De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: Bas weergave

  1. #1

    Standaard Bas weergave

    Ik heb een rel T7 aangesloten via highlevel dmv een speakon kabel op een marantz sr6005. Nu is mijn vraag of het uitmaakt dat ik de speakon aansluit bij de hoofdspeakers of bij de receiver. Ik heb hem aangesloten op de aansluitingen op de speakers en deze staan op ongeveer 2mtr. vanaf de receiver. Kan dit invloed hebben op de weergave in het laag. Ik heb alles ingeregeld met audyssey echter moet de instellingen op de rel eigenlijk dichtzetten want anders overheerst de basweergave. Heeft de manier van aansluiten hiermee te maken of zou het niet uitmaken dat ik de rel niet rechtstreeks bij de receiver aftak. Het geluid is perfect alleen de basweergave gaat snel overheersen en vooral bij afspelen op hogere volumes.

    Mijn set bestaat uit:

    marants sr6005
    fronts focal 816v
    center focal 800v
    surround focal 806v
    Sub rel T7

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat niet alleen die manier van aansluiten daarmee te maken heeft. Om lage tonen op de juiste manier weer te laten geven is het belangrijk dat de sub goed aangesloten is en het bass-management goed ingesteld.

    Om de sub goed aan te sluiten zal je (alleen) de 'pre-out' voor de sub op de SR6005 van Marantz moeten gebruiken en niet (i.c.m.) de kanalen van de 'fronts'. Daarna ga je luisteren of de 816v's ondersteuning in de lage tonen nodig hebben en zo ja, hoeveel. Hiervoor gebruik je dan de mogelijkheden van het 'bass-management' van de Marantz. Vergeet ook niet om de subwoofer zo in te stellen dat deze geen of weinig filtering toepast op het binnenkomende signaal door bvb de 'cross-over' te laten passeren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Simpelste is, als je verder tevreden bent, om het volume van de subwoofer wat naar beneden te draaien!

  4. #4

    Standaard

    Je vraagt jezelf af waarom..... , maar ik vraag mij af waarom je zelf niet gewoon probeert je sub low level aan te sluiten op je receiver en dan te kijken hoe het klinkt, denk dat je dan ook een betere 5.1 opstelling krijgt, maar dat terzijde
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •