik denk dat er zeer zeker gewerkt wordt aan HD restauraties van deze klassiekers. Zo is bijvoorbeeld Dorp aan de Rivier van Fons Rademakers al in HD te zien via Ximon.nl.

    Maar of deze en andere klassiekers ooit op Blu-ray gaan verschijnen...?

  7. #7

    Standaard

    De videostreams die Ximon toont, verschillen van 0,5 Mbit/s SD tot 5,5 Mbit/s HD. Wij maken gebruik van een streaming techniek die 'dynamic streaming' heet. Dit betekent dat wij de kwaliteit video die wij naar jou streamen afstemmen op de capaciteit van jouw bandbreedte en computer capaciteit op dat specifieke moment. Zo kijk je altijd de maximaal haalbare kwaliteit en ondervind je minimaal problemen, zoals haperend beeld. In de onderstaande tabel staan alle beschikbare formaten op een rijtje. Let op: Niet elke titel is beschikbaar in alle bitrates.
    Overzicht van geboden video kwaliteiten:
    1234Hoogte (px)3204007201080Breedte (px)57670412801920TypeSDSDHDFull HD 0,40,9
    1,9
    2,45,4
    De vier balkjes rechtsonder in de videoplayer geven aan welke kwaliteit je op dat moment kijkt. Via de systeemcontrole video kun je kijken welke kwaliteit jouw verbindin en computer aankunnen.

    Van deze kwaliteit wordt ik niet echt opgewonden...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •