De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Daewoo DV-115 Grijs beeld

    Hallo Allemaal,

    Ik ben in het bezit van een Daewoo DV-115.
    Ik gebruikte hem eerst vooral voor de radio/mp3'tjes, maar nu dus ook voor DVD's.
    Ik heb hem nu dus aangesloten op mijn tv/monitor, de LG M227WDP.
    Echter als ik hem in een SCART blokje steek, of de kabels in component functie zet (dus zonder SCART blok), spelen de DVD's wel af.
    Nu het probleem:

    Ik zit met grijs beeld, dus geen kleur.
    Ik heb onderhand 5 verschillende PAL DVD's geprobeerd, maar het beeld blijft grijstinten doorgeven...

    Kunnen jullie mij verder helpen?

    Alvast Bedankt,

    Rik

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rikdegraaff Bekijk bericht
    Hallo Allemaal,

    Ik ben in het bezit van een Daewoo DV-115.
    Ik gebruikte hem eerst vooral voor de radio/mp3'tjes, maar nu dus ook voor DVD's.
    Ik heb hem nu dus aangesloten op mijn tv/monitor, de LG M227WDP.
    Echter als ik hem in een SCART blokje steek, of de kabels in component functie zet (dus zonder SCART blok), spelen de DVD's wel af.
    Nu het probleem:

    Ik zit met grijs beeld, dus geen kleur.
    Ik heb onderhand 5 verschillende PAL DVD's geprobeerd, maar het beeld blijft grijstinten doorgeven...

    Kunnen jullie mij verder helpen?

    Alvast Bedankt,

    Rik
    In component functie is zonder scart, je kan kijken of je niet perongeluk de component kabels verkeerd hebt aangesloten, eventueel even kijken of je wat in moet stellen in het setup menu van je Deawoo.

    Het is niet een wereldschokkend groot scherm, je zou het dus ook eens kunnen proberen met composiet, de gele aansluiting in een scartverloop stekker, dit zou wel kleur moeten geven....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Staan de beeldinstellingen in de setup wel goed? Ik vermoed dat deze nu op NTSC staan, i.p.v. PAL of AUTO/MULTI. Probeer dat eens.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  4. #4

    Standaard

    Nou, ik vermoed dus ook de NTSC > PAL situatie.
    Alleen als ik dat op mijn Daewoo wil instellen, kom ik niet met de pijltjes en "enter" door het menu...
    Kan iemand me daarbij helpen?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rikdegraaff Bekijk bericht
    Nou, ik vermoed dus ook de NTSC > PAL situatie.
    Alleen als ik dat op mijn Daewoo wil instellen, kom ik niet met de pijltjes en "enter" door het menu...
    Kan iemand me daarbij helpen?
    Op pagina 36 van je gebruiksaanwijzing staat dat hij geen PAL disc kan afspelen in het NTSC kleuren systeem.

    Is het een eigen import?

    BTW, volgens diezelfde bladzijde 36 van je gebruiksaanwijzing zou je met het knopje: >> P/NT << tussen Pal en NTSC kunnen schakelen
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Ik heb de handleiding niet meer, dus daar kon ik simpelweg niet zoeken.

    Het is een, bij de Kruidvat, gekochte DVD van de Lift.
    Maar ik ga eens kijken bij de knop "P/NT"

    EDIT: Hij staat op PAL, als ik nogmaals op P/NT druk krijg ik een stop handje.

    Maar hoe bedoel je "...je zou het dus ook eens kunnen proberen met composiet, de gele aansluiting in een scartverloop stekker, dit zou wel kleur moeten geven...."
    Alleen de gele in de scart, of gewoon veranderen en alles in scart steken??
    Laatst aangepast door rikdegraaff : 18-10-2011 om 11:08 Reden: Zie EDIT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rikdegraaff Bekijk bericht
    Ik heb de handleiding niet meer, dus daar kon ik simpelweg niet zoeken.

    Het is een, bij de Kruidvat, gekochte DVD van de Lift.
    Maar ik ga eens kijken bij de knop "P/NT"

    EDIT: Hij staat op PAL, als ik nogmaals op P/NT druk krijg ik een stop handje.

    Maar hoe bedoel je "...je zou het dus ook eens kunnen proberen met composiet, de gele aansluiting in een scartverloop stekker, dit zou wel kleur moeten geven...."
    Alleen de gele in de scart, of gewoon veranderen en alles in scart steken??
    Mmm, de online gebruiksaanwijzing is van een amerikaans toestel, daar zit geen scart aansluiting op.

    Als de jouwe wel scart heeft, dan eens aansluiten met scart....
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Hij heeft achter alleen losse stekers voor de DVD output...
    Maar ik kan de andere kant van de kabels wel in een scart aansluiting stoppen.
    Dat ge ik nu even proberen!

    EDIT: Nee, helaas nog steeds grijs beeld.
    Echter, als ik op "DISPLAY" druk krijg ik een menu met daarop ook een camera icoon.
    Alleen kom ik niet door dat menu met de zapper...
    Laatst aangepast door rikdegraaff : 18-10-2011 om 11:26 Reden: Zie EDIT

  9. #9

    Standaard

    Is er wel iets van kleur op je scherm, bijvoorbeeld het setup menu, of het start scherm van Deawoo zelf?

    Als je helemaal nergens kleur mee hebt zou er wat defect aan de Deawoo zelf kunnen zijn
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Ik krijg voldoende menu's, maar allemaal grijs
    Alleen is het start scherm van Daewoo vaag en met grove pixels...(En ook grijs)

    Want het setup menu lukt me wel om doorheen te komen, alleen zou ik wel eens willen weten hoe ik bij dat videocamera-logo kan komen.
    Dat leid mij misschien naar de oplossing.
    Dus de knop "DISPLAY"...

    Als je daar kunt helpen, zou dat fantastisch zijn!

  11. #11

    Standaard

    Mmmm, weet niet wat je precies wilt, maar over het algemeen staat het knopje Display voor info, zo laat de speler dan bijvoorbeeld de verstreken en nog te gane tijd zien, al dan niet met een balkje, hoe luxer het machien, des te meer info, zo kan er dan nog het tracknummer, de audio info en bijvoorbeeld de bitrate getoond worden, dat is alles wat display doet als je erop drukt als de film speelt.

    Alles grijs....... ben bang dat er dan toch wel iets defect is, voor de zekerhoud kun je eventueel nog even aan iemand anders vragen of je daar het apparaat mag aansluiten op zijn/haar TV om je eigen monitor/TV uit te sluiten..... dat de pixels wat grover zijn bij het Deawoo startscherm is normaal, maar er had wel wat kleur in moeten zitten
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Dat video camera logo..... verdwijnt misschien wel als je de DVD uit de speler haalt...., sommige spelers laten zulke logo's zien als er een film is gedetecteerd
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Nee, het staat in een menu, met een dubbelepunt erachter, dus dat moet een optie kunnen zijn.
    Alleen kom ik daar niet doorheen.
    Hij blijft staan op de bovenste optie, en die videocamera staat helemaal beneden...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rikdegraaff Bekijk bericht
    Nee, het staat in een menu, met een dubbelepunt erachter, dus dat moet een optie kunnen zijn.
    Alleen kom ik daar niet doorheen.
    Hij blijft staan op de bovenste optie, en die videocamera staat helemaal beneden...
    Zo, daar was ik weer, de boodschappen worden hier niet door James gebracht(of hoe die appie happie vogel ook mag heten ), dus moest zelf even pad

    Dat cameraatje staat voor Angle- of te wel kijkhoeken, er zijn maar weinig schijfjes die dat hebben, dus het is niet gek dat je er niet bij kan komen

    Met een beetje Googlen kun je de gebruiksaanwijzing zelf even raadplegen, dit is wel een engelse:

    Voor deel 2 met die camera op blz 34:

    http://www.gebruikershandleiding.com...ding-2493.html

    Voor deel 1 van je gebruiksaanwijzing:

    http://www.gebruikershandleiding.com...ding-2492.html

    Je dient wel een programmaatje te hebben dat PDF files kan lezen, Adobe is mij te traag , gelukkig zijn er snelle alternatieven

    We horen het wel als je eventueel nog aanvullende vragen hebt..... hoop niet dat ie defect is....
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 18-10-2011 om 17:02 Reden: slordigheid gecorriceerd
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Dank je voor de handleiding, DVDProfilersFilmgek!
    Ik ga het eens uitzoeken.
    Ik hoop ook niet dat hij defect is.
    Hij geeft gelukkig wel het beeld en geluid van de film, maar ik zit dus met dat grijze beeld...

    Maar ik ga de handleiding eens goed doornemen!

  16. #16

    Standaard

    Nee, ik krijg in het Setup menu wel opties zoals: "TV-SYS".
    Als ik dan op PAL druk, en ik druk op ENTER-knop, dan onthoudt hij de instelling niet...

    Waar zou dat aan kunnen liggen?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rikdegraaff Bekijk bericht
    Nee, ik krijg in het Setup menu wel opties zoals: "TV-SYS".
    Als ik dan op PAL druk, en ik druk op ENTER-knop, dan onthoudt hij de instelling niet...

    Waar zou dat aan kunnen liggen?
    Helaas kan ik je dt niet vertellen, waarom zet je hem niet op AUTO?
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Hij staat standaard op "AUTO".
    Maar alles (zelfs als ik hem aanzet) is in grijstinten.
    Maar wel zeer helder beeld...

    Ik snap er, op zijn Hollands gezegd, geen hol van...
    Ik hoop dat het opgelost kan worden, want het is zonde om hem alleen voor de radio/mp3 functie te gebruiken, want ik heb ook een kleine radio...

    Alvast bedankt!

  19. #19

    Standaard

    Maak eens wat foto's hoe je het hebt aangesloten, misschien dat we daar iets uit kunnen afleiden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Ik zal vanavond de foto's maken.
    Dan post ik ze hier wel

    Gr. Rik

    EDIT: Sorry, de foto's komen morgen.
    Ik heb nu geen puf om nog foto's te maken
    Laatst aangepast door rikdegraaff : 19-10-2011 om 19:27 Reden: Zie EDIT

  21. #21

    Standaard

    Nou hier komen ze (het zijn thumbnails, dus ook aan te klikken voor vergroting):







  22. #22

    Standaard

    Ja hoor precies wat ik al dacht, je moet de stekkers anders gaan plaatsen.
    Er zijn 2 opties:

    In de Daewoo zo laten en dan in de TV de stekkertjes in component in steken(eigenlijk heb je daar een andere kabel voor nodig met gele, groene en rode stekkers, maar het kan ook met deze), en dan dezelfde kleur stekker in de Daewoo ook in de TV gebruiken. Op deze manier heb je het beste beeld, maar geen geluid op je TV alleen via je set, dan moet je nog een rood/witte tulp aansluiten op geluid uit en component in op je TV.

    Op de TV zo laten en dan volgens mij monitor uit gebruiken voor de gele stekker en dan geluidsuitvoer(ik weet niet hoe die op je Deawoo heet) met de wit/rode stekker.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Ah, gelukkig.
    Ik zit dus fout.

    Zou je me willen vertellen, welke tulp in welke kleur component moet.
    Want in die wereld ben ik niet thuis.

    Alvast heel erg bedankt!!!

    Groeten en een fijne dag,

    Rik

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rikdegraaff Bekijk bericht
    Ah, gelukkig.
    Ik zit dus fout.

    Zou je me willen vertellen, welke tulp in welke kleur component moet.
    Want in die wereld ben ik niet thuis.

    Alvast heel erg bedankt!!!

    Groeten en een fijne dag,

    Rik
    Heel erg fout, en daar had je met de gebruiksaanwijzingen erbij achter kunnen komen.

    Composiet, de gele stekker, geeft alle beeldsignalen door 1 kabeltje om het maar even simpel te houden, op dat scartblokje kun je ook nog eens duidelijk een beeldscherm symbooltje zien bij de gele stekker, bij de witte en de rode aansluiting zie je een speakersymbooltje.

    Component, daar worden voor het beeld signaal de 3 kleuren gescheiden aangeboden, ook nog een ander signaal, maar dat zullen we maar even buiten beschouwing laten, de kleuren die bij deze kabels gebruikt worden zijn RGB, oftewel rood groen en blauw. In het derde plaatje van boven zie je de component aansluiting, RGB en daar onder de witte en rode audio aansluiting.

    Wat jij hebt gedaan is de component aansluiting van de DVD speler verbonden met de composiet aansluiting van de TV dmv van dat scartblokje, vlak naast die aansluiting zit op je TV wel de component aansluiting, 5 stuks onderelkaar.

    Als je de composiet kabel voor component wil gebruiken dien je er enkel op te letten dat als je de gele bij de ene in de blauwe doet, je dat bij de ander ook doet, wit op de groene, dan bij beide in de groene, en rood dan bij beide in de rode..... je hebt dan nog wel een audio kabeltje nodig..... zet ook je leesbrilletje op, er stond duidelijk bij de DVD speler dat het component was en ik heb vermeld dat de scart composiet is als je het verloopje gebruikt.... (scart kent overigens ook rgb, maar ook dit is weer een ander verhaal)

    Ik weet dat de termen component en composiet op elkaar lijken, maar ze zijn beiden toch technisch heel anders, maar daar ben je met je grijze beeld nu wel achter gekomen

    Denk dat dit je nooit meer vergeet.....

    Laat ons maar weten of het gelukt is om kleur te krijgen, wat overigens in beide gevallen kan, zowel met component als met composiet, maar dan moet je ze niet met elkaar verwarren
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Ah, hartstikke bedankt man!
    Ik ben eruit, wel op een iets andere manier.

    Ik heb wit op blauw zitten, geel op blauw, en rood op rood.
    Dit alles op de monitor.
    Dus de bovenste 2 component uitgangen zitten vol, en dan die ene onderste rode.

    Op de DVD speler echter, is het niet hetzelfde.
    Daar heb ik wit op blauw, geel op blauw en rood op rood (dus eigenlijk wel dezelfde kleuren).

    Harstikke bedankt man!
    Ik ga zeker ff een filmpie kijken en luisteren.
    Luisteren doe ik via de home cinema set, dus niet via de monitor.

    Nogmaals dank,

    Groeten, Rik

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •