Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 87 van 87 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Niet zo kinderachtig Verhoeven....

    Ik heb het idee dat Maikel op een hoger niveau probeert te discuseren dan menigeen hier gewend is.
    Ik raak het spoor vaak bijster bij hem en kan me voorstellen dat je, wanneer je met hem in discussie bent, op dat moment zelf ook niet meer zeker bent van je mening die je even daarvoor geventileerd hebt.

    Vaak heeft ie 'gelijk' in gevoerde discussies maar die kleine sneertjes en venijnigheden hoeven natuurlijk niet.
    Laatst aangepast door Mr. Blonde : 18-09-2012 om 20:35

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Wie niet? BigLebowski wordt hier voor van alles en nog wat uitgemaakt. Gisteren in het topic ''Welke film heb je net gekeken en wat vond je er van? (12)'' wordt gebruiker Vinnypassy zowat de kop ingeslagen. En dan heb ik tot nu toe over twee topics van de afgelopen twee weken. Ik wil niet weten wat die met de rest van het forum doet. (Sfeer?)

    Het enige probleem is: Brakhage. Ik stel een permanente ban voor want waar hij is zijn altijd problemen.
    Tja, ik kan je punt vwb vinnypassy begrijpen en zonder in te gaan op de inhoud van dat topic worden bepaalde zaken meteen in het negatieve getrokken en de persoon daarop aangevallen, en dat is jammer.
    Maar het beste wat je dan kan doen is er niet in meegaan, net zoals in dit topic.
    Ik ga ook (inhoudelijk) niet meer in discussie met bepaalde mensen omdat je daarmee toch niet verder komt. Ik word er thuis ook niet gezelliger door dus mn vriendin heeft er dan ook onder te lijden. Dat vind ik het allemaal niet waard. Het is slechts een forum over plastic schijfjes, denk ik dan maar. Soms helpt relativeren dan, want film is voor mij (al heb ik er mijn beroep van gemaakt) niet de lust en mn leven. Maar zo heeft iedereen dat, dus laten we elkaar dan in zijn/haar waarde laten, en dan vooral hier.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Wie niet? BigLebowski wordt hier voor van alles en nog wat uitgemaakt. Gisteren in het topic ''Welke film heb je net gekeken en wat vond je er van? (12)'' wordt gebruiker Vinnypassy zowat de kop ingeslagen. En dan heb ik tot nu toe over twee topics van de afgelopen twee weken. Ik wil niet weten wat die met de rest van het forum doet. (Sfeer?)

    Het enige probleem is: Brakhage. Ik stel een permanente ban voor want waar hij is zijn altijd problemen.
    Kan het nu toch niet laten om te reageren ondanks dat ik me tegenwoordig nooit meer bemoei met discussies hier op dvd.nl (lees wel mee).

    De discussies die gevoerd worden met Brakhage zijn scherp en vol vuur echter gaan naar mijn idee nergens de perken te buiten. In zijn passie voor film gaat hij tot uiterste om zijn standpunten te verdedigen en doet dat zonder de gewenste zalvende woorden, oftewel recht voor zijn raap. Wellicht niet wat iedereen kan waarderen maar om daar gelijk een half forum bij te betrekken alleen omdat je je gelijk niet kunt halen of het niet kan vinden met Brakhage lijkt me wat ver gaan.

    Ik 'geniet' van de bijdrage van Brakhage, maar ook van vele anderen en hoop dan ook dat er nog vele discussies gevoerd zullen worden over film en niet over personen. Uiteindelijk lijkt dat me toch de belangrijkste winst van dit forum.

    Just my 2 cents

  4. #79

    Standaard

    Ben de laatste hand aan het leggen voor de eerste officiële 'Contemplatie Cinema Canon'. Spannend!

  5. #80

    Standaard

    Nou, hier is ie dan: As Slow As Possible: Contemplative Cinema of the 21st Century!

    Samengesteld uit 20 lijstje werden er ongeveer 125 titels genoemd. Jullie mogen je eigen lijstje op I Check Movies of hier plaatsen. Kijk maar.

  6. #81

    Standaard

    Uiterst interessante lijst, waarvan behoorlijk wat titels reeds op mijn to-see lijstje beland waren, maar waarvan het me ook onwaarschijnlijk lijkt dat ik ze allen in de komende jaren zal kunnen zien op een legale manier.

  7. #82

    Standaard

    Legale manier? Hoezo? Het merendeel is gewoon op DVD / BR uitgegeven. Welke kun je niet vinden?

  8. #83

    Standaard

    Ik zal het anders zeggen : Mijn portefeuille kan dit grote aantal blinde aankopen niet hebben. En TV-uitzendingen laten dikwijls een eeuwigheid op zich wachten. Illegaal bekijken doe ik niet. Vandaar.
    Laatst aangepast door Esteban : 31-10-2012 om 22:44

  9. #84

    Standaard

    Heb ongeveer de helt op DVD / BR. Kan je er eventueel wat van lenen?

  10. #85

    Standaard

    Een vriendelijk aanbod, waarvoor dank. Maar de stapel "te zien" heeft zich al in die mate opgestapeld dat ik nergens nog 1 titel ontleen. Daar ga ik me niet meer aan wagen.

    Ah, mondjesmaat zal ik ze wel ontdekken. Ik heb nog een heel leven. (let's hope)

  11. #86

    Standaard

    De onderste regionen van de lijst:

    100. Eri Eri Rema Saba***ani / Eli, Eli, Lema Sabachthani? (Shinji Aoyama)
    101. Five Dedicated to Ozu (Abbas Kiarostami)
    102. Gigante (Adrián Biniez)
    103. Iklimler / Climates (Nuri Bilge Ceylan)
    104. La Libertad / Freedom (Lisandro Alonso)
    105. Ordinary People (Vladimir Perisic)
    106. The Limits of Control (Jim Jarmusch)
    107. Unser Täglich Brot / Our Daily Bread (Nikolaus Geyrhalter)
    108. Zefir / Zephyr (Belma Bas)
    109. Zui Hao De Shi Guang / Three Times (Hou Hsiao-hsien)
    110. Archipelago (Joanna Hogg)

    111. Decasia / Decasia: The State of Decay (Bill Morrison)
    112. El Calambre / The Cramp (Matias Meyer)
    113. La Mujer sin Cabeza / The Headless Woman (Lucrecia Martel)
    114. Loong Boonmee Raleuk Chat / Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (Apichatpong Weerasethakul)
    115. Melancholia (Lav Diaz)
    116. Nang Mai / Nymph (Pen-Ek Ratanaruang)
    117. Ten (Abbas Kiarostami)
    118. Yomigaeri no chi / The Blood of Rebirth (Toshiaki Toyoda)
    119. A Londoni Férfi / The Man from London (Béla Tarr)
    120. Aruku, hito / Man Walking on Snow (Masahiro Kobayashi)

    121. Hamaca Paraguaya (Paz Encina)
    122. Krisana / Fallen (Fred Kelemen)
    123. Import/Export (Ulrich Seidl)
    124. Sanxia Haoren / Still Life (Zhang Ke Jia)
    125. Sekai wa Tokidoki Utsukushii / Life Can Be So Wonderful (Osamu Minorikawa)

  12. #87

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •