De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Tulp naar klemveer

  1. #1

    Exclamation Tulp naar klemveer

    Hallo,
    Mocht dit al eens ergens gevraagd en beantwoord zijn, dan mijn excuses. Ik heb het niet kunnen vinden en wordt graag naar het antwoord geleid van het volgende:

    Ik heb een Sony STR-DH520 receiver gekocht. Deze heeft één enkele tulp aansluiting voor de subwoofer. De rest van de speakeraansluitingen zijn klemveer en draaiklem verbindingen.

    Nu heb ik een Pioneer Subwoofer maar deze heeft geen tulp aansluiting. Hier zitten gewone klemveer aansluitingen op (rood/zwart)

    Ik heb een oude tulp/tulp kabel doormidden geknipt en de losse uiteinden in de subwoofer geklemd maar er komt geen geluid. De receiver is wel ingesteld op een 5.1 opstelling. Alle 5 satelieten (ook pioneer met klemveer) genereren wel geluid. Het klinkt echter nergens naar omdat de bas natuurlijk ontbreekt.

    Wat is de goede oplossing om mijn pioneer subwoofer met klemveer aansluiting op mijn Sony receiver met tulp aansluiting aan te sluiten?

  2. #2

    Standaard

    is het niet net als coax, dat je de mantel en de kern hebt? kweetnie

  3. #3

    Standaard

    Nou, dat is bij die tulp kabel idd wel het geval. Ik heb de mantel in zwart gedaan en de kern in rood (in de subwoofer) Er komt echter geen geluid uit... Andersom ook geen resultaat...

  4. #4

    Standaard

    Die sub zal wel een passieve sub(zonder versterker) zijn en de tulp uitgang is voor een actieve sub.

    Eerst goed informeren voordat je zo maar wat aanschaft, die sub zal wel bij een alles in 1 setje horen en die zou ik niet zo maar op je nieuwe versterker aansluiten, dan kan er wel eens wat kapot gaan. Als dat al niet is gebeurd...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Hmm, het is idd een alles 1 één. Van passief en actief wist ik echter (tot voor heel kort) niets. Het apparaat is nog nauwelijks aan geweest en al helemaal niet op volle sterkte. Kan er dan al iets beschadigd zijn?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Die sub zal wel een passieve sub(zonder versterker) zijn en de tulp uitgang is voor een actieve sub.

    Eerst goed informeren voordat je zo maar wat aanschaft, die sub zal wel bij een alles in 1 setje horen en die zou ik niet zo maar op je nieuwe versterker aansluiten, dan kan er wel eens wat kapot gaan. Als dat al niet is gebeurd...
    Helemaal mee eens, een sub met enkel klemveer aansluiting is een passieve sub en absoluut niet geschikt om aan te sluiten op de sub-line- uitgang van de receiver.

    Er zijn nog steeds mensen die niet geloven dat bij zo'n alles in 1x weggooiset ook inderdaad de hele bende weggegooid dient te worden

    Een passieve sub kan in sommige gevallen aangesloten worden op de luidspreker aansluitingen van de frontkanalen, maar als het een subje van zo'n weggooisetje betreft is ook dat niet mogelijk ivm de vaak heel lage weerstand die de speakers van zo'n alles in 1x weggooiset hebben.

    Nu maar hopen dat de TS ook de rest van die alles in 1x weggooiset niet aangesloten heeft op zijn receiver, dan krijg je nooit een knap geluid, zoals bekent zijn de speakertjes geoptimaliserd voor het weggooisetje en niet echt geschikt om bij losse componenten gebruikt te worden
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Nee, het apparaat kan gewoon niets met het signaal dat binnenkomt.

    Actief en passief begrijp je nu. Verdiep je ook eens in L.F.E.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenisper Bekijk bericht
    Hmm, het is idd een alles 1 één. Van passief en actief wist ik echter (tot voor heel kort) niets. Het apparaat is nog nauwelijks aan geweest en al helemaal niet op volle sterkte. Kan er dan al iets beschadigd zijn?
    Waarschijnlijk is alles nog helemaal heel, en als je op volle sterkte had gaan draaien was of de receiver uitgevallen of was er rook uit je speakertjes gekomen....... tenminste als je speakertjes van zo'n alles in 1x weggooisetje hebt gebruikt met vaak de lage impedantie van 2Ohm á 3Ohm.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Thnx allemaal! Deze thread mag sluiten. Ik heb een actieve woofer gekocht en en geniet inmiddels volop van uitstekend geluid!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenisper Bekijk bericht
    Thnx allemaal! Deze thread mag sluiten. Ik heb een actieve woofer gekocht en en geniet inmiddels volop van uitstekend geluid!
    Graag gedaan, dank voor je berichtje en veel plezier met de actieve sub(welke zullen sommigen zich afvragen )......
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •