De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: *** Slotje ***

  1. #1

    Standaard *** Slotje ***

    Sinds een tijdje heb ik last van het volgende;

    Wanneer ik bijv. een BD (of DVD) aan het kijken ben via de PS3, dan verschijnt er na x (elke keer weer anders) minuten, de melding in beeld "TV speaker actief door communicatiefout Audiosysteem" (=Marantz). Geluid wordt dan binnen een paar tellen overgeschakeld van Marantz naar televisie. Ik word er nu een beetje gek van.

    Weet iemand wat dit zou kunnen zijn. Oh, wat ik ook heb opgemerkt is, dat de SW het niet meer doet. Er komt geen geluid meer uit. Kan dit er mee te maken hebben? Wat kan trouwens het probleem van de SW zijn?

    Ik hoor het graag
    Laatst aangepast door Cyrus : 05-01-2012 om 15:26

  2. #2

    Standaard

    Laten we hopen dat het geen defect aan een printplaat van de Marantz is, heb je al een andere HDMI kabel geprobeerd? (neem tenminste aan dat hij zo is aangesloten, je geeft helaas niet de info hoe hij wel is aangesloten en ook niet welke PS3 je hebt....

    Voor wat betreft je sub zou eerst eens al je settings controleren en kijken of alle kabels nog netjes zijn aangesloten en alle schakelaars nog goed staan en de voeding nog intact is.

    Van een afstand is het moeilijk inschatten wat er aan de hand kan zijn en het koffiedik kijken gaat me niet heel erg goed af
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ik snap het, iets meer info zou geen kwaad kunnen, haha...

    Ok, ik heb inderdaad een andere HDMI kabel geprobeerd (degene tussen de PS3 en de Marantz). PS3 is de slimline, 320 GB versie. Vorig jaar aangeschaft.

    De sub heb ik nagelopen op kabels; lijken allemaal goed vast te zitten. Heb verder de schakelaars bekeken en gedraaid, maar geen resultaat. Hoe controleer ik of de voeding nog in orde is? Hij gaat in principe gewoon aan.

  4. #4

    Standaard

    Alle settings nog even controleren, misschien is de stroom er ergens afgeweest... zo had ik gisteren ruzie met de HD DVDspeler, wilde niet de DTS HD MA track weergeven, was even zonder stroom gewwest, was het adder zijn instellingen kwijt

    Een receiver zou al zijn settings moeten vasthouden, maar mijn eigen receiver heeft daar ook een probleempje mee gehad, daar is een printplaat van vervangen en daarna was alles weer oke.

    Mochten alle settings goed staan en de sub en de PS3(ook daar even de settings van controleren) nog steeds niet correct werken, dan wordt het tijd om iemand anders met een HDMI receiver en subuitgang te benaderen en daar je PS3 en sub te controleren op de werking, ben wel bang dat het toch aan de Marantz zal blijken te liggen..... maar voor de zekerheid zou ik het toch even testen (al zou het wel heel frapant zijn dat zowel de sub als de PS3 plots beiden niet meer correct zouden werken)

    BTW als je gaat testen, neem dan ook even je eigen kabels mee, dan sluit je dat ook uit...
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ok, bedankt voor de tips. Ik ga aan de slag met testen. Wordt een leuke klus

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus Bekijk bericht
    Ok, bedankt voor de tips. Ik ga aan de slag met testen. Wordt een leuke klus
    Yep.... kan best leuk worden als je bij een gezellige bezitter van een Receiver met de vereiste benodigdheden terecht komt.... biertje erbij en genieten maar
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Probleem met overschakelen van Marantz naar TV speaker lijkt opgelost. Heb alle apparatuur met HDMI aansluiting nagelopen en HDMI control uitgeschakeld. Geluid blijft al geruime tijd gewoon via de Marantz te lopen.

    Probleem met SW lijkt getackeld; verder onderzoek gedaan. Kabels vervangen heeft niet geholpen. Daarna viel me op dat ik zacht getik hoorde vanuit de hoek waar de SW staat. Toen kwam ik er achter dat de power led van groen overschakelt naar rood. Aan- en uit helpt soms, maar dan begint het getik weer. Lijkt dus een voedingsprobleem.

    Al contact gehad met de leverancier, waar ik binnenkort langs ga voor reparatie.

  8. #8

    Standaard

    Dank voor je update, fijn dat eea nu werkt

    Laat nog maar even weten of de reparatie gelukt is...
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dank voor je update, fijn dat eea nu werkt

    Laat nog maar even weten of de reparatie gelukt is...
    Yep, laat ik nog even weten. Bedrijf zit helaas niet naast de deur, dus moet even een geschikte zaterdag uitkiezen. daarna zal ik een update geven

  10. #10

    Standaard

    Inmiddels de SW terug uit reparatie en hij doet het weer perfect

    Mag een slotje op dit onderwerp.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cyrus Bekijk bericht
    Inmiddels de SW terug uit reparatie en hij doet het weer perfect

    Mag een slotje op dit onderwerp.
    Bedankt voor de update

    Prettige jaarwisseling toegewenst.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Bedankt voor de update

    Prettige jaarwisseling toegewenst.
    Bedankt, jij (en de rest van DVD.nl natuurlijk) ook

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •