De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aankoop receiver maar welke????

    Hallo allemaal.
    Ik ben nieuw op dit forum en heb al div vragen en antwoorden gelezen en ben zeker wat wijzer geworden.
    Maar ik ben opzoek naar een andere receiver. ben in bezit van een Nad 753 deze bevalt me niet vanwegen dat ik al div problemen hem gehad, van daar dat ik een andere wil aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek een goede site waar ik div merken met elkaar kan vergelijken. Ik weet dat de merken onderling klank matig anders klinken maar er zit zo veel op.
    De intresse heb ik in de Onkyo tr 809 of 1009 Pioneer lx 55 of 75 Yamaha 2067 of 3067 Marantz 5006 of 7005. Dus de prijs klasse van 900 tot 1500 euro.
    Kunnen jullie me misschien verder helpen ??

  2. #2

    Standaard

    Er bestaat geen site waar je alle modellen met elkaar kunt vergelijken In ieder geval geen goede
    Maar als ik kijk waar je naar zit te kijken Ben je anti denon btw? Dan neem ik aan dat hij bedoeld is voor een ht set dus voor blu ray tv cd enz enz enz.
    Dan hangt het natuurlijk ook af welke andere apperatuur en speakers je hebt?
    Maar zonder al deze info kan ik je zeggen(uit het hoofd weet zo geen links/test) dat je onkyo 1009 ontzettend a veel waar voor het geld bied en b Goed uit de testen komt bijna zo goed als de reference 5009 echter met minder continue vermogen maar met de gemiddelde boxenset kun je je er geen bult aan vallen.
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #3

    Standaard

    Jammer dat er geen vergelijkings site bestaat, dus maar van testen en voorlichting uit gaan.
    Overgens heb ik geen hekel aan Denon maar het versschil tussen de avr 3312 en de 4311 is zo groot ,want voor 2200 euro zo ik de Arcam avr 400 kopen maar de prijs vind ik erg hoog.
    De luidsprekers die ik gebruik zijn van Dynaudio (3weg zelf bouw) voor en de center 905 en de achterspeakers 906 zijn van Mordaunt Short en een Rel Strada 5. Vind ik zelf er goed klinken.
    Jammer dat de mijn Nad steeds problemen geeft en geen Hdmi heeft. dus ook geen lipsyn.
    Dus zoek ik wat anders wat zeker niet mee valt.

  4. #4

    Standaard

    Of weer een NAD en dan hopen dat je daar dan niet weer nat mee gaat.

    Ondanks de problemen die jij met jouw receiver hebt, blijft NAD een merk wat veel te bieden heeft op audio-gebied.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Na veel nadenken en vergelijken heb ik voor de Onkyo 809 gekozen de prijs zat ook nog mee 819euro dus dat was ook nog mee genomen.
    Nu meer als een week in bezit maar hij valt zeker niet tegen.
    Nu ook 7.1 aangesloten dus voor en surround full range en achter voorlopig de oude Philips legend II aangesloten.
    Het klink zeker goed ,maar is iets minder musicaal als de Nad.
    Maar toen ik hem in Bi-amp liet spelen was hij een stuk beter.

  6. #6

    Standaard

    Gefeliciteerd met jouw aankoop.

    Ik begrijp alleen niet hoe je deze nu aangesloten hebt. Is dit als 5.1 met bi-amping of als 7.1 met bi-wiring?

    Volgens de specs op de site van Onkyo is het nl. een 7.2 model.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Goed opgemerkt.
    Ik had voor de stereo weergave via de bi-amp aangesloten ,en het verschil is duidelijk aanwezig.
    Maar ik wilde graag 7.1 omdat ik toch nog 2 speakers had staan.
    Maar voor de frontspeaker heb ik nu een eindversterker aangesloten ,dit is een super verbetering
    De opstelling bevalt me goed zo.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demo1965 Bekijk bericht
    Maar voor de frontspeaker heb ik nu een eindversterker aangesloten ,dit is een super verbetering
    De opstelling bevalt me goed zo.
    Een gevalletje urgraditis.

    In ieder geval zal je nu meer van jouw set kunnen genieten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Geef je versterker en oren ook even de tijd om te aclimatiseren. Als je heel lang naar een bepaald geluid heb geluisterd is het vaak ook even wennen. Anders wil nog niet per definitie zeggen slechter. Ook je versterker zal even nodig hebben. Ondanks dat het voor nieuwe speakers veel meer opgaat.

    Onkyo's zijn zeker fijne apparaten, maar van een NAD zou je toch wel wat meer mogen verwachten.
    Iig veel plezier met je nieuwe aankoop.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •