De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Voeding Marantz defect?

    Hallo,

    Nu kom ik net terug van vakantie en mijn receiver doet het niet meer.

    Voordat ik wegging heb ik alles uitgezet en de stekkers uit het stopcontact gehaald ivm evt blikseminslag.

    Nu we weer terug zijn deed ik alle stekkers er weer in en alles werkte. De marantz aangezet en die ging ook aan maar hij kreeg geen input. De speakerweergave bleef ook leeg.

    Weer uitgezet en weer aangezet. Uitgevoer en werkt nog niet.

    Hij gaat aan en geeft niets weer, geen enkel apparaat.
    Ook gaat hij uit zichzelf uit, soort standby maar daar is hij niet uit te halen door de standby knop in te drukken. Wel door weer hard uit te zetten en weer aan.

    Ook gaat ie nadat ik de powerknop heb ingedrukt uit en weer aan uit zichzelf.

    Ik ben bang dat door een of andere reden de voeding defect is.
    Maar misschien is het iets anders en kan het zo verholpen worden.

    Kan iemand mij verder helpen met tips?

    Alle aardlekschakelaars stonden en staan aan (ivm het gewezen onweer hier)

    Nu net nog even geprobeerd en kwam ik wel tijdelijk in het setupmenu, maar kon er niets instellen. Hij klapte gelijk weer uit.

    Hij geeft ook alleen maar analoog weer. Wanneer ik op digitaal klik op de afstandbediening, dan geeft ie ook niets weer.

    Alle HDMI kabels zitten er zowel op de reveiver als op de ontvangende apparaten juist in.

    Alvast bedankt
    Raymond
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #2

    Standaard

    Probeer eens alle kabels er uit te halen en dan kijken of hij wel aanblijft, evt een stopcontact v/e andere groep proberen(al verwacht ik daar niets van, maar wie weet) en indien mogelijk ook met een andere stroomkabel.

    Lijkt er op haast op dat er een beveiliging in werking treedt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Dank je wel voor je reactie

    Ik heb alle HDMI en tulpstekkers eruit gehaald.
    Een andere voedingskabel gebruikt.
    De voedingskabel direct in een muurstopcontact gestopt en de receiver weer aangezet.
    Hij gaat evengoed weer in de beveiliging denk ik dan ook.
    Menu kan ik aanklikken maar is alleen via de display van de reciever te zien. Niet mee te werken, want valt dan weer in standby waar ie niet uit kan.

    Menu wordt niet zichtbaar op de tv.

    Ik kan nergens bij op het moment.

    Marantz gebeld. Ik heb echt mazzel want 23-12 is ie 2 jaar. Ze geven 2 jaar garantie. Maar moet hem denk ik wel missen voor een periode.

    Tenzij je nog andere tips hebt voor me.

    Komt dit wel vaker voor dat je weet? Op het Marantz forum kan ik het niet echt vinden, maargoed.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  4. #4

    Standaard

    Ik weet verder niets van Marantz, puur op intuïtie de tips gegeven, wordt opsturen dan denk ik
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Nogmaals bedankt.

    Morgen breng ik hem weg. De winkel waar ik hem kocht is failliet, maar een andere leverancier wil hem netjes verzenden. En met een beetje mazzel krijg ik een leentoestel!!!!
    Duimen.

    Kan ik daarna weer alles opnieuw instellen en spelen.... alsof je hem net gekocht hebt.... Heerlijk maar toch ook jammer...
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  6. #6

    Standaard

    Vandaag naar de winkel gebracht en daar nog voor de zekerheid getest.
    Alleen met stroom bleef hij aan en gebeurde er niets.
    Maar toen hij via HDMI op een tv werd aangesloten viel hij gelijk in de veiligheidsstand.
    Lag het denk ik aan de in/uitgang van de HDMI.
    Ik zal het wel horen wanneer hij gerepareerd terug komt.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Vandaag naar de winkel gebracht en daar nog voor de zekerheid getest.
    Alleen met stroom bleef hij aan en gebeurde er niets.
    Maar toen hij via HDMI op een tv werd aangesloten viel hij gelijk in de veiligheidsstand.
    Lag het denk ik aan de in/uitgang van de HDMI.
    Ik zal het wel horen wanneer hij gerepareerd terug komt.
    Ben ook benieuwd wat het is........ durf nu de stekkers niet meer uit het stopcontact te halen

    Mijn eigen receiver heeft ook een probleem gehad, als hij echt uitgezet werd, dan verloor hij alle instellingen en kon je alles weer opnieuw instellen, erg vervelend....... al zet ik hem eigenlijk nooit uit maar altijd op standby, kwam er dan ook bij toeval achter dat hij dat probleempje had, onder garantie is toen 1 of andere kaart vervangen en werkt hij weer uit de kunst 9 en ik hoop dat hij dat nog heel lang blijft doen want het is een fijne en makkelijk te bedienen receiver met mogelijkheden die ze nu niet meer hebben)

    Zelf denk ik dat er bij jou ook zoiets aan de hand is, maar dan op een ander level, dat hij zijn hele besturingsprogramma kwijt is, ben wel benieuwd, al zou ik zelf ook zoiets niet kunnen maken.

    Gelukkig heb je nog garantie, hoop dat hij snel weer terug is
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Brr, ik zou er niet eens meer aan denken hahahaha.
    Dat kan inderdaad wel zo zijn, maar ik had mijn instellingen in het geheugen opgeslagen en toen ik hem weer aanzette stond alles er ook qua naam gewoon in, PS3, Mede8er, Wii, Humax etc. Dus die inputs herkende hij gewoon nog, alleen dus de aansluitingen gaven een vorm van kortsluiting denk ik die hem in de beveiliging gooide.

    Hmm, ik laat hem nooit op standby maar druk hem altijd uit. En dat ging ook altijd goed. Maar nu na ruim 1 1/2 week echt van de stroom af deed hem kennelijk geen goed.

    Mocht er op de reparatiebon een omschrijving staan van de storing zal ik het ook zeker even melden.Ben reuze benieuwd.

    Ik heb op het moment wel wat met apparaten zeg.

    Vlak voor vakantie waren er metalen draadjes geknapt op mijn scheerapparaat en sneed me open. Laten repareren onder garantie.
    Nu de receiver.
    En de TV op de slaapkamer deed ook even raar.

    Blijven duimen maar even hahahahaha
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  9. #9

    Standaard Hij is terug!!!!!!!

    Jawel, ik moest het even uitschreeuwen, maar mijn Marantz receiver is terug en gerepareerd....hoop ik. Morgenavond kan ik pas aansluiten. Nu helaas te druk

    Wat ze gedaan hebben:
    Wire aangebracht, voeding hersteld, 1x IC vervangen
    Diverse soldeer verbindingen hersteld en software update uitgevoerd.

    Wie mij eea kan uitleggen graag. Wire aangebracht????? IC??? solderen????

    En gratis. Geen verzendkosten niets in rekening gebracht, dus super service van www.woldhuis.nl , de Expert in Zuid Scharwoude. Zo, moest even reklame maken. Gratis dit voor mij doen zonder hem daar gekocht te hebben.

    Morgenavond ga ik hem dus aansluiten en ga ik het allemaal weer netjes finetunen.

    Maar wie mijn vragen kan uitleggen, ik ben benieuwd. Helaas kunnen ze niet vertellen wat de oorzaak zou kunnen zijn geweest...
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  10. #10

    Standaard

    Hij/zij heeft het defekte onderdeel (de IC) vervangen die de voeding oid regelde en waarschijnlijk ook de kabel die het defekt veroorzaakt heeft.

    De oorzaak zal dan dus mogelijk een draadbreuk als gevolg een produktiefout zijn. Een dergelijk defekt valt vaak onder de garantie op basis van de economische levensduur.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Ok dus het kan geen fout in welke orde van mijn kant zijn geweest??

    dus een slapend iets is na de lange onderbreking van stroom na mijn vakantie wakker geworden zeg maar.

    Dat is mooi maar ik was nog binnen de normale garantieperiode.
    Was incl gratis ophalen en terugbezorgen.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  12. #12

    Standaard

    Een IC is over het algemeen een soort van geheugen, dat er zoiets aan de hand konzijn vermoedde ik al.

    Inderdaad wel vreemd dat er verbindingen opnieuw gesoldeerd moesten worden, maar als er een IC vervangen is die niet in een voetje zit, dan is het logisch dat ie gesoldeerd moet worden.

    Draadbreuken zou ik niet direct aan denken, dan werkt wel dat onderdeel, of het onderdeel werkt niet.

    Heb zelf ook wel eens een los draad meegemaakt met een draagbare speler, bij een receiver zal je daar niet snel aan denken.

    Denk idd niet dat het een fout van jezelf is, net zo goed als dat ik mijn TV niet heb gesloopt, die gaf zelf spontaan met een harde tik de pijp aan maarten. Gewoon een IC geweest die niet helemaal tof was......
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Blij te horen.
    Maar hij doet het weer! En ik kan weer lekker films kijken zoals het hoort. Inclusief vakantie bijna 2 maanden geen film gezien.....must.....see....movie....

    Lekker instellen nu en dan genieten...

    Bedankt voor jullie reacties.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Blij te horen.
    Maar hij doet het weer! En ik kan weer lekker films kijken zoals het hoort. Inclusief vakantie bijna 2 maanden geen film gezien.....must.....see....movie....

    Lekker instellen nu en dan genieten...

    Bedankt voor jullie reacties.
    Graag gedaan, geniet ze, dan gaat het trillen van de lange onthouding weer snel weg
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Het kan ook door "iets slapends" komen, maar dit heeft meer te maken met de werking van elektronica. Sommige onderdelen blijven door normaal gebruik vaak slapen en zullen na verloop van tijd niet zo goed meer functioneren. Een tip die ik wil geven is om ook af en toe wat te gaan klooien met de receiver zodat het slapende gedeelte ook wakker blijft.

    Gelukkig zat het defekt in een klein gedeelte (de voeding) en dus niet in het grote gedeelte.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-09-2011 om 15:54
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    Het trillen is nu inderdaad over. Maar meer overgeslagen naar de buren middels mijn sub. hahahahah

    Tja, dat heb ik nooi gedaan. Aanklooien met mijn receiver. Toen hij eenmaal goed ingesteld was kwam ik nergens meer aan.
    Toch maar af en toe wat doen dan...
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •