De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dvd-speler speelt geluid te laag af

    Hallo allemaal,

    Ik heb mijn dvd-speler een paar weken niet gebruikt, en toen ik gister een film wilde kijken merkte ik dat het geluid raar wordt afgespeeld. Het is wel synchroon met het beeld, maar wordt een octaaf te laag afgespeeld. Het klinkt een beetje vertraagd, alsof je je vinger op een grammofoonplaat legt. Mijn dvd-speler is van het merk DIFRNCE, type DVD4015, mocht het uitmaken.. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want zo worden alle films bijna lachwekkend

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ikke87 Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik heb mijn dvd-speler een paar weken niet gebruikt, en toen ik gister een film wilde kijken merkte ik dat het geluid raar wordt afgespeeld. Het is wel synchroon met het beeld, maar wordt een octaaf te laag afgespeeld. Het klinkt een beetje vertraagd, alsof je je vinger op een grammofoonplaat legt. Mijn dvd-speler is van het merk DIFRNCE, type DVD4015, mocht het uitmaken.. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want zo worden alle films bijna lachwekkend
    Beetje moeilijk merk, heb je er een link naar toe?

    Dan geef je tevens onvoldoende info om tot een goed antwoord te kunnen komen omdat je niet vermeld hoe de speler is aangesloten en welk apparaat het geluid weergeeft.....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Sorry, bij deze de extra informatie:

    http://www.difrnce.nl/nl/producten/-...ucten/dvd4015/ is de link naar de dvd-speler die ik heb.

    Verder is de dvd-speler via een scartkabel aangesloten op mijn tv, weet niet of daar het merk ook van nodig is? Het is in ieder geval een oud, groot ding Maar heb verder met tv kijken geen last van raar geluid. En heb ook al de scartkabel eruit gehaald en alleen boxjes erop aangesloten maar dan bleef het geluid hetzelfde. Het ligt ook niet aan de scart dus denk ik... Hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ikke87 Bekijk bericht
    Sorry, bij deze de extra informatie:

    http://www.difrnce.nl/nl/producten/-...ucten/dvd4015/ is de link naar de dvd-speler die ik heb.

    Verder is de dvd-speler via een scartkabel aangesloten op mijn tv, weet niet of daar het merk ook van nodig is? Het is in ieder geval een oud, groot ding Maar heb verder met tv kijken geen last van raar geluid. En heb ook al de scartkabel eruit gehaald en alleen boxjes erop aangesloten maar dan bleef het geluid hetzelfde. Het ligt ook niet aan de scart dus denk ik... Hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven!
    Heb je er ook de stroom af gehad toen je de dvd-speler niet gebruikte? Zo ja, dan zou het zo kunnen zijn dat alle instellingen automatisch zijn gereset naar fabrieksinstellingen.

    Voor de rest moet je heel logisch nadenken en het jezelf niet te moeilijk maken: als alle geluid te laag wordt afgespeeld op de dvd, check dan eerst of normaal tv kijken wel lukt met goed geluid. Is dat zo, dan kan het nooit aan de tv liggen. Daarbij bepaalt een kabel niet de hoogte of laagte van het geluid: dus de scartkabel is het ook niet.
    Kom ik dus tot de conclusie dat je het bij het apparaat zelf moet zoeken. Heb gekeken in de gebruiksaanwijzing, maar kan niet echt iets vinden waar je iets aan hebt (kon ook geen nld of engelse vinden).

    Ga anders gewoon eens wat spelen met de audioinstellingen. Je hebt niets te verliezen immers. Kan ook nergens een site van Difrnce vinden. En anders zou ik gewoon contact met Difrnce zoeken per telefoon of mail. Meestal staat zo'n adres wel in de gebruiksaanwijzing. En als je die niet hebt: zag wel via google dat ze bij conrad.nl producten van hen verkopen, dus misschien weten zij ook wel een adres in Nld. Evt. kun je ook googlen voor de gebruiksaanwijzing op google.

    Misschien trap ik hier een aantal open deuren in maar m.i. is het wel het meest effectief om het zo te doen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ikke87 Bekijk bericht
    Sorry, bij deze de extra informatie:

    http://www.difrnce.nl/nl/producten/-...ucten/dvd4015/ is de link naar de dvd-speler die ik heb.

    Verder is de dvd-speler via een scartkabel aangesloten op mijn tv, weet niet of daar het merk ook van nodig is? Het is in ieder geval een oud, groot ding Maar heb verder met tv kijken geen last van raar geluid. En heb ook al de scartkabel eruit gehaald en alleen boxjes erop aangesloten maar dan bleef het geluid hetzelfde. Het ligt ook niet aan de scart dus denk ik... Hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven!
    Je leeft zo te lezen nog ergens in het analoge tijdperk, scart en grote TV's, groot van met beeldbuis waarschijnlijk.

    Dat maakt het probleem wat lastiger op te sporen, vind het zo wie zo al een beetje vreemd probleem(heb er nog niet eerder van gehoord), maar goed....... je schrijft als ik de scart eruit haal en alleen boxjes erop aansluit, maar dat kan niet, tenminste niet rechtstreeks, de speler beschikt niet over een versterker, dus je bedoeld dan waarschijnlijk iets van PC speakers oid, ook hierin ben je helaas niet erg uitgebreid met je info.

    Kijk eens op pagina 23 van je gebruiksaanwijzing, en controleer of de instellingen op stereo staan in je speler. Er zou iets aan de hand kunnen zijn met de D/A omzetter, of een stukje electronica dat daarachter zit. Helaas ben ik bang dat je zelf niet iets hebt met een digitale optische of coax ingang, mocht je dat wel hebben, sluit hem dan is op deze wijze aan om het geluid te controleren. Heb je kennissen met wel digitale mogelijkheden, sluit dan bij hen de speler eens digitaal aan om het geluid te controleren.

    Mocht het een technisch defect blijken te zijn, dan zou ik er geen geld aan spenderen, maar een nieuwe halen bij bijvoorbeeld Blokker of zo, die hebben er al eentje vanaf zo'n 25 euro.... al zijn er nog goedkopere.... met een beetje googlen zullen ook die wel te vinden zijn.

    http://www.blokker.nl/webapp/wcs/sto...ame=DVD-speler

    En mocht op je speler nog garantie zitten...... onder garantie laten maken natuurlijk
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Ik denk dat je dvd speler gewoon stuk is....of de audio uitgangen, of de interne hardware is gewoon gammel....Het is ook niet echt een A-merk wat je hebt dus eigenlijk kijk ik er ook niet heel erg van op....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •