De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: Brom in subwoofer

  1. #1

    Standaard Brom in subwoofer

    Hallo allemaal,

    Enkele dagen geleden heb ik mijn JBL SCS 138 verkocht. Deze werd verkocht, omdat ik sinds de verhuizing deze niet meer veel gebruikte. De buren (links, rechts, boven etc.) hadden er gewoon te veel last van.

    Afgelopen weekend heb ik de subwoofer verkocht. Echter, vandaag kreeg ik een e-mail waarin de koper niet content bleek te zijn. Er zat een brom in de sub en de volumeknop deed het niet.

    Met verbazing las ik het bericht, omdat de subwoofer het bij mij altijd goed gedaan heeft op mijn Pioneer receiver.

    De verkoper eist nu van mij een oplossing.

    Daarom vraag ik hier om advies. Wat kan de brom veroorzaken? En waarom doet de volumeknop het opeens niet meer?

    Alvast bedankt voor de hulp.

    P.s. de koper meldt dat de sub op twee installaties is aangesloten met hetzelfde resultaat.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #2

    Standaard

    Vraag eerst maar eens hoe en waar op ze de sub aangesloten hebben gehad. Wanneer heb jij de sub voor het laatst gebruikt?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Vraag eerst maar eens hoe en waar op ze de sub aangesloten hebben gehad. Wanneer heb jij de sub voor het laatst gebruikt?

    Dank voor de reactie.

    De subwoofer heb ik de week ervoor nog even aangehad met muziek luisteren en dat ging gewoon prima.

    Omdat de kopende partij enkel afgelopen zondag in staat was om de sub af te halen, moest ik me haasten om de sub mee te nemen naar een ander adres waar de kopende partij enkel op een bepaald moment zou zijn. Uiteraard kon ik daar de subwoofer niet testen en daar was hij van op de hoogte. Wel heb ik hem in het stopcontact gestoken om te laten zien, dat de sub inderdaad stroom kreeg. Toen was uiteraard ook geen brom, plopjes of weet ik wat te horen.

    De sub staat aangesloten op een receiver, merk weet ik niet. Hij heeft er wel nog een LFE kabel voor gekocht. Dat is alles wat ik weet, meer informatie volgt.

    Ik heb de koper ook gewezen op dit topic
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  4. #4

    Standaard

    Tsja, ik kan niet zeggen wie hier wat moet regelen, hangt er een beetje vanaf wie op dat andere adres heeft aangedrongen. In feite heb jij je best gedaan een werkend product af te leveren en 2e hands geldt natuurlijk geen garantie...

    Maar misschien is de gekochte kabel niet goed, dat zou ook kunnen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Een defekte volumeregeling lijkt mij onwaarschijnlijk. Het kan wel zijn dat de contaktpunten versleten zijn en dat de regelaar daardoor niet in iedere stand goed contakt meer maakt, waardoor de sub af en toe "plopjes" kan laten horen. In dat geval zal deze vast wel vervangen kunnen worden. Ook zou het kunnen zijn dat de automatische triggering van de sub er voor zorgt dat deze op ongewenste momenten uitgeschakeld wordt. Het lijkt dan alsof het door de defekte volumeregeling komt, maar in werkelijkheid komt het dan door een te zwak of het ontbreken van een ingangs-signaal.

    Wat het probleem is, kun je daarom het beste zelf beoordelen.

    Voor de brom is het een ander verhaal. Deze wordt vaak veroorzaakt door interfererende toestellen zoals een draadloze telefoon of router of een niet goed aangesloten kabel. De kans dat dit door een defekt van de sub komt is in dit geval dus kleiner.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Even iets wat ik me nu afvraag:
    Wie zn probleem is dit nu? Ik bedoel: hardstikke netjes van je dat je een oplossing wilt zoeken, maar is het niet heel typisch dat ie het bij jou goed deed en ineens bij een ander niet goed?
    Jij bent m.i. helemaal niets verplicht naar die persoon toe. Je koopt niet zonder te weten wat je koopt. Voor garantie moet je in een echte winkel zijn. Het is ook die persoon zijn eigen schuld want die had moeten vragen of ie die subwoofer in actie kon 'zien'. Daarnaast heb je ook grote kans dat er tijdens het vervoer iets is misgegaan of dat ie zelf dat ding heeft opgeblazen ofzo. Of (maar dat is wel heel erg) er is niets mis met dat ding en hij wil een gratis SW.

    M.i. is dit niet jouw probleem maar het zijne. Ik zou zeggen: verkocht is verkocht. En als die persoon nog iets van je terugkrijgt van het geld o.i.d. is dat gewoon goodwill van jouw kant.

    Mijn advies: verkoop nooit iets zonder dat die ander het item gezien heeft (en ook in werking). Dan krijg je dit soort gezeur niet.

  7. #7

    Standaard

    Zie nu net pas in 1 van je berichtjes dat je de persoon in kwestie op alle manieren tegemoed bent gekomen (je neemt die subwoofer mee naar ergens anders, demonstreert dat ie stroom krijgt, past je aan aan de tijd dat hij alleen kan, etc. Dus m.i.: jij hebt alles gedaan en die persoon had de moeite moeten nemen en de tijd moeten nemen voor zn koop. Heeft ie niet gedaan, dus is het zn eigen schuld. Maar das mijn mening.

    Maar om op je vraag in te gaan: staat er niets op de site van JBL?

  8. #8

    Standaard

    Ik heb deze sub ook en deze moet je niet aansluiten met een standaard LFE kabel maar met een gele tulpkabel (als dat ook een LFE kabel is dan heb ik niks gezegd..)....wellicht dat het daaraan ligt. Heb je de meegeleverde kabel met gele plug ook meegegeven?

  9. #9

    Standaard

    Dank jullie allemaal voor de antwoorden.

    Ik heb ook de kopende partij aangeraden om toch eens andere kabels te proberen. Ik snap je reactie Pieter. Het makkelijkste is ook gewoon om te zeggen dat hij het allemaal zelf moet uitzoeken, maar zo zit ik eenmaal niet in elkaar.

    Ik ben niet van plan om geld terug te geven, omdat ik weet dat het apparaat gewoon werkt. Wel wil ik oplossing vinden, zodat de kopende partij ook plezier heeft van het apparaat.

    Bedankt voor de tips, ik heb in ieder geval na mijn laatste e-mail niets meer vernomen, dus hoop dat het inmiddels al opgelost is.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  10. #10

    Standaard

    Helaas toch nog niet opgelost. Wel heb ik de merken van de receivers gekregen, misschien dat iemand dat beter advies kan geven nu?

    Hoi , de receivers waarop is getest is een Onkyo HT-R340 en een Harman Kardon AVR-125.Op de HK loopt een Klpsch SW10 Sub en is ook en dijk van een woofer. De kabel had ik gehaals bij een speciaalzaak en is dus een dikkere goed afgeschermde kabelvoor speciaal subwoofer. Als ik die gebruik dan staat de box vol open qua volume. Als ik er dus een gewone rca op prik met een afgeschermde draad is de brom er ook. De volume meter werkt dus ook niet en ikkan de box dus niet handmatig dempen. De crossoverregelaar werkt wel.
    Ben benieuwd of je iets tegen komt . Misschien dat jij en ander idee van een kabel hebt wat ik zou kunnen gebruiken?
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  11. #11

    Standaard

    ik denk dat de koper het volume op de sub eens moet verlagen naar ongeveer 50 a 60% en de volumeregeling voor de sub in de reciever moet gaan gebruiken.
    Heeft hij ook de kabel geprobeerd die in de Klipsch gebruikt wordt, anders dat ook nog doen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Er zijn een aantal oorzaken mogelijk:
    Belasting van de groep waar alles op aangesloten, als alle apparatuur op 1 groep zit aangesloten en dat is vrij veel kan er een brom ontstaan.
    Ongeaarde aansluiting kan een brom veroorzaken
    De phase eens omzetten, als je 2 subs gebruikt kan dat storen.
    Er worden 2 subs aangesloten, hoe zit de nieuwe sub aangesloten op versterker?
    Dat laatste stukje informatie lijkt me cruciaal want als er alleen een brom is en geen volume regeling lijkt het me eerder dat die fout is aangesloten dan dat hij stuk is.
    Ik zou hem aanraden de nieuwe sub aan te sluiten op de kabels van de nu aangesloten Klipsch en zo te testen. Ik durf bijna te wedden dat hij het dan wel doet.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •