De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Birth Of A Nation

    Ik zag zojuist op dvdbeaver een linkje staan naar amazon.com voor de 2 disc blu-ray release voor D.W. Griffith`s The Birth Of A Nation!!

    Op 22 november moet ie uitkomen. Ben erg benieuwd wat ze hier van gaan maken bij Kino
    Laatst aangepast door TheGodfather : 29-08-2011 om 15:04
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Die koop ik ook als die regio vrij of regio B gaat zijn. Volgens amazon dus regio A.
    Ook gezien dat het de 187 minuten versie betreft, ontbreekt er dus nog 3 minuten als ik het boek '1001 Films die je gezien moet hebben' volg.
    Wist ook niet dat er zoveel extra's bestonden voor zo oude films.

  4. #4

    Standaard

    Ik ben benieuwd wat hier de kwaliteit van gaat zijn. De Kino-dvd van Birth of a Nation was nou niet bepaald schitterend. Maar al hun stomme films op bd zijn zeer de moeite waard tot nu toe, en bijna allemaal uitstekend van kwaliteit.

    Overigens is Birth of a nation een uitermate primitieve film. Zo invloedrijk dat al het vernieuwende aan de film meteen door iedereen in de filmindustrie werd overgenomen in 1915, zodat de film zelf na een paar jaar al ouderwets was. En extreem rascistisch... Een verheerlijking van de Klu klux clan.

  5. #5

    Standaard

    Ik weet niet of ik deze film op BD wil hebben. Dan moet het ten eerste een super-release zijn met duidelijk beter beeld als de dvd's die we er van kennen. Het is een klassieker, maar geen klassieker waar ik al te warme gevoelens voor heb.

  6. #6

    Standaard

    De enige reden dat het een klassieker is was (als ik het goed heb onthouden) dat er voor het eerst gebruik werd gemaakt van close-ups en dergelijke. Ik denk ook niet dat ik 'm in huis haal, het blijft een propagandafilm voor de KKK.

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Lelijke hoes...
    Vooral die Kino banner had er af gemoeten...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Lelijke hoes...
    Vooral die Kino banner had er af gemoeten...
    Heel erg lelijk inderdaad. De ouwe stijl Kino-vormgeving. Soms zit er iets moois tussen (Potemkin), maar meestal is het huilen daar met de vormgeving. En dan moet je de originele affiches van deze film zien, die zijn prachtig.

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Heeft nog iemand deze Blu-ray gekocht?
    Heb hem deze week ontvangen, maar ik krijg de keepcase niet uit de slipcase.
    Deze zit zodanig strak... hoe krijg je dat eruit onder de slipcase te bescahdigen?
    Heeft nog iemand dat probleem?

  12. #12

    Standaard

    dat moet toch haast wel lukken, tenzij het echt vast geplakt is ofzo

  13. #13

    Standaard

    Ja dat was bij die van mij ook. Zat idd. erg strak in de slipcase verpakt.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •