De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard JLB SUB SCS 138 op een Philips LX3900 dvd speler (mag op slot)

    Hallo allemaal,

    Mijn subwoofer een jbl scs 138 staat in de verkoop. Ik heb hier een potentiële koper voor. Hij wil deze subwoofer graag aansluiten op zijn Philips lx3900 dvd speler (zie onderste plaatje). Naar mijn mening wordt dit een lastig verhaal, aangezien dit min of meer een alles in één dvd speler is met passieve sub en bijbehorende speakers. Hij heeft nu wel een andere actieve Philips subwoofer op de dvd speler staan, maar hij is ontevreden over het geluid. Iemand anders heeft voor hem de passende connector op deze subwoofer gesoldeerd. (Waarschijnlijk is dit een oorzaak van het brakke geluid wat nu uit de woofer komt)

    Experts: kijk even naar onderstaande plaatjes en geef alstublieft advies of het mogelijk is om mijn JBL sub aan deze heer te verkopen zodat hij er wel plezier van gaat hebben. (ik ben van mening dat het niet gaat lukken).

    Dit is de JBL subwoofer:


    Dit is de speler:


    Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door Stephan Nobelen : 26-09-2011 om 11:51
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #2

    Standaard

    Dat is geen speler, maar een receiver van een alles-in-één set. Je kunt deze herkennen aan de luidspreker-uitgangen die speciale aansluitingen hebben voor de bij de set geleverde luidsprekers.

    Als hij ontevreden is over deze set, heeft hij maar één mogelijkheid en dat is om deze te gebruiken waarvoor deze bedoeld is: Het vergroten van de afvalberg.

    Met het geld wat hij bespaard door de JBL SCS 138 van jou te kopen, kan hij een mooie receiver kopen en zelf een set gaan maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je antwoord..

    Ik snap dat het een alles-in-één setje is. Het is verder ook niet mijn probleem wat voor een eisen hij aan zijn geluidsset stelt. Het enige dat ik graag wilde weten is of mijn subwoofer op zijn spelertje aan te sluiten is via de rca uitgangen.

    Volgens deze persoon op het HT forum zou het lukken:
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115950.0

    Kan iemand dit nogmaals bevestigen?

    Dan kan ik inderdaad de sub verkopen, hij blij, ik blij.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan Nobelen Bekijk bericht
    Bedankt voor je antwoord..

    Ik snap dat het een alles-in-één setje is. Het is verder ook niet mijn probleem wat voor een eisen hij aan zijn geluidsset stelt. Het enige dat ik graag wilde weten is of mijn subwoofer op zijn spelertje aan te sluiten is via de rca uitgangen.

    Volgens deze persoon op het HT forum zou het lukken:
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=115950.0

    Kan iemand dit nogmaals bevestigen?

    Dan kan ik inderdaad de sub verkopen, hij blij, ik blij.
    Mmmm, het antwoord daar was inderdaad een beetje blond

    Variabele line out's, voor de sub wel een variabele line out, maar andere uitgangen variabel.................

    Je kan de sub wel aan zo'n alles in 1x weggooifreak verkopen, die willen voor een dubbeltje op de eerste rang en het moet zogenaamd makkelijk aan te sluiten zijn....

    Oke, het kan via de High level ingangen van de sub, maar dan moeten er wel nog wat extra kabeltjes naar dat alles in 1x weggooi apparaat getrokken worden/ of naar de speakers/ of de kabels moeten onderbroken worden, waarbij het dan weer te hopen is dat er een indicatie voor plus of min is..... maar het kan wel, al kun je natuurlijk beter gelijk wat knapper spul kopen dan zo'n barrel wat proberen op te knappen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Hij wilde de sub niet op de lineout omdat het spelertje dan erg warm werd. Toen met die.custom made kabel geprobeert, maar op de speler kon je niet fatsoenlijk de bass instellen, met uitzondering van een paar standaard opties.

    Ik heb het hem dan ook afgeraden en de koop is dan ook niet doorgegaan.

    Een dergelijke subwoofer moet via een receiver worden aangesloten zodat je de boel fatsoenlijk kunt instellen.

    De sub wacht wel op een andere koper..
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  6. #6

    Standaard

    Echte prutsers zijn het die proberen uit zoiets nog wat knapper geluid te halen terwijl het eigenlijk transisterradioversterkertjes zijn

    Denk dat je er verstandig aan hebt gedaan om het niet te doen, je kan dan beter het advies geven om te gaan sparen voor iets goeds

    Wel vreemd dat het apparaat warmer dan normaal werd met het gebruik van een lineout
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Dank voor de hulp in ieder geval. De sub gaat op zoek naar een andere koper.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  8. #8

    Standaard

    @Stefan Nobelen:
    Het antwoord dat je op het andere forum hebt gekregen heeft een verborgen adder. Als je de sub 'high-level' aan wilt sluiten op die DVD speler (met ingebouwde receiver), moet de sub van de set daar ook op aangesloten worden. De 'high-level in' van een sub heeft een vreemde impedantie die niet te vergelijken is met die van een luidspreker. Doe je dit niet, dan kan je de eindtrap van de speler opblazen en is die set dus helemaal afgeschreven.

    Op een luidspreker-uitgang mag je dus alleen een luidspreker aansluiten en evt. één toestel met een ingebouwde lijn-verzwakker.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 24-09-2011 om 15:09
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Thanks Gerko,

    Inmiddels heeft iemand anders de sub al gekocht, dus van dit hele gedoe zijn we af haha
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •