De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aansluiten dvd-recorder

    Hallo, voor de eerste keer op dit forum.
    Heb een tv aangeschaft: Sharp LC-40LE 630 E
    Heb ook een Decoder via Ziggo aangeschaft: Samsung HD Cable Receiver DCB-H 380R.
    Wil nu ook mijn dvd-recorder aansluiten: LG HDD RH 387 H.
    Tv en decoder werken wel maar de dvd-recorder aansluiten lukt mij niet. Ben een leek op technisch gebied.
    Kan iemand mij de juiste tools aanreiken om de dvd-recorder ook te kunnen gebruiken?
    Hoop op een spoedig antwoord.


    M.V.G. fraloes.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fraloes Bekijk bericht
    Hallo, voor de eerste keer op dit forum.
    Heb een tv aangeschaft: Sharp LC-40LE 630 E
    Heb ook een Decoder via Ziggo aangeschaft: Samsung HD Cable Receiver DCB-H 380R.
    Wil nu ook mijn dvd-recorder aansluiten: LG HDD RH 387 H.
    Tv en decoder werken wel maar de dvd-recorder aansluiten lukt mij niet. Ben een leek op technisch gebied.
    Kan iemand mij de juiste tools aanreiken om de dvd-recorder ook te kunnen gebruiken?
    Hoop op een spoedig antwoord.


    M.V.G. fraloes.
    Zijn dit de enige apparaten die je hebt en duikt er naderhand niet weer een niet genoemd apparaat op....... je hebt dus geen HT setje of receiver?

    Met een HDMI kabel kun je beiden aansluiten op je TV, één HDMI vanaf de decoder naar de TV en één HDMI vanaf de recorder naar de TV.

    Het is niet te hopen dat je die recorder ook net hebt aangeschaft, is niet echt geschikt voor digitale TV, die zul je dus vanaf de muur of vanaf een splitter ook moeten voorzien van een antennesignaal om zodoende de analoge kanalen op te kunnen nemen.

    Beter was het geweest om een decoder met HDD recorder te nemen, had je een hoop ellende gescheeld...... maar dan had je voor je aanschaf op het forum je licht moeten opsteken
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    De dvd recorder LG HDD RH 387 H was al een poosje in mijn bezit. Vervolgens heb ik die voorzien van een antennesignaal middels een splitter en neemt wel analoog op. Wat voor mij nu nog steeds een raadsel is dat de decoder welke ik van ziggo heb géén digitaal beeld geeft op de tv. Wat doe ik nu niet goed?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fraloes Bekijk bericht
    De dvd recorder LG HDD RH 387 H was al een poosje in mijn bezit. Vervolgens heb ik die voorzien van een antennesignaal middels een splitter en neemt wel analoog op. Wat voor mij nu nog steeds een raadsel is dat de decoder welke ik van ziggo heb géén digitaal beeld geeft op de tv. Wat doe ik nu niet goed?
    Oke, probleem met de recorder opgelost, je kan immers analoog opnemen, wil je ook de digitale kanalen opnemen, dan kan dat wel, maar dat geeft een hoop rompslomp, je moet dan beiden programmeren en de recorder dan laten opnemen van de scartingang waarop de decoder is aangesloten.(decoder van ziggo heeft waarschijnlijk een scartuitgang tbv een recorder, zie ook de gebruiksaanwijzing van de decoder)

    In je eerste post:

    >>Tv en decoder werken wel maar de dvd-recorder aansluiten lukt mij niet.<<

    De decoder geeft een digitaal beeld als je beeld heb van de decoder, zeker als je hem via HDMI met je TV hebt verbonden, geeft de decoder helemaal geen signaal op je TV? Kan je hem niet instellen? (setup menu gebruiken en zodoende de decoder instellen? ) Ik begrijp je opmerking namelijk niet goed, wat bedoel je precies met ik heb geen digitaal beeld op mijn TV???
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •