De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard XBox360 5.1 probleempje

    Ik heb een geluidsprobleempje met m'n xbox360. Wie kan me ff helpen?

    Ik heb de volgende apparatuur:

    - XBox360 (Met HDMI)
    - Samsung PS50C6500
    - Panasonic SC-BT330 (Home Cinema Set)

    Ik wil graag kunnen genieten van 5.1 geluid tijdens het gamen, maar dat krijg ik vooralsnog niet voor elkaar. Ik heb nu de xbox met een hdmi kabel aangesloten op de tv. De tv heeft een optical out en dus loopt er nu van de tv naar de homecinemaset een optische kabel. Maar ik krijg dan alleen 2.1 geluid en dat vind ik toch een beetje jammer.

    Ik had de xbox altijd aangesloten met de component kabel en toen was er geen probleem. Er zit op die xbox kabel namelijk ook een optische uitgang en die kan dan rechtstreeks naar de homecinemaset. Maar op mijn tv zit een ander soort componentingang. Die bestaat namelijk maar uit 1 groene ingang. Is dat nieuw?

    Vandaar dat ik het nu met een hdmi kabel heb opgelost. Geluid en beeld komen zo dus goed aan bij de tv. De tv moet dan volgens mij dat 5.1 geluid door kunnen geven naar de homecinemaset, maar daar komt dus nu alleen maar een 2.1 (of 2.0?) geluid uit.

    Beide kabels tegelijk aansluiten kan niet, want die dikke AV-kabel blokt de hdmi uitgang. Iets oudere xbox

    Wie kan me helpen?
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  2. #2

    Standaard

    Je moet de Xbox met een HDMI-kabel aansluiten op je home cinema set (HDMI in). En vervolgens met een tweede HDMI-kabel (HDMI out) de home cinema set aansluiten op de televisie.

  3. #3

    Standaard

    Dat kan helaas niet, want de homecinemaset heeft verder geen ingangen. Alleen 2x optisch.
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  4. #4

    Standaard

    Heb je hier misschien wat aan: *KLIK*

    Wat ik ff snel uit de gebruikerservaring haal is dit wat je nodig hebt om de audio via ander apparaat dan je TV te laten lopen.

  5. #5

    Standaard

    Hee, dat zou het wel eens kunnen zijn ja. Thanks
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •