De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard geen geluid tv over home cinema set

    dag allemaal,

    ik zit met een bekend probleem. ik krijg het geluid van mijn tv niet via mijn home cinema set. situatie is als volgt

    1 LG37G7000 (3 hdmi)
    2 Yamaha YHT-394
    3 PS3
    4 UPC mediabox (alleen scart)

    van de achterkant van de yamaha heb ik een link geplaatst: http://nl-nl.forum.ibood.com/4653-ya...e-11/#comments

    ik heb het als volgt aangesloten
    1 HDMI TV -> yamaha HDMI out
    2 scart UPC -> scart TV
    3 HDMI PS3 -> Yamaha HDMI 1 (hier doet het geluid het wel)

    ik lees op diverse fora dat men spreekt over een optische kabel. maar HDMI zorgt toch voor zovel beeld als geluid?

    wat gaat hier fout? kan iemand mij hiermee helpen?
    hope so!

    alvast bedankt!
    gr. rob

  2. #2

    Standaard

    2 tulpkabeljes van audio out op je tv naar audio in op je receiver
    Beter is een nieuwe mediabox van upc met hdmi out dan werkt alles normaal
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob_B Bekijk bericht
    dag allemaal,

    ik zit met een bekend probleem. ik krijg het geluid van mijn tv niet via mijn home cinema set. situatie is als volgt

    1 LG37G7000 (3 hdmi)
    2 Yamaha YHT-394
    3 PS3
    4 UPC mediabox (alleen scart)

    van de achterkant van de yamaha heb ik een link geplaatst: http://nl-nl.forum.ibood.com/4653-ya...e-11/#comments

    ik heb het als volgt aangesloten
    1 HDMI TV -> yamaha HDMI out
    2 scart UPC -> scart TV
    3 HDMI PS3 -> Yamaha HDMI 1 (hier doet het geluid het wel)

    ik lees op diverse fora dat men spreekt over een optische kabel. maar HDMI zorgt toch voor zovel beeld als geluid?

    wat gaat hier fout? kan iemand mij hiermee helpen?
    hope so!

    alvast bedankt!
    gr. rob
    HDMI zorgt inderdaad voor zowel beeld als geluid.......maar, het werkt alleen met HDMI 1.4 als beide toestellen erover beschikken met ARC- Audio Return Channel, dus om het geluid van je TV over je Yamaha te krijgen moeten beiden over HDMI 1.4 beschikken en de TV ARC ondersteunen.

    Heb je dat niet, dan kun je eventueel een optische kabel gebruiken als je TV een optische uitgang heeft, of het geluid van je UPC aftakken dmv een scartbreakout.... Zoals John al voorsteld is een nieuwe UPC mediabox een mooiere oplossing
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ook ik wend me tot jullie, want ik kom er niet meer uit...

    Ik wil het geluid van mijn tv (Philips 32pfl5605h/12) laten spelen via mijn home cinema set (LG hx353). Beide zouden arc moeten ondersteunen met HDMI, maar geen geluid.... HCS heeft optische ingang, maar tv weer niet... Alvast hartelijk dank!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WillemL Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ook ik wend me tot jullie, want ik kom er niet meer uit...

    Ik wil het geluid van mijn tv (Philips 32pfl5605h/12) laten spelen via mijn home cinema set (LG hx353). Beide zouden arc moeten ondersteunen met HDMI, maar geen geluid.... HCS heeft optische ingang, maar tv weer niet... Alvast hartelijk dank!
    1 Voor de ARC oplossing zie pagina 60 van je TV handleiding, controleer voor alle zekerheid of je HDMI kabel wel in de goede HDMI aansluiting van je TV zit! Vergeet niet de HDMI ARC functie aan te zetten, pagina 60 van je TV gebruiksaanwijzing. Je LG gebruiksaanwijzing is maar matig, maar lees blz 15 en 30 even na, ook bij de LG dien je de ARC functie aan te zetten, en als je het geluid zou willen horen, dan zul je nog wel een ingangsbron moeten kiezen en net daat is de gebruiksaanwijzing onduidelijk, je zult wat moeten proberen...... BEDENK wel dat HDMI vrij traag is en dat je het echt even de tijd moet geven om elkaar te vinden, denk zeker een halve minuut geduld!

    2 Dan is er de digitale oplossing in de vorm van je digitale coax(tulp) uitgang van je TV en de optische ingang van je HT set, er zijn adapters die van coax optisch maken, voorbeeld:



    3 Dan is er nog de analoge oplossing, met behulp van een scartbreakout in je TV neem je het analoge signaal naar je HT set, voorbeeld van een scartbreakout:



    Is goedkoper dan de digitale oplossinge en werkt ook.

    4 Er is nog een oplossing, maar die raad ik niet aan en die zal ik dan ook nog niet vermelden, want als HDMI niet gaat werken, wat wel zou moeten, dan moet oplossing 2 of 3 het echt wel doen, lukt het niet, laat het dan maar weten, we gaan net niet zolang door totdat het werkt.

    BTW, een terugkoppeling wordt zeer gewaardeerd.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Dank voor de snelle reactie! Heel uitgebreid en heb er veel aan, alleen... No sound... Bij beide apparaten is arc ingeschakeld. Ik heb een zogenaamde high speed HDMI-kabel en de tv schakelt zelfs interne boxjes uit omdat er externe speaker gedetecteerd worden, maar ik krijg geen geluid... Zowel optie 1 als 3 werken niet. Optie 2 nog niet geprobeerd, maar wil voor zekerheid uitsluiten dat ik geen stomme dingen vergeet. Nog tips voor ik die converter koop (optie 2)?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WillemL Bekijk bericht
    Dank voor de snelle reactie! Heel uitgebreid en heb er veel aan, alleen... No sound... Bij beide apparaten is arc ingeschakeld. Ik heb een zogenaamde high speed HDMI-kabel en de tv schakelt zelfs interne boxjes uit omdat er externe speaker gedetecteerd worden, maar ik krijg geen geluid... Zowel optie 1 als 3 werken niet. Optie 2 nog niet geprobeerd, maar wil voor zekerheid uitsluiten dat ik geen stomme dingen vergeet. Nog tips voor ik die converter koop (optie 2)?
    Kijk vooral of je zelf wel de ingangsbron goed kiest zodat je setje weet dat het het geluid van een externe bron moet weergeven, je gebruiksaanwijzing was niet echt vriendelijk, probeer zelf ook wat, je apparatuur gaat niet stuk van het drukken op wat knopjes van de AB, al kan het wel ontregeld raken, dus een beetje opletten is dan wel weer slim

    Met Googlen moet je wel een geschikte site kunnen vinden voor de omzetter, bij bijvoorbeeld Beslist.nl krijg je wel een prijsvergelijk, alleen even in de gaten houden wat de verzendkosten zijn. dit was een voordeligste aanbieder die ik zo even snel zag zonder dat er verzendkosten waren, met verzendkosten erbij was het weer meer, maar van de andere kon ik niet even snel zien of zij met of zonder verzendkosten waren, dus probeer zelf even te kijken, dit is een voorbeeld:

    http://www.allekabels.nl/spdif/5807/...2-6FEE0C597BD1

    Nogmaals probeer met je HT set de ingangsbron te selecteren, als je TV al ziet dat er aan de andere kant een antwoord van de HDMI kwam, dan zou het toch moeten werken..... wel jammer dat de fabrikanten er zich zo makkelijk vanaf maken met de tekst dat niet alle apparaten kunnen samenwerken, is echt zwakte en eigenlijk een schande van de fabrikanten. BTW, heb zelf al heel wat meegemaakt met HDMI en weet dat het af en toe gewoon een draak is en dat je wat geduld moet hebben.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    @ WillemL Zou het bijna vergeten te vragen, maar hoe kijk je TV?

    Tegenwoordig wordt er niet veel meer gekeken via de antenne ingang, maar via een decoder die, als je een recent model hebt, via HDMI op de receiver, of direct op de TV aangesloten. Het is ook nog mogelijk dat je eventueel kijkt via satelliet, of Digitenne, ik ben benieuwd, want daar zou ook wel eens de oplossing kunnen liggen.

    Je zult met de Functie toets op de AB of met de F toets van het frontpaneel de juiste ingangsbron moeten selecteren, zoals gezegd als je de TV hebt aanstaan, met ARC even rustig wachten, ga bijvoorbeeld pas om de minuut naar de volgende ingang van je HT set met de Function of F toets.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Hoi, Heb een Philips lcd 3d tv, toen ik deze tv kocht kon ik alleen de tv zenders instellen via de upc box en niet via de tv. Op zich jammer want zo kan ik de app op mijn ipad niet gebruiken om gegevens in te typen op mijn tv. Maar goed dacht ik dat is dan maar niet anders. Nu heb ik een home cinema set gekocht en aangesloten met een hdmi op de tv. Geluid doet het echter alleen als ik mijn muziek stream vanaf mijn mobiel of van cd. Ik krijg dus niet het geluid van de tv over de boxen. Nu lees ik hier dat ik een optische kabel nodig zou hebben. Klopt dat? Ik heb een kabel met aan beide zijden een rode en witte stekker maar heb hem al geprobeerd maar misschien doe ik iets niet goed. Wie kan mij helpen? Even als achtergrondfoto achterzijde tv.jpginformatie. Ik ben een vrouw en heb niet heel erg veel kennis van dit soort zaken, dus aub niet te ingewikkelde woorden gebruiken
    Ik heb een foto bijgevoegd van de achterzijde van de tv.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erkie Bekijk bericht
    Hoi, Heb een Philips lcd 3d tv, toen ik deze tv kocht kon ik alleen de tv zenders instellen via de upc box en niet via de tv. Op zich jammer want zo kan ik de app op mijn ipad niet gebruiken om gegevens in te typen op mijn tv. Maar goed dacht ik dat is dan maar niet anders. Nu heb ik een home cinema set gekocht en aangesloten met een hdmi op de tv. Geluid doet het echter alleen als ik mijn muziek stream vanaf mijn mobiel of van cd. Ik krijg dus niet het geluid van de tv over de boxen. Nu lees ik hier dat ik een optische kabel nodig zou hebben. Klopt dat? Ik heb een kabel met aan beide zijden een rode en witte stekker maar heb hem al geprobeerd maar misschien doe ik iets niet goed. Wie kan mij helpen? Even als achtergrondfoto achterzijde tv.jpginformatie. Ik ben een vrouw en heb niet heel erg veel kennis van dit soort zaken, dus aub niet te ingewikkelde woorden gebruiken
    Ik heb een foto bijgevoegd van de achterzijde van de tv.
    Sorry hoor, ik moet simpel doen, maar ik vind je verhaal zo verschrikkelijk warrig dat ik er geen bal van begrijp, je roept alleen maar vragen op.

    Niet veel verstand hebben van apparatuur maar wel zitten prutsen met een Phone om muziek te streamen.

    Geef maar modelnummers van je TV en je HT setje, heb ik meer aan dan je warrige verhaal, als ik het goed begrepen heb wil je het geluid van je TV over je set, dat kan op verschillende manieren, je kan ook het geluid aftappen van die UPC box, of als je set over ARC beschikt via de HDMI kabel die al aangesloten is, maar om daar antwoord op te kunnen geven heb ik de modelnummers nodig.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •