Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 40 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sucker Punch [Blu-ray Disc]

    Sucker Punch

    Zack Snyder zijn nieuwste spektakel film in optimale beeld- en geluidskwaliteit.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Hoe kun je maar 3,5 bolletjes voor de extra's geven? De maximum movie mode alleen al is zeker 4,5 bolletjes waard .

    Als je de maximum movie mode had bekeken, had je bijvoorbeeld meer over het verhaal geweten, ik verwijs naar mijn eerdere spoiler (die ook wat eigen gedachtes bevat) :

    Het hele verhaal na de scene, vlak voor Baby Doll een lobotomie ondergaat, en de scene dat het daadwerkelijk gebeurt (bijna de gehele film dus), speelt zich af op dat moment, vlak voor de lobotomie, af in Baby Doll's hoofd. Een soort recap van de gebeurtenissen die zich in de tussentijd hebben afgespeeld, sinds ze binnenkwam, en dan in haar verwrongen gedachten.

    Het instituut wordt een bordeel, doordat de verschrikkelijke gebeurtenissen haar dusdanig hebben aangegrepen, dat een zelf verzonnen wereld voor haar de manier is om daar mee om te gaan, en het bordeel dan symbool staat voor wat er gebeurd is. Het dansen staat voor de seksuele handelingen, die door verdrongen zijn in de vorm van de 4 bekende droomscenes.

    Met dat in gedachten kun je aan alles twijfelen: hebben de andere vrouwen wel echt bestaan? Of waren het delen/manifestaties van Baby Doll zelf? Zeker omdat dan twee 'delen' (vrouwen) vermoord worden. Is dan de ontsnapte Sweet Pea alleen het deel van Baby Doll zelf dat gaat 'ontsnappen' d.m.v. de lobotomie?

  3. #3

    Standaard Een andere benadering van deze film...

    Het lijkt er op alsof de reviewer het moment heeft gemist waarop de lobotomie bijna plaatsvindt, en het decor van de inrichting ineens 'subtiel' het decor van een bordeel is geworden. En ook dat dat moment in reverse later weer terugkomt. Dit brengt verandering in de manier waarop je naar deze film kijkt.

    In de review wordt klinisch omschreven wat het verschil is tussen de lange en de korte versie, maar ik miste wat dat met het verhaal doet.

    En ik ben het met rogue eens: De Maximum Movie Mode is geweldig en innoverend!

    Zie ook: http://www.heyuguys.co.uk/2011/08/08...second-chance/
    Laatst aangepast door Mark Sleper : 26-08-2011 om 10:59
    I have seen things you people wouldn’t believe... ...a perfect Blade Runner sequel...

  4. #4

    Standaard

    Welke uitleg of achterliggend geheel je er ook aan geeft, ik blijf dit een zeer matige film vinden. Voor mij slaat het allemaal nergens op, het is alleen een excuus om enkele actiescenes zo fraai mogelijk in beeld te brengen. Dat is dan weer wel goed gedaan, maar dat alleen maakt voor mij geen goede film. Ik vond het warrig, onsamenhangend en gewoon niet goed genoeg.

  5. #5

    Standaard

    Dat kan natuurlijk.
    Ik ga er alleen wel vanuit dat iemand die een recensie maakt, ook daadwerkelijk dan special features bekijkt, anders heeft een recensie weinig waarde . En dat is in dit geval duidelijk niet gebeurd (betreffende de meest belangrijke feature, de maximum movie mode).

  6. #6

    Standaard

    Vanwaar de aanname dat ik de special features niet heb gezien? Het wordt nogal tricky om bovenstaande zaken in de recensies te vermelden, jullie hebben deze ook niet voor niets binnen spoiler tags geplaatst. Ook met deze kennis is de metafoor mijns inziens nog steeds smakeloos en werkt de feministische boodschap van Snyder averrechts.

    Overigens is de maximum moviemode inderdaad uit uitmuntende extra, vandaar ook nog de 3,5/5. Verder zijn er namelijk weinig noemenswaardige extra's.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  7. #7

    Standaard

    Voornamelijk om het feit dat je met geen woord rept over hoe de tijd/gebeurtenissen tussen de begin en einde van de lobotomie (die duidelijk in de maximum movie mode aan bod komen) geïnterpreteerd moeten worden.

    En vanwege de volgende zinnen in de recensie:

    "want het instituut blijkt in feite een façade te zijn voor een bordeel voor de rijken."
    (zie mijn eerdere post)

    Het is daarom zonde dat het gedeelte in de echte wereld veel minder weet te boeien.
    (De echte wereld komt eigenlijk maar even aan bod)

    "Dit wordt versterkt door de opeenvolging van grote plot twists in de laatste akte."
    (Welke plot twists? Zie mijn eerdere post).

    De maximum movie mode maakt andere extra's eigenlijk overbodig, omdat daar al bijna alles in zit, vandaar die opmerking. Anders gezegd: welke extra's miste jij dan, die daar niet aan bod kwamen?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Voornamelijk om het feit dat je met geen woord rept over hoe de tijd/gebeurtenissen tussen de begin en einde van de lobotomie (die duidelijk in de maximum movie mode aan bod komen) geïnterpreteerd moeten worden.

    En vanwege de volgende zinnen in de recensie:

    "want het instituut blijkt in feite een façade te zijn voor een bordeel voor de rijken."
    (zie mijn eerdere post)

    Het is daarom zonde dat het gedeelte in de echte wereld veel minder weet te boeien.
    (De echte wereld komt eigenlijk maar even aan bod)

    "Dit wordt versterkt door de opeenvolging van grote plot twists in de laatste akte."
    (Welke plot twists? Zie mijn eerdere post).

    De maximum movie mode maakt andere extra's eigenlijk overbodig, omdat daar al bijna alles in zit, vandaar die opmerking. Anders gezegd: welke extra's miste jij dan, die daar niet aan bod kwamen?
    Het is wel jammer dat je om een film volledig te begrijpen je de film met maximum moviemode moet bekijken.
    Toen ik in de bioscoop naar de film keek vond ik de overgang van de werkelijke wereld naar de fantasywereld heel plotseling.
    Ondanks dat vond ik de film fascinerend.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    Ik had graag meer over het verschil tussen de bioscoopversie en langere versie willen lezen, waar vrijwel niets over vermeld wordt. Vond de film in de bios best prettig om naar te kijken...niet al te moeilijk....maar ben wel erg benieuwd naar de langere cut....is het alleen extra geweld of ook extra verhaal...diepgang?
    **** me gently with a chainsaw.

  10. #10

    Standaard

    voegt weinig toe in mijn ogen, check de Sucker Punch film topic daar staat volgens mij een link of uitgebreid verteld wat het verschil is.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Het is wel jammer dat je om een film volledig te begrijpen je de film met maximum moviemode moet bekijken.
    Precies, als je een extra op een BD nodig hebt om het verhaal uit te leggen, heb je toch iets niet goed gedaan in mijn ogen.

  12. #12

    Standaard

    Rogue vindt door de MMM dat de extra's minimaal 4,5/5 waard is. Maar hoeveel zijn dan de extra's van een Apocalypse Now of LOTR waard?

    Ik ben niet iemand die naar de MMM gaat kijken; ik vind het zelfs irritant. Dan kom ik voor de extra's niet verder dan 2/5.

    De film is typisch een geval van "leuk geprobeerd, maar er had veel en veel meer in gezeten".
    Had de echte wereld achterwege gelaten en wat we nu als fantasie wereld te zien krijgen als basis voor de werkelijke film gebruikt. Dat was ook iets wat ik verwachte na alle vooruitgeschoven promotie.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Precies, als je een extra op een BD nodig hebt om het verhaal uit te leggen, heb je toch iets niet goed gedaan in mijn ogen.
    Ben ik het zeker niet mee eens. Er zijn talloze vage films die niets uitleggen, alleen subtiele hints geven, zodat pas na meerdere keren kijken, of het Internet afstruinen naar allerlei fantheorieën, enigzins duidelijk wordt wat de betekenis is. Denk aan 2001: A Space Odyssey, The Tree of Life en het halve oeuvre van David Lynch.

    Vond dit zeker wel een aangenaam filmpje, al deel ik de kritiek dat het scenario rammelt; het blijven toch 5 aparte verhaaltjes die nooit echt één geheel vormen. Duidelijk een film die het van de visuals moet hebben, maar die zijn zeker prettig voor het oog. Snyder is weer een kei in het verenigen van imposante beelden met sfeervolle muziek. De openingsscene onder de klanken van "Sweet Dreams Are Made of This" zet de toon, en wie had gedacht dat Björks "Army of Me" nog eens in een actiescene zou passen?

    Als die Extended Edition een keer afgeprijsd is komt -ie er wel in.

    7,0/10
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Ik had graag meer over het verschil tussen de bioscoopversie en langere versie willen lezen, waar vrijwel niets over vermeld wordt. Vond de film in de bios best prettig om naar te kijken...niet al te moeilijk....maar ben wel erg benieuwd naar de langere cut....is het alleen extra geweld of ook extra verhaal...diepgang?
    Op deze site wordt het verschil tussen beide versies in detail beschreven (met veel screenshots)

    http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=746855

    Ik heb net de lange versie op blu-ray bekeken en was onder de indruk.
    (heb de theatrical nog niet bekeken.)

  15. #15

    Standaard

    Jammer dat de suckerpunch films nog ongeloofelijk gecensureerd zijn, waar zijn de liters bloed die in deze film zouden moeten voorkomen?

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Precies, als je een extra op een BD nodig hebt om het verhaal uit te leggen, heb je toch iets niet goed gedaan in mijn ogen.
    Jij wilt dat elke film die je kijkt meteen duidelijk is, anders is het niet goed?
    Poeh, dan zijn er aardig wat films die afvallen voor je ...... Ikzelf vind het juist wel aardig om bij sommige films meer info te gaan zoeken.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975
    Rogue vindt door de MMM dat de extra's minimaal 4,5/5 waard is. Maar hoeveel zijn dan de extra's van een Apocalypse Now of LOTR waard?

    Ik ben niet iemand die naar de MMM gaat kijken; ik vind het zelfs irritant. Dan kom ik voor de extra's niet verder dan 2/5.
    Dat is toch geen vergelijking; de extra's van bijvoorbeeld LOTR zijn natuurlijk extreem.
    Je moet het wel gelijkwaardig vergelijken, en vaak zijn de extra's op een release van deze grootte (qua film) redelijk hetzelfde, een paar making of's waar men elkaar een veer in de **** steekt, een zielloos commentaar tijdens de film, en misschien nog een paar deleted scenes als je geluk hebt.
    Dan is de MMM toch een prachtige feature waar meerdere elementen samenkomen?

    Wat vind je dan zelf goede special features (en dan niet weer met die extreme gevallen aankomen) ?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Jij wilt dat elke film die je kijkt meteen duidelijk is, anders is het niet goed?
    ?

    Tja, maar geeft bij die andere films de maker ook een toelichting hoe de film begrepen moet worden of juist niet, want er moet iets te raden blijven.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Tja, maar geeft bij die andere films de maker ook een toelichting hoe de film begrepen moet worden of juist niet, want er moet iets te raden blijven.
    Er blijft genoeg te raden over , zie mijn eerste post in dit topic.

  19. #19

    Standaard

    Ongeacht of het verhaal nou wel of niet goed in elkaar steekt op papier, Snyder wist het niet fatsoenlijk te vertalen naar het scherm.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  20. #20

    Standaard

    Het scenario van deze film had beter gekund, maar visueel is dit wel hoogstaand.
    Prachtige graphics en special effects, de prent zit er boordevol van, en de actie is wat mij betreft prima.
    Deze film is lang niet zo slecht als velen beweren, maar ja, smaken verschillen.
    Ik verwachtte veel van deze film, en hij heeft me zeker niet teleurgesteld.
    En dan heb ik het niet eens gehad over de soundtrack, die is werkelijk subliem, met o.a. muziek van Jefferson Airplane, The Beatles en Queen en nog veel meer.
    Een beter scenario en de film had van mij een topscore gekregen, nu net iets minder.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Jammer dat de suckerpunch films nog ongeloofelijk gecensureerd zijn, waar zijn de liters bloed die in deze film zouden moeten voorkomen?
    Alle opponenten zijn reeds dood of mechanisch. Geen bloed nodig dus.

    Ik vond dit eigenlijk best een goede flick. Lekker simpel verhaal met brute actie. Het hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn om een film mooi te maken.

  22. #22

    Standaard

    Helaas zijn er geen screenshots met de ondertiteling, maar hoe is de ondertiteling geplaatst bij deze film? helemaal netjes in beeld, of half in beeld en half in de zwarte balk?

  23. #23

    Standaard

    Ik had gewoon full screen breedbeeld en dus de ondertitels netjes in beeld. Niet te hoog en niet te laag.
    Heb trouwens de extended editie. Moet zeggen: lekkere film. Ben niet zo van overdreven geweld etc. maar ik vind de style van filmen wel heel mooi van Snyder.

    Heb trouwens wel enorm moeten lachen om de grap in de openingsscene De muziek in de scene is "Sweet Dreams (are made of this)" van de Eurytmics, met zangeres Annie Lennox. Aan het eind van de scene wordt Babydoll afgevoerd naar The Lennox house of the insane (o.i.d.)

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Ik had gewoon full screen breedbeeld en dus de ondertitels netjes in beeld. Niet te hoog en niet te laag.
    Heb trouwens de extended editie.
    uhh.. 'fullscreen breedbeeld'? de bluray is 2.35:1 dus op een 16:9 tv heb je in iedergeval balken boven en onder, of je hebt zo'n philips ultrawidescreen tv, maar dan heb je een blurayspeler die de subs dus in beeld kan duwen (wat eigenlijk alleen philips en oppo spelers hebben voor zover ik weet).

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre Bekijk bericht
    uhh.. 'fullscreen breedbeeld'? de bluray is 2.35:1 dus op een 16:9 tv heb je in iedergeval balken boven en onder, of je hebt zo'n philips ultrawidescreen tv, maar dan heb je een blurayspeler die de subs dus in beeld kan duwen (wat eigenlijk alleen philips en oppo spelers hebben voor zover ik weet).
    Geen van beide. Ik heb een breedbeeld tv (een oude SCART-tv). en een BR die niets doet qua ondertitels verzetten. Gaat er mij alleen maar om dat bij mij alle subs gewoon in beeld staan en niet in zwarte balken want die zie ik niet eens bij deze film.
    Nu weet ik niet of er verschillen zijn, maar ik heb de UK -editie (EAN 5051892027946). Daar staat bij de specs: 16x9 2,4:1

    Dus er is sowieso een verschil met die 2,35:1 die jij zegt. Zou dat kunnen dat het gaat om dat verschil van 0,5:1? (Ik heb qua formaten dus echt de ballen verstand ervan _

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •