De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 4 luidsprekers ipv 2 bij een receiver 5.1 in pure direct mode?

    Bestaan er ook av receivers 5.1 waar je 4 luidsprekers (dus de 2 rears ook) kan gebruiken voor het beluisteren van muziek? Of is dat alleen mogelijk met receivers die over een zone 2 beschikken met A+B luidspreker selector en 2 extra luidsprekers? Ik ben hier en daar aan t kijken/lezen ivm aanschaf receiver met surround set erbij.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door john bakker Bekijk bericht
    Bestaan er ook av receivers 5.1 waar je 4 luidsprekers (dus de 2 rears ook) kan gebruiken voor het beluisteren van muziek? Of is dat alleen mogelijk met receivers die over een zone 2 beschikken met A+B luidspreker selector en 2 extra luidsprekers? Ik ben hier en daar aan t kijken/lezen ivm aanschaf receiver met surround set erbij.
    Natuurlijk bestaan die, zelf mag ik graag mijn CD stereo muziek luisteren in All Channel stereo stand, dan doen zelfs de sub en de center mee....... en in mijn geval ook de backrears staan dan in stereo mee te spelen.....

    Met een beetje receiver kun je allerlei verschillende surround opties kiezen zodat stereo muziek over alle speakers kan worden weergegeven, denk dat zo'n beetje alle moderne receivers van een beetje kwaliteit wel over deze mogelijkheid beschikken

    Of bedoel je dat niet ?

    Over het hoofd gezien:

    De pure direct mode, niet mijn favoriete stand, nee dan werken dat soort mogelijkheden niet, maar ik ben dan ook niet zo pure minded en houd van iets eigen inbreng
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 05-09-2011 om 15:34 Reden: OOps iets over het hoofd gezien.....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Bij het gebruik van 'pure direct' of 'pure audio' kiest een receiver de kortste signaalweg. Dit betekent dat alles wat invloed kan hebben op de weergave zoveel mogelijk gepasseerd wordt. Voor stereo betekent dit ook dat het alleen via de linker en de rechter front luidspreker weergegeven zal worden.

    Daar komt bij dat wanneer je het via meer dan 2 luidsprekers weer laten geven, het vaak ten koste gaat van de weergave-kwaliteit en de rust van het geluidsbeeld.

    Zelf kies ik daarom liever voor '(2ch) Stereo' of 'Pure direct'. Het voordeel van 'stereo' is dat ook de sub mee kan doen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-09-2011 om 21:55
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Daar komt bij dat wanneer je het via meer dan 2 luidsprekers weer laten geven, het vaak ten koste gaat van de weergave-kwaliteit en de rust van het geluidsbeeld.
    Dat is een persoonlijke mening, hier blijft ook bij all channel stereo de weergave-kwaliteit onveranderd goed. Wordt zelf ook niet onrustig van het geluidsbeeld en alle speakers blijven in de kamer op hun eigen plekje staan..... zie en hoor nergens onrust.

    De versterker kan op pure en zelfs de speler heeft een pure stand...... ach laat mij maar lekker ordinair genieten van hoe ik het zelf lekker vind klinken
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat is een persoonlijke mening, hier blijft ook bij all channel stereo de weergave-kwaliteit onveranderd goed. Wordt zelf ook niet onrustig van het geluidsbeeld en alle speakers blijven in de kamer op hun eigen plekje staan..... zie en hoor nergens onrust.
    Nog een persoonlijke mening:
    Je kunt dan beter een stel meedraai-luidsprekers (lees: hoofdtelefoon) kopen.

    Bij All-Ch stereo kun je nl. minder goed het effekt hoogte en diepte in het stereo-geluidsbeeld horen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •