De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 19 en 20 november Verzamelaarsbeurs Jaarbeurs Utrecht

    Ik kwam dit tegen op internet: http://www.verzamelaarsjaarbeurs.nl/default

    Ik vraag me af of dit de moeite is om leuke films te scoren? Is het goedkoper of duurder dan normaal en is er een fatsoenlijk aanbod? Dit valt tevens tegelijk met de Mega platen/cd beurs en die hebben ook een film en scifi afdeling en is die dan ook de moeite om te bezoeken?

    Iemand ervaring met deze 2 beurzen?
    Laatst aangepast door joostdizzy : 01-10-2011 om 10:45 Reden: datum vergeten in topictitel

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joostdizzy Bekijk bericht
    Iemand ervaring met deze 2 beurzen?
    Ik kom er al tig jaar (een paar keer overgeslagen) en heb er nog nooit een DVD (of BR) gehaald
    Weinig tot geen import (en wat er ligt is (veel) duurder dan de webwinkels)
    De film(SF)hoek bestaat voornamelijk uit stands met merchandise en vintage speelgoed. Zit ook behoorlijk wat zooi tussen.
    Er heen gaan om eea aan te schaffen doe ik al jaren niet meer (al is het mooi meegenomen als ik wat vind); als ik ga is het puur om bekenden te spreken.

    Over de platenbeurs (in een hal ernaast) kan ik weinig zeggen omdat ik hier nooit actief kijk.

  3. #3

    Standaard

    Ben er al een tijdje niet geweest.
    Maar qua platen en cd's vindt je geen groter aanbod dan daar.
    En voor films waren er altijd wel een paar zeer interessanste stands met, voor dat moment, zeer leuke aanbiedingen. Dat gold dan voornamelijk voor NL-se uitgaves, importeren kan je idd beter zelf doen.

  4. #4

    Standaard

    Ik kom er al een aantal jaren, voornamelijk om nieuwe filmmuziek CD's te kopen (hoewel de laatste tijd niet meer zoveel, want het meeste bestel ik via internet). Er staat altijd een Belg met voornamelijk nieuwe CD's die nog in de verpakking zitten en een Duitser met tweehands CD's. Ook staat er de laatste tijd een kraam die naast DVD's Blu-ray's verkoopt. De Blu-ray's zijn voornamelijk catalogus-titels van 20th Century Fox, want dat is blijkbaar de enige distributeur die bereid is om scherpe prijzen af te spreken met de handelaar.

  5. #5

    Standaard

    De beurs als geheel is heel erg leuk, maar voor de DVD's of Blu-rays hoef je niet te gaan. Het aanbod is meestal vrij minimaal en als je echt iets speciaals zoekt dan is de kans klein dat je het daar tegenkomt.

  6. #6

    Standaard

    import dvd's zijn inderdaad duur, rede is natuurlijk mede de belastingen en omrekenkoers. ik ben daar zelf nu mee bezig omdat ik veel wil importeren voor een te starte winkel of website.
    als ik een dvd van bv 3 pond wil inkope...komt daar een kleine 15% wisselkoers bij dus 3,45 euro.
    daar bovenop 19 % belasting..die later wel via de belasting weer is terug tevordere.
    wil ik een kleine 2 euro overhouden bij verkoop moet ik de dvd voor 6,95 aanbieden. minus de btw houd ik dan iets meer dan 2 euro bruto over..daar moeten dan je kosten nog vanaf. dus dat is dus een rede dat de import dvds duurder zijn....koop je ze zelf in als particulier...dan betaal je alleen de verzendkosten en de wisselkoers als t bv uit engeland komt...heb je m dus voor 3,45 plus verzendkosten.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •