De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Kef of ...?

  1. #1

    Standaard Kef of ...?

    Ik ben van plan om de onkyo TX-NR609 of de TX-NR809 te kopen.

    Hiervoor ben ik op zoek naar een deftige speakerset.
    Omdat ik op dat vlak onvoldoende kennis heb, vraag ik even wat raad.

    Mijn oog viel op een set van Kef, de C series.
    Het zou gaan om het volgende:

    Kef C3 ---> achterste luidsprekers.
    Kef C6 ---> center luidspreker.
    Kef C7 ---> voorste luidsprekers.
    De subwoofer zou ik er dan later bijkopen.

    Als ik dan ff een kleine berekening maak zou dit me ongeveer 925E kosten, past ook mooi binnen mijn budget van 1250E.

    Ik zag ook net de IQ serie

    Kef IQ50 ---> voorste luidspreker
    Kef IQ60c ---> center luidspreker
    Kef IQ30 ---> achterste luidspreker

    Deze set zou op een 1245E komen, dit zou voor mij ook nog gaan.
    De subwoofer zou ik er dan later bijkopen.

    Zijn er nog andere merken die jullie me kunnen aanraden?
    Ik heb een budget van rond de 1250E
    Alle tips zijn welkom...
    Laatst aangepast door edukai : 03-09-2011 om 16:06 Reden: niet volledig

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum edukai.

    Wat dacht je er van om eerst te gaan luisteren? Op deze manier kun je al een aardige indruk krijgen van wat beide combi's van luidsprekers met receiver te beiden hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Persoonlijk heel gelukkig met Kef (i)Q serie (4x iQ70, 1x iQ 60c met REL sub) op Rotel versterker.

    Maar luisteren van de combinatie die je voor ogen hebt is inderdaad de beste tip. Een andere Amp kan zoveel verschil maken. Ik heb toen Rotel/Marantz/Onkyo/Yamaha amps op Kef/Focal/Canton beluisterd en uit de mogelijke combinaties gekozen.

    Achteraan ook iQ 70 omdat die wegens een actie even duur waren dan kleinere + staander.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb aan mijn Onkyo TX-NR808 TMA Compact 10 boxen en een TMA Twister 8000 subwoofer hangen en bevalt mij uitstekend! Maar het is zoals Gerco als zegt: Je moet echt gaan luisteren. Vaak is het een persoonlijke voorkeur. Ik ben gaan luisteren bij Stassen en daar vielen bij mij de Kef's al meteen af. Maar ook gerenommeerde merken zoals Bose en Jamo. Ik had toen nog nooit van TMA gehoord maar ik vond ze wel het beste klinken..
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  5. #5

    Standaard

    Ik weet niet of je het merk TMA een beetje kent, maar voor zover ik het ken, is het niet echt een merk wat zich bezig houdt met HT's. Dit kun je ook wel een beetje zien aan het assortiment wat ze hebben. Het is volgens mijn daarom meer geschikt voor mensen die van stereo houden en minder van meer-kanaals.

    Zouden ze dit wel doen, dan is het ook wat makkelijker om een setup te maken die niet alleen mooi klinkt, maar er ook mooi uit ziet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Denk dat TMA prima geschikt is voor HT. Heb toendertijd enige reviews gelezen voordat ik daadwerkelijk tot aanschaf overging en deze kwamen in een HT opstelling er prima uit! Voor mij geldt overigens dat ik het design het minst belangrijke punt vind. Het moet gewoon goed klinken. Maar nogmaals... Design, klank... het blijft een persoonlijke keuze!
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  7. #7

    Standaard

    TMA maakt idd prima speakers voor een HT, een vriend van me had ze ook in gebruik en dat klonk echt wel...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Heb je ook al eens gekeken naar de nieuw KEF T205 5.1 set?
    Ik heb hem onlangs beluisterd in vergelijking met een vergelijkbare B&W set.
    Hij kwam er naar mijn bescheiden mening erg goed uit.
    There are two types of people: those that talk the talk and those that walk the walk. People who walk the walk sometimes talk the talk but most times they don't talk at all, 'cause they walkin'. Now, people who talk the talk, when it comes time for them to walk the walk, you know what they do? They talk people like me into walkin' for them.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •