Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 48 worden weergegeven.
  1. #1

    Lightbulb Nooit op blu-ray uitgebrachte concerten in HD

    Tijd voor een topic dat nog niet bestaat. Post hier een overzicht van liveconcerten waarvan HD-opnames bestaan (hetzij op film, hetzij HD digitaal), maar die alleen op DVD (of laserdisc/VHS of helemaal nooit) zijn uitgebracht en (nog) niet op bluray.

    De aftrap:

    - Duran Duran - Live from London (2004, HD digital, alleen op DVD)
    - Tina Turner - Live in Gelredome (2009, HD digital, alleen op DVD)
    - Pet Shop Boys - Cubism (2006, HD digital, alleen op DVD)
    - Madonna - Blonde Ambition Tour (1990, de filmopnames van Alek Keshishian in Bercy, Paris, nooit uitgebracht, fragmenten in Truth or Dare)
    - David Bowie - Earl's Court, London 1978; de filmopnames van David Hemmings, nooit uitgebracht)
    - Pink Floyd - Live in Pompeii (1972, film, alleen op DVD)
    - Depeche Mode - 101 (1988, film, alleen op DVD)
    - Prince - Sign 'o' the times (1987, film, alleen op DVD)
    Laatst aangepast door Oakey : 14-10-2011 om 20:26

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    - Prince - Sign 'o' the times (1987, film, alleen op DVD)
    Ik weet dat het oorspronkelijk op film is opgenomen, maar ik vraag me af of hier nog wat van over is. De dvd-releases waren ook verre van probleemloos.

  3. #3

    Standaard

    Peter Gabriel - Growing Up (of is die niet in hd opgenomen)

  4. #4

    Standaard

    Muse: The Resistance Tour
    Muse: H.A.A.R.P.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Nog 1:
    Madonna - Confessions tour

  6. #6

    Standaard

    Eagles - Farewell Tour
    IMDb Top 250: in bezit 234, besteld 0
    Co-StarTrader

  7. #7

    Standaard

    Coldplay - How We Saw The World (Part One) - Toronto, 2006.
    Keane - Aragon Ballroom, Chicago 2005.

    Beide nooit uitgebracht, maar circuleren HD-opnames van opgenomen van HDnet.

  8. #8

    Standaard

    Ik denk dat we zo nog wel even door kunnen gaan. Muziek/concerten op Blu-ray zijn een ondergeschoven kindje. Ook op dvd.nl. Ik kan me niet heugen hier ooit een recensie van een muziek Blu-ray te hebben gelezen. Terwijl er toch met de regelmaat concerten op Blu-ray worden uitgebracht.

  9. #9

    Standaard

    Maar het aantal HD opnames is toch vrij beperkt als je het vergelijkt met SD-bronnen. Veel muziek dvd's waren gewoon gedigitaliseerde vhs-opnames, voor bluray is toch echt een hd bron nodig.

  10. #10

    Standaard

    Pet Shop Boys - Pandemonium Live, The O2 Arena, London, 21 December 2009 (alleen op DVD)

  11. #11

    Standaard

    Terwijl er toch met de regelmaat concerten op Blu-ray worden uitgebracht.

    Nou....dat kan ik zeker niet zeggen, ga maar eens bij FRS in de winkel kijken, die hebben gemiddeld 10 concerten liggen in de bak, maar meer ook niet. En wat de prijs betreft, erg duur vergeleken met MediaMarkt.

    Voorbeeld: Andrea Bocelli - Vivere Live in Tuscany BLU RAY kost bij FRS ca € 33,00
    en bij MM Arnhem lag deze titel voor € 16,00

    Het super concert van Andrea Bocelli....WOW...!!!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Maar het aantal HD opnames is toch vrij beperkt als je het vergelijkt met SD-bronnen. Veel muziek dvd's waren gewoon gedigitaliseerde vhs-opnames, voor bluray is toch echt een hd bron nodig.
    ik heb wel eens digibeta materiaal gezien wat opgeschaald was naar HD en dat zag er nog best aardig uit, dus het hoeft niet persee

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Terwijl er toch met de regelmaat concerten op Blu-ray worden uitgebracht.

    Nou....dat kan ik zeker niet zeggen, ga maar eens bij FRS in de winkel kijken, die hebben gemiddeld 10 concerten liggen in de bak, maar meer ook niet. En wat de prijs betreft, erg duur vergeleken met MediaMarkt.
    Helemaal mee eens! Media Markt heeft nog wel een aardige collectie, maar bij Free Record Shop valt dat vreemd genoeg altijd erg tegen, ondanks hun achtergrond als muziekwinkel. Maar als je op Amazon USA en Amazon UK kijkt, dan kom ik daar regelmatig concert Blu-rays tegen die niet in Nederland zijn uitgebracht en toch heel schappelijk geprijst zijn.

  14. #14

    Standaard

    Tja, Amazon biedt deze concerten vaak voor 10€ tot zelfs 20€ minder aan ...

    Ik vrees dat concert blu-ray's dan ook maar moeilijk verkocht raken.

    Blockbuster-movies kunnen ze aan een scherpe prijs aanbieden. Die 1€ of 2€ meer dan op Amazon (UK, US, DE) zal men nog door de vingers zien, als ze echt benieuwd zijn naar die film (impuls-aankopen).

    Maar bij 10€ meer zoals vaak bij concerten ga je toch al nadenken, en bestel je online (ook al moet je dan wachten).

  15. #15

    Standaard

    Bijzonder jammer ja. Of je krijgt er een dvd bij. BD's worden zelden gemaakt. Waarom is mij een raadsel. Er zijn genoeg concerten die ik wel zou willen hebben, maar ze worden gewoon niet uitgebracht.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  16. #16

    Standaard

    Suede - Live at RAH

  17. #17

    Standaard

    Genesis - When In Rome

    Werd zelfs voor geadverteerd maar is uiteindelijk nooit verschenen

  18. #18

    Standaard

    Op Live At Budokan na, alles concertfilms van Dream Theater:

    Metropolis 2000: Scenes From New York
    Score: 20th Anniversary World Tour Live With The Octavarium Orchestra
    Chaos In Motion 2007-2008

    Er staat een nieuwe liveregistratie gepland maar ik veronderstel dat die wel ineens op BD uitkomt.

  19. #19

    Standaard

    Underworld - Everything, Everything
    Daft Punk - Alive 2007 alleen cd maar vele opnames beschikbaar
    Jean Michel Jarre - concerts
    Pink Floyd - Pulse
    uh, uh, It's a dinosaur

  20. #20

    Standaard



    Binnenkort trouwens opnieuw in de Bios in HD : http://discuss.queenonline.com/viewt...hp?f=12&t=4281, dus hopelijk ook een BD release in het verschiet.

    Laten we er op hopen als Queen fans (die hier vast wel zijn op DVD.nl)

    Hier de trailer ervan : http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Lw7eJy-_lxw
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 09-09-2012 om 00:23

  21. #21

    Standaard

    Voor de liefhebbers van muziek toen je nog talent moest hebben...

    Supertramp Live In Paris is eindelijk op blu-ray

    De deze is afkomstig van een 16mm film bron en heeft 96kHz/24bits audio

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht


    Binnenkort trouwens opnieuw in de Bios in HD : http://discuss.queenonline.com/viewt...hp?f=12&t=4281, dus hopelijk ook een BD release in het verschiet.

    Laten we er op hopen als Queen fans (die hier vast wel zijn op DVD.nl)

    Hier de trailer ervan : http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Lw7eJy-_lxw
    Volgens mij is dat concert in 1986 nog live op TV uitgezonden door Veronica vanuit het NEP-stadion in Hongarije. Staat me vaag iets van bij.

    Voor mij persoonlijk mag Stage Fright van Motorhead wel eens op blu-ray uitkomen, nu alleen uit op HD-DVD en dvd.
    Een blu-ray van Dynamo Open Air zou ook vet zijn. Nu vind je oude DOA concerten vaak als bonus dvd bij een cd.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht
    Underworld - Everything, Everything
    Daft Punk - Alive 2007 alleen cd maar vele opnames beschikbaar
    Jean Michel Jarre - concerts
    Pink Floyd - Pulse
    Pulse van PF is geen HD-bron, is op SD-video opgenomen wat je al kunt zien op de DVD-uitgave. Geldt denk ik ook voor Underworld, want dat zijn opnames uit 1999. Vast niet op film maar op SD video geschoten.

    Van Jarre is Jarre in China zeker HD, zou een mooie bluray zijn. Het Solidarnosc-concert vond ik persoonlijk minder, maar zal ook HD zijn.

  24. #24

    Standaard

    Simon & Garfunkel - The concert in Central Park
    The future is Blu

  25. #25

    Standaard

    Pet Shop Boys - Elysium Live in Berlin

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •