Vorige week verschenen, gisteren ontvangen:

STAR TREK VAULT - 40 YEARS FROM THE ARCHIVES


Een boek dat enorm te vergelijken is met 'The Star Wars Vault' van enkele jaren geleden en in iets mindere mate met de Disney Treasures en Disney Keepsakes van Robert Tieman.
Het boek verteld het verhaal van het ontstaan van Star Trek en alles eromheen. Elke serie heeft een eigen hoofdstuk en er zijn ook 2 hoofdstukken die de TOS films en de TNG films behandelen.
(NB: De laatste film komt niet aan bod)
Gezien de lange historie die ST heeft komt logischerwijs niet alles gedetailleerd aan bod, maar desondanks (Ik heb het gisteren vluchtig doorgenomen) is mn eerste indruk zeer, zéér positief.
1 kritiekpunt: De uitneembare memorabilia vind ik persoonlijk niet de klasse hebben van de eerder genoemde titels (Bij de Disney titel (die de lat hoog heeft gelegd) zat bv een animatiecel. Ik had het logisch en super gevonden als hier een animatiecel van ST: TAS bij had gezeten.....bij de Star Wars vault zat weer een CD)
De presentatie van het boek is dan weer top: een fraaie harde slipcase. (Blijkbaar heeft alleen de UK versie deze en de US versie niet)