Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 241 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Fame heropent deuren op 10 oktober 2015

    Fame in de Kalverstraat gaat dicht
    Muziekwinkel Fame in de Kalverstraat in Amsterdam moet de deuren sluiten. Op 29 januari volgend jaar gaat de zaak dicht.
    De zaak krijgt nog wel 800.000 klanten per jaar en haalt een jaaromzet van twaalf miljoen euro, maar dat is niet genoeg om rendabel te zijn. De huur is hoog en de markt voor beeld en geluid stagneert, zegt het bedrijf.
    Fame, bij de hoek van de Kalverstraat en de Dam, was meer dan 21 jaar lang een begrip bij het winkelend publiek.
    Bron: RTLnieyws.nl
    --
    Ik zag geen algemene Fame-topic.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 29-09-2015 om 13:47 Reden: datum nieuwe opening aangepast

  2. #2

    Standaard

    Las het net op nu.nl

    Ik ben verbijsterd. Waar is dit goed voor?

  3. #3

    Standaard

    Doodzonde, geweldig assortiment en nog beter personeel die tenminste meedenken en zelfs van de meest cryptische omschrijving nog weten te maken wat je zoekt.

    Weliswaar meestal aan de dure kant (hoewel met de 10% korting bij gebruik klantenpas vaak even duur als FRS) maar daar krijg je dan ook wel iets belangrijks voor terug: SERVICE! Voor mij geen FRS meer en zolang het nog kan vaak naar Fame.

    Verbijstering is inderdaad het goede woord...
    Onkyo TX-SR607 Playstation 3 LG BD370 Cisco 8455dvb BK XLS200 DF 3xBose 301 (2x series V en 1x series II), 2xStudiocraft P2, 2xlogitech z-5400 Logitech Harmony 555

    Laatste blu-ray aankopen: Game of Thrones: Season 4, House of Cards: Season 1&2

  4. #4

    Standaard

    Inderdaad verbijstering. Ik weet even niet wat ik er verder van moet zeggen.

  5. #5

    Standaard

    Ik vond Fame helemaal niet duur, ze hadden vaak goede en leuke acties. Ik hoop dat er een investeerder opstaat (of een groep) die deze laatste megastore van de Benelux weet te behouden. Op deze manier blijft er niets over

  6. #6

    Standaard

    Ja, jammer! Weer een reden minder ( Boudisque en Expo sloten al eerder) om naar Amsterdam te gaan. Ze hadden altijd mooie boxen etc. en behulpzaam personeel.

  7. #7

    Standaard

    Hmm, jammer zeg! Idd, de service en de kennis is altijd erg goed en erg klantvriendelijk; hier weten ze de muziek- en filmliefhebber nog te waarderen. Ook hebben ze altijd leuke acties en kan ik uren in de dvd en blu-ray afdeling doorbrengen en heerlijk snuffelen in het brede en diepe assortiment wat ze hebben. En ook al wil ik op voorhand geen titel in gedachten; ik loop altijd weer met een verassende titel of leuke uitvoering naar buiten. Zonde!

  8. #8

    Standaard

    Heel erg jammer! Kwam hier zo'n 6x per jaar en vond altijd een paar interessant geprijsde artikelen (vooral ouder spul). Gisteren (ochtend) wisten de medewerkers nog niets denk ik, want had net een mail van de klantenservice gehad over het omruilen van een cd (gratis opsturen via antwoordnummer). De dervice was hier inderdaad een groot pluspunt. Online doorgaan zou leuk zijn alhoewel ik vrees dat ze dat niet gaan doen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vettejus Bekijk bericht
    Gisteren (ochtend) wisten de medewerkers nog niets denk ik, want had net een mail van de klantenservice gehad over het omruilen van een cd (gratis opsturen via antwoordnummer).
    Gisteravond rond 19:30 hoorden de werknemers (waaronder ik) het. Tja, jammer inderdaad, maar blijkbaar draaien we al jaren break-even, gaan we dit jaar 500.000 euro verlies draaien en zou het daarna alleen maar meer zijn. Dus ook wel weer logisch. De Free Record Shops zullen ook langzaamaan verdwijnen hoorde ik.

  10. #10

    Standaard



    Er blijven geen platenzaken meer over.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  11. #11

    Standaard

    Nog een kleding winkel of een TNT* bank.

    and what's next: De Bijenkort

    Echt belachelijk en waar kan je nog te recht straks. Blokker in TNT* style.


    *Een Ing (of Bruna) filiaal met post optie. Dat de Postkantoren verving en ook geen goede zaak was.
    Laatst aangepast door pietdvd : 30-08-2011 om 17:51

  12. #12

  13. #13

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robin W. Bekijk bericht
    Dat krijg je van al dat downloaden.
    En van de webwinkels. Ik kom vaak in de bekende landelijke ketens maar vaak hebben ze net die titel op voorraad terwijl je het online wel kunt krijgen. Fame ben ik in het verleden (ik woon niet nabij Amsterdam) weleens geweest en vond het qua dvd's wel een ruime keuze (vooral veel import viel me op).

  14. #14

    Standaard

    Heel jammer, de grootste en best gesorteerde winkel op dat gebied in Amsterdam, 10 keer beter dan Free Record Shop zelf. Gelukkig hebben we Concerto in de Utrechtsestraat nog, al is dat niet helemaal vergelijkbaar.
    Zelf in de bakken zoeken is nog altijd vele malen leuker dan op het internet browsen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Zelf in de bakken zoeken is nog altijd vele malen leuker dan op het internet browsen.
    Precies!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  16. #16

    Standaard

    typisch een geval van distributie, mensen kopen meer op internet, en goedkoper of downloaden..wie gaat er vanuit brabant even op en neer naar de fame, daarnaast zijn het ook belachelijke huur prijzen in adam, maar dan nog vraag ik me af hoe een goedkoper tassen winkel wel rendable daar kan zijn..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  17. #17

    Standaard

    Er staat een groot artikel over Fame in de Volkskrant vandaag.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Zelf in de bakken zoeken is nog altijd vele malen leuker dan op het internet browsen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Precies!
    Ik dacht er lange tijd ook zo over, maar moet zeggen dat ik het nu ook heerlijk vind om in de 2e handsmarkten op amazon.co.uk, marktplaats.nl en discogs.com te neuzen. Bovendien is het aanbod vele malen groter met echt bijzondere dingen voor soms verrassend lage prijzen.

    Fame/FRS/Bijenkorf is al jaren mijn ding niet meer, qua cd's is het aanbod nihil en de blurays zijn veel te duur en bovendien is alles tweedehands, want al opengeweest/beschadigd en door FRS-medewerkers als gebruikt.

    Fame vond ik leuk toen het net open was en ik als 18-jarig broekie nog niet beter wist, inmiddels weet ik wel leukere zaken te vinden. Maar zelf een Concerto (waar ik ook wel eens kom) kan qua prijzen niet meer op tegen 2e hands amazon UK marketplace incl. verzendkosten! Dat wil zeggen, ik zie daar geen goeie cd's voor €2. Tja, dan verlies je het als fysieke winkel gewoon als het aan de deur bezorgen goedkoper is en je bovendien nog garantie hebt.

  19. #19

    Standaard

    Fame is eigenlijk altijd een winkel geweest voor het FRS-publiek én de mensen die willekeurig aan het shoppen zijn.
    Alhoewel ze een mooi groot assortiment hebben (en waarschijnlijk juist daardoor) zijn ze gewoon altijd al duur geweest. Behalve dan tijdens de acties en aanbiedingen, maar dat spreekt voor zich.

  20. #20

    Standaard

    Ik zal de horror-sectie, de classics-wall en de 5-euro dvd's missen
    Things you own end up owning you.

  21. #21

    Standaard

    Jammer dat Fame dicht gaat, ik kwam er graag en regelmatig.
    Over een paar jaar bestaan er helemaal geen winkels meer die dvd's en cd's verkopen.
    Dat hebben allemaal te danken aan internet en het downloaden van films en muziek.
    Je wordt tegenwoordig wel gedwongen om op internet te gaan shoppen (ik ga nog steeds liever naar een winkel).
    Ik kom in winkels die er nog zijn (freerecord en mediamarkt) steeds minder films tegen die ik graag
    zou willen hebben terwijl ze wel in Nederland zijn uitgebracht en alleen via internet zijn te bestellen.
    Dus dan maar via internet kopen en de winkels overslaan, of zou het tij nog te keren zijn?

  22. #22

    Standaard

    Ben er bang voor....ook omdat de huren van winkels steeds duurder worden is het bijna niet meer logisch om een bedrijf en of winkel te beginnen. De belastingdienst staat al op de stoep voordat jij begonnen bent.

    En omdat per vierkante meter de winkelruimte toch beperkt is, is de hoeveelheid blu's/dvd/cd's erg klein, bijv. BOL.COM als winkel zou misschien net in de ARENA passen...??? dus NIET HAALBAAR..

  23. #23

    Standaard

    Zonde! Deze trend zorgt voor een verschraling van het winkelbod, wat op zichzelf bedenkenswaardig is. Zoals dat voor bijna alles geldt, heeft ook internet z´n licht/ en schaduwzijde. Ook ik kwam er niet zo vaak meer, maar toch betreur ik dit. En ik denk niet dat deze trend nog te keren is. Des te meer winkels er verdwijnen of net hun kop nog boven water weten te houden dmv hogere prijzen, des te aantrekkelijker wordt het om via internet te gaan kopen. Klassiek voorbeeld van de welbekende vicieuze cirkel, waar we zelf met z´n allen debet aan zijn.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door navarone Bekijk bericht
    Over een paar jaar bestaan er helemaal geen winkels meer die dvd's en cd's verkopen.
    Dat hebben allemaal te danken aan internet en het downloaden van films en muziek.
    Natuurlijk heeft de enorme opmars van games ook een grote invloed gehad....

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Jammer maar helaas.
    Fame kwam ik vroeger wel eens. Nu had ik toch het idee dat het meer iets voor de langslopende toerist is. Ging daarom ook nog liever naar de Virgin megastore die voorheen in de Magnaplaza zat.

    Wel heb ik jarenlang besteld bij de FRS online. De winkels zelf vond ik eerlijk gezegt ook steeds dramatischer worden. Ga liever verderop de MM in. Goedkoper, meer en beter en mooier neergezet.

    Zal toeval zijn maar de laatste tijd pre order ik ook niet meer zo snel bij de FRS. Prijsverschil moest je zelf achteraan. Het is dat ze snel leveren al voor de release datum. Maar sinds de Blu-ray club vaste korting weg is, zie ik het nut daar niet zo van. Enigste pre-order die ik nog heb staan is Star Wars, en dan is die elders nog goedkoper ook.

    Het is zeker jammer, want het was toch jarenlang een vaste prik tijdens mijn zoektocht naar muziek en film. maar we gaan een nieuwe digitale tijd tegemoed, waar downloaden van films en muziek gemeengoed wordt en het laatste restje alleen nog online koopt.

    Kon ook niet anders met de prijzen, voorraad in de FRS shops.
    Wat rest is de herrinnering. Weet je nog vroeger de Freerecordshop, waar de platen niet gratis waren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 10 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •