De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray's in dvdprofiler ...

    Het valt me op dat ik tegenwoordig steeds vaker "onbekend" krijg bij het invoeren van de barcode.

    O.a. La Vie en Rose die toch al een tijdje uit is. Maar ook heel wat DFW en Entertainment One titels. vb. "Cellular",...

    Waarom toch? Waar zitten die die hards van vroeger?

  2. #2

    Standaard

    Die hopen dat iemand het stokje overneemt...voel je dus vrij .

  3. #3

    Standaard

    en je moet de titel natuurlijk in bezit hebben ook.
    had al vaak zo de gedachte dat een bepaalde dvd of blu-ray er al lang had ingezeten, maar wellicht dat niemand, of toch niemand die dvd profiler heeft deze in huis had.

    Heb er vandaag zelf ook weer 2 bijgemaakt.

    Idem met cover scans, soms kom je tich wat draken tegen, zoals mensen die de moeite niet doen om er de plastiek af te doen van het hoesje, of gewoon ze schuin inscannen of niet compleet.

  4. #4

    Standaard

    Die diehards zijn er nog steeds... en ik ben er, denk ik, één van.

    Maar met 3000+ titels in mijn collectie ga ik zeker niet 'double dip'pen op elke film. En La Vie en Rose heb ik al in een fraaie versie.

    Komt bij dat veel DFW en vrijwel elke E1 release 'kale' versies zijn. Als ik de film al koop op BluRay zal het eerder de UK, USA, Duitse of Franse versie zijn. En dus van mij geen contributie op de Nederlandse versie.

    Ook als ik kijk naar de beoordeling op contributions bij invelos.com op de BR-titels die ik heb, valt mij op dat er betrekkelijk veel 'diehard' NL users een contribution doen òf een oordeel geven op de niet-Nederlandse versie. Die hebben dus óók geen NL-versie gekocht. FWIW.

    Op dit forum kun je de nodige threads vinden waarbij DFW maar vooral E1 (en zijn voorgangers) geroosterd worden en mensen zich hebben afgewend van hun edities. Dat ga ik hier niet herhalen.

    Moraal en saldo: er is niets op tegen die DFW en E1 releases te nemen als zij voldoen aan jouw eisen en je geen behoefte heb aan buitenlandse versies. Maar je zult het stokje zelf moeten oppakken om titels toe te voegen aan de DVD profiler database. Is helemaal niet erg, zo is ieder van de 'diehards' zelf ook ooit begonnen
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  5. #5

    Standaard

    Als een DFW of E1 blu-ray "dezelfde transfer" heeft, dan zal ik deze kopen. De extra's bekijk ik zelden, dan geef ik liever voorkeur aan NL ondertitels (gezin waar niet iedereen het Engels genoeg machtig is om film te kunnen volgen). Het is me vooral om de beeldkwaliteit en geluid te doen. Ondertitels komen op de derde plaats, extra's op de vierde (tenzij enkele van mijn "all time favourites").

    Als de transfer problematisch is ... dan zal ik aan importeren denken. "A River Runs Through It" heeft me wel bijna een depressie bezorgd, wat ze daar hebben uitgestoken bij DFW valt niet te begrijpen. Directe transfer van oude vhs-band? Al moet ik toegeven dat ik recent toch wel wat verbetering merk bij DFW en E1 (beeldkwaliteit).

    Ik begrijp het niet goed dat daar niet meer reactie op komt. En dan bedoel "algemeen" en niet enkel op fora onder hobby'isten

    Bij "La Vie en Rose" zou het mij verwonderen dat de originele Franse transfer beter is? Heb een goede Waalse vriendin die soms titels uitleent, en de beeldkwaliteit van de Franse blu-ray's (of Engelstalige titels exclusief in Frankrijk op blu-ray) zijn meestal niet beter dan releases van DFW of E1.

    Misschien moeten we naar DFW of E1 een mailtje sturen om te vragen of ze deze zelf in de database kunnen zetten Ik ben er al aan begonnen, maar serieus tijdrovend als je het goed wil doen.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 28-09-2011 om 19:21

  6. #6

    Standaard

    Ik ervaar DVDprofiler persoonlijk als achterhaald, om van de énorm gedateerde look nog maar te zwijgen. Mijn BR-collectie hou ik bij op bluray.com, een systeem dat nog niet op punt staat, maar waar ze nu wel constant aan sleutelen en alle inzet en suggesties van leden ten zeerste geapprecieerd worden.

  7. #7
    Junior Member
    Registratie datum
    Jul 2011
    Woonplaats
    Tienen - Vlaams-Brabant

    Standaard

    Ik gebruik persoonlijk "Movie Collector" , daarmee kan ik dan reserve kopie op de iPad meenemen zodat ik steeds weet welke filmen ik reeds in bezit heb.
    Werkt zowel bij dvd's als bluray en als de film niet gekend is kan je heel makkelijk zelf alle info ingeven.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tienenaar Bekijk bericht
    Ik gebruik persoonlijk "Movie Collector" , daarmee kan ik dan reserve kopie op de iPad meenemen zodat ik steeds weet welke filmen ik reeds in bezit heb.
    Werkt zowel bij dvd's als bluray en als de film niet gekend is kan je heel makkelijk zelf alle info ingeven.
    Gebruik ook Movie Collector, naast dvdprofiler. Voor basale registratie van jouw collectie is movie collector geschikt. Dvd profiler heeft actievere aanhang, zodat je voor elke dvd e.d. in jouw collectie actuele info en vooral covers hebt hebt of snel krijgt. Moviecollector is slecht in aanleveren van covers. Gebruik moviecollector nu als backup in combinatie met android app, laatste mist dvdprofiler voorlopig nog. Dvdprofiler heeft ook ipad app.

    Tip: tot 2 oktober is de app van movie collector voor maar €0,50 te koop op de android market. Dit geldt ook voor andere android apps van collectorz.com
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tienenaar Bekijk bericht
    Ik gebruik persoonlijk "Movie Collector" , daarmee kan ik dan reserve kopie op de iPad meenemen zodat ik steeds weet welke filmen ik reeds in bezit heb.
    Werkt zowel bij dvd's als bluray en als de film niet gekend is kan je heel makkelijk zelf alle info ingeven.
    DVDprofiler heeft ook een ipad/iphone app.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •