De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Een klein audiosysteem samenstellen.. Suggesties?

    Hallo!

    Ik ben 16 jaar oud, en wil graag een fatsoenlijk audiosysteem samenstellen. Ik ben niet echt een audiofiel, maar ik weet wel dat een all-in-1 box geen optie is! :P

    Ik heb een Sony Bravia 40" Full HD tv en een ps3. De ps3 gebruik ik voor de blu-ray. Ik zou het setje graag willen aansluiten op mijn tv, ps3 en pc.

    Mijn budget is ongeveer 300-400 euro.
    Ik ben eerst op zoek naar een reciever, 2 speakers en een sub. Later wil ik de set gaan uitbreiden naar 5.1 (ik heb een grote slaapkamer), maar eerst zal 2.1 meer dan genoeg zijn!

    Ik zoek dus een mooi klinkend setje, voor niet al te veel geld! Nu klinkt het misschien alsof ik zelf lui ben en niet zelf kan gaan zoeken, maar ik heb al heel veel gezocht! Er zijn echter zoveel verschillende componenten te krijgen, dat ik echt geen idee heb welke nu het beste zijn.. Willen jullie mij op weg helpen?!

  2. #2

    Standaard

    Tuurlijk willen we dat.
    voor jouw budget kun je net een receiver kopen die geschikt om HD audio af te spelen.
    Dan heb je nog speakers en een sub nodig, dat gaat dus niet lukken.
    Wat je beter zou kunnen doen is de Logitech Z5500 (correct me if i'm wrong met het typenummer) kopen, dat is een set die zeer goed is voor het geld en je hebt meteen surround geluid.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie! Maar de z5500 lijkt me niet echt geschikt voor mij. Ik wil namelijk echt graag mijn set blijven uitbreiden en zelf mijn speakers uitkiezen..

    Daarom heb ik het internet nog is doorzocht en nu denk ik dat ik een goed idee heb! Ik zou eerst een receiver kunnen kopen met 2 boekenplank speakers, namelijk: de Wharfedale Diamond 10.1. Deze zijn 100 euro per 2. Deze speakers krijgen overigens erg goede reviews en het schijnt dat een subwoofer niet eens een must is bij deze speakers.

    Ik ben dus van plan de set door de tijd heen uit te breiden, dus ik koop eerst de 2 achterspeakers (diamond 10.1), dan de subwoofer (diamond.mx), dan de frontspeakers (zuilen) (diamond 10.7) en daarna de centerspeaker. Zo kan ik uiteindelijk een 5.1 set bouwen. Kan iemand mij hier advies/tips over geven? Of heeft iemand ervaring met deze speakers?

    Het enige probleem waar ik nu op stuit is de prijs van de receiver. Ik wil eigenlijk niet meer dan 300 euro uitgeven aan een receiver. Is er misschien nog een geschikte receiver te krijgen voor 200-300 euro? Tweedehands 1 kopen wil ik ook wel overwegen.

  4. #4

    Standaard

    Tja, voor 2e hands spul kan je Marktplaats afstruinen natuurlijk... Als je HD audio (op blu-rays) af wilt spelen moet je goed naar de specs krijgen....Denk wel dat je de eerste series van Onkyo en miss Denon wel voor die prijs kan krijgen....die waren nieuw rond de 600 dus 300 2e hands is niet al te ondenkbaar...

  5. #5

    Standaard

    Misschien dat dit is iets waar je naar zou kunnen kijken:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/ma...nr1501/344647/

    zie ook: http://hometheatergears.com/marantz/...nr1501-review/

    Deze kan de HD-formaten aan en krijgt behoorlijke reviews. Denk alleen wel dat je met een 5.1 opstelling vermogen gaat missen op een gegeven moment maar hier kan je voorlopig zeker mee vooruit!
    Onkyo TX-SR607 Playstation 3 LG BD370 Cisco 8455dvb BK XLS200 DF 3xBose 301 (2x series V en 1x series II), 2xStudiocraft P2, 2xlogitech z-5400 Logitech Harmony 555

    Laatste blu-ray aankopen: Game of Thrones: Season 4, House of Cards: Season 1&2

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor al het advies! Tweedehands zal ik in de gaten houden!

    De Maratz receiver lijkt mij wel goed, maar zoals je al zei lijkt 50 watt per kanaal mij helaas te weinig.

    Na nog wat speurwerk heb ik een receiver gevonden die mij echt perfect lijkt! Het is de Onkyo TX-NR509. De belangrijkste specs voor mij:

    - 4 HDMI poorten
    - 5 kanalen met 130 watt per kanaal
    - DTS, DTS Master audio, DTS HD, Dolby True HD etc.
    - USB ingang met Ipod/Iphone ondersteuning
    - DLNA

    De receiver kost ongeveer 300 euro. Het valt dus precies in mijn budget en alle functies die ik wil gaan gebruiken worden ondersteund. Hebben jullie misschien nog wat extra informatie over deze receiver? Het lijkt mij eerlijk gezegd iets te mooi om waar te zijn voor dit geld. Zit er misschien nog een "addertje onder het gras"? :P

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door keeshond5 Bekijk bericht
    Bedankt voor al het advies! Tweedehands zal ik in de gaten houden!

    De Maratz receiver lijkt mij wel goed, maar zoals je al zei lijkt 50 watt per kanaal mij helaas te weinig.

    Na nog wat speurwerk heb ik een receiver gevonden die mij echt perfect lijkt! Het is de Onkyo TX-NR509. De belangrijkste specs voor mij:

    - 4 HDMI poorten
    - 5 kanalen met 130 watt per kanaal
    - DTS, DTS Master audio, DTS HD, Dolby True HD etc.
    - USB ingang met Ipod/Iphone ondersteuning
    - DLNA

    De receiver kost ongeveer 300 euro. Het valt dus precies in mijn budget en alle functies die ik wil gaan gebruiken worden ondersteund. Hebben jullie misschien nog wat extra informatie over deze receiver? Het lijkt mij eerlijk gezegd iets te mooi om waar te zijn voor dit geld. Zit er misschien nog een "addertje onder het gras"? :P
    Niet echt een addertje onder het gras, Onkyo staat erom bekend dat hij veel waar geeft voor je geld. Je kunt ook even kijken of je niet de 608 ergens voor een leuk prijsje kunt vinden, de 600 serie is bij Onkyo de serie waarmee het serieus begint

    PS

    De 130watt per kanaal van de 508/509 zijn geen "zware" watt's...
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ik zal is kijken naar de Onkyo 608.

    Maar wat bedoel je precies met "zware" watts? Mijn oog is nu ook gevallen op de Yamaha RX-V667. Deze geeft 105 watt max en 90 watt RMS (volgens mij) per kanaal en krijgt zeer goede reviews op verschillende sites. Zou een dergelijke receiver zoals deze Yamaha RX-V667 of de Onkyo 509 krachtig genoeg zijn voor bijvoorbeeld een 5.1 set met de Wharfedale Diamond 10 series of de Jamo S 606 HCS 5 Studio 5.1 set? Uit de reviews blijkt dat dit met de Yamaha RX-V667 in ieder geval wel goed lukt, maar ik ben altijd een beetje voorzichtig met reviews van populaire sites..

    ps: Ik weet niet zeker of de watt van de Yamaha RX-V667 die ik hier heb neergezet wel klopt. Op de ene site staat er 140 watt en op de andere 105 watt..
    Laatst aangepast door keeshond5 : 12-10-2011 om 20:10

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door keeshond5 Bekijk bericht
    Ik zal is kijken naar de Onkyo 608.

    Maar wat bedoel je precies met "zware" watts? Mijn oog is nu ook gevallen op de Yamaha RX-V667. Deze geeft 105 watt max en 90 watt RMS (volgens mij) per kanaal en krijgt zeer goede reviews op verschillende sites. Zou een dergelijke receiver zoals deze Yamaha RX-V667 of de Onkyo 509 krachtig genoeg zijn voor bijvoorbeeld een 5.1 set met de Wharfedale Diamond 10 series of de Jamo S 606 HCS 5 Studio 5.1 set? Uit de reviews blijkt dat dit met de Yamaha RX-V667 in ieder geval wel goed lukt, maar ik ben altijd een beetje voorzichtig met reviews van populaire sites..

    ps: Ik weet niet zeker of de watt van de Yamaha RX-V667 die ik hier heb neergezet wel klopt. Op de ene site staat er 140 watt en op de andere 105 watt..
    Mmmm, misschien wat lastig uit te leggen, maar het ligt een beetje aan de meetmethode die de fabrikanten gebruiken, zo kan het gebeuren dat dan lijkt of de ene meer vermogen zou geven dan de ander, maar in de praktijk liggen ze dan toch niet ver uit elkaar. Ik zal er niet te diep op ingaan, maar een extreem voorbeeld zijn bijvoorbeeld de opgegeven vermogens bij die alles in 1x weggooi barrels van bijvoorbeeld Sony en Samsung, worden aangeduid met soms wel 500 watt tot wel 1000watt, terwijl het barrel aan het stopcontact nog geen 70watt verbruikt.... Met de opgegeven vermogens van de receivers is het gelukkig nog niet zo erg, maar het wordt wel eens wat rooskleuriger voorgesteld dan dat het in werkelijkheid is Op het forum hebben we het er wel eens vaker over gehad, met een beetje zoeken zou je het onderwerp wel kunnen vinden, maar als ik jou was zou ik me er niet al te druk over maken.

    Oke, de Yamaha is ook mijn vriend, net zoals overigens Denon en Marantz dat zijn bij de instapmodellen, samen met Onkyo zijn dit fabrikanten die dan toch nog leuk spul weten te leveren

    De Yamaha 667, de Onkyo 608 en ook de 508/509 nog wel, zijn wel in staat om zulke speakers aan te sturen, zeker als dat niet op het uiterste van het kunnen van de receivers hoeft te gebeuren, waarbij de laatstgenoemde er wel het meeste moeite mee zal hebben, maar als het moet zal het nog wel gaan...... maar zeker niet bij heel hoge volumes, de 608 zal het dan nog het makkelijkst hebben en ook bij hogere volumes niet snel een steekje laten vallen.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Heel erg bedankt voor je post, daar heb ik wat aan!

    Ik ben pas van plan alles aan te schaffen aan het einde van dit jaar, dus mijn keuzes schommelen nog wel een beetje. Maar ik weet nu in ieder geval de "basics" van een goede kwaliteitsset bouwen. Het blijkt echt wel dat alles duurder is dan dat ik eerst had gedacht. Maar nu ik me er een beetje in heb verdiept en nadat ik naar verschillende (dure) speakers heb geluisterd, vind ik het toch wel heel mooi. Ik ben vandaag even naar een speciaalzaak geweest om naar de Wharfedale Diamond 10.1 en 10.7 te luisteren, en ik vond ze echt fantastich klinken! Het geluid was natuurlijk niet helemaal optimaal in zo'n winkel, maar ik vond dat de speakers een erg mooie klank hadden en dat het geluid heel erg warm en vol was. Ik denk dat ik er wel over uit ben!

    Ik heb overigens ook naar de Jamo S 606 geluisterd en die spreekt mij ook heel erg aan, dus ik heb nog wel lichte twijfels.. Maar omdat ik de Diamond 10 series in het geheel iets mooier vind, ga ik denk ik toch voor de Wharfedaletjes. Maar ik heb nog 2 maand om erover na te denken, en welke ik ook koop. Ik weet dat ze allebei geweldig klinken dus ik kan nooit teleurgesteld raken!

    Als ik nog een vraag over dit onderwerp heb zal ik hem in dit topic stellen, en als er mensen zijn die belangstelling hebben naar wat ik uiteindelijk van de aankoop vind en wat mijn uiteindelijke keus word, laat ik dat ook graag weten!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door keeshond5 Bekijk bericht
    Heel erg bedankt voor je post, daar heb ik wat aan!

    Ik ben pas van plan alles aan te schaffen aan het einde van dit jaar, dus mijn keuzes schommelen nog wel een beetje. Maar ik weet nu in ieder geval de "basics" van een goede kwaliteitsset bouwen. Het blijkt echt wel dat alles duurder is dan dat ik eerst had gedacht. Maar nu ik me er een beetje in heb verdiept en nadat ik naar verschillende (dure) speakers heb geluisterd, vind ik het toch wel heel mooi. Ik ben vandaag even naar een speciaalzaak geweest om naar de Wharfedale Diamond 10.1 en 10.7 te luisteren, en ik vond ze echt fantastich klinken! Het geluid was natuurlijk niet helemaal optimaal in zo'n winkel, maar ik vond dat de speakers een erg mooie klank hadden en dat het geluid heel erg warm en vol was. Ik denk dat ik er wel over uit ben!

    Ik heb overigens ook naar de Jamo S 606 geluisterd en die spreekt mij ook heel erg aan, dus ik heb nog wel lichte twijfels.. Maar omdat ik de Diamond 10 series in het geheel iets mooier vind, ga ik denk ik toch voor de Wharfedaletjes. Maar ik heb nog 2 maand om erover na te denken, en welke ik ook koop. Ik weet dat ze allebei geweldig klinken dus ik kan nooit teleurgesteld raken!

    Als ik nog een vraag over dit onderwerp heb zal ik hem in dit topic stellen, en als er mensen zijn die belangstelling hebben naar wat ik uiteindelijk van de aankoop vind en wat mijn uiteindelijke keus word, laat ik dat ook graag weten!
    Complimenten

    Je bent goed bezig en zeker niet overhaast en je gaat op pad om te luisteren en ervaring op te doen, als toch eens meer mensen er de tijd voor namen..... dan verliet er niet 1 zo'n plastic alles in 1x wegggooi geval de winkel meer, want dan wil je toch wat goeds

    Denk dat je aan beiden speakersets een goede hebt, je beslist uiteindelijk zelf, ze zijn idd beiden goed getest en hebben goede reviews, als het na luisteren ook bij jouw smaak past, dan zit je goed

    We zijn altijd benieuwd naar iemands uiteindelijke keuze, vind het nu ook al leuk hoe je antwoord en meld dat je pad bent geweest

    Kijk wel uit dat je niet door het HT Virus besmet raakt, dan kan het nog meer gaan kosten

    Vragen, als die op mochten duiken, gewoon stellen, komt je topic gewoon weer bovenaan en vinden we het vanzelf, al krijg ik van dit topic ook nog eens een mailtje, niet te missen dus
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Complimenten

    Je bent goed bezig en zeker niet overhaast en je gaat op pad om te luisteren en ervaring op te doen, als toch eens meer mensen er de tijd voor namen..... dan verliet er niet 1 zo'n plastic alles in 1x wegggooi geval de winkel meer, want dan wil je toch wat goeds

    Denk dat je aan beiden speakersets een goede hebt, je beslist uiteindelijk zelf, ze zijn idd beiden goed getest en hebben goede reviews, als het na luisteren ook bij jouw smaak past, dan zit je goed

    We zijn altijd benieuwd naar iemands uiteindelijke keuze, vind het nu ook al leuk hoe je antwoord en meld dat je pad bent geweest

    Kijk wel uit dat je niet door het HT Virus besmet raakt, dan kan het nog meer gaan kosten

    Vragen, als die op mochten duiken, gewoon stellen, komt je topic gewoon weer bovenaan en vinden we het vanzelf, al krijg ik van dit topic ook nog eens een mailtje, niet te missen dus
    Amen

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •