De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Logitech Z5500 en receiver?

    Beste allemaal,
    Is het mogelijk een echte receiver te gebruiken bij een logitech Z5500 en zo ja welke? Ik ben helemaal kontent met de boxen en het geluid wat er van af komt echter is begint het nu heel vervelend te worden met geluiden. Muziek staat standaard te hard en soms vallen stemmen teveel naar de achtergrond.

    Hebben jullie misschien een idee welke receiver hiervoor geschikt is? Ik wil liever geen compleet nieuwe set kopen.

    Alvast bedankt.
    -Edwin

  2. #2

    Standaard

    Geen enkele receiver is daarvoor geschikt, omdat de gehele aansturing van de Z5500 via dat kastje gaat en de versterker in de sub zit.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Maar ik begreep dat het wel door te lussen was? Misschien ook niet hoor maar misschien dat mensen er meer ervaring mee hebben.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Geen enkele receiver is daarvoor geschikt, omdat de gehele aansturing van de Z5500 via dat kastje gaat en de versterker in de sub zit.
    Het kan wel maar is een beetje omslachtig. Om de boxen te gebruiken bij de receiver kan wel maar je heb geen sub tot je beschikking (als je snel kijkt). De sub wordt namelijk naar je control pad gestuurt.
    Je kan alles aansluiten aan je receiver en dan een kabel voor de sub linken naar de logitech control pad. Het is een beetje omslachtig maar het kan wel.

    edit: hier hebben ze volgens mij over het probleem waar jij mee zit. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1017630
    Laatst aangepast door Hakker : 23-10-2011 om 23:30
    Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn collectie

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hakker Bekijk bericht
    Het kan wel maar is een beetje omslachtig. Om de boxen te gebruiken bij de receiver kan wel maar je heb geen sub tot je beschikking (als je snel kijkt). De sub wordt namelijk naar je control pad gestuurt.
    Je kan alles aansluiten aan je receiver en dan een kabel voor de sub linken naar de logitech control pad. Het is een beetje omslachtig maar het kan wel.

    edit: hier hebben ze volgens mij over het probleem waar jij mee zit. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1017630
    Heeft niet veel zin om zoiets te gaan proberen, een versterker op een versterker aansluiten, daarvan een uitgang te gebruiken om deze weer te gaan versterken door de Logitech, BTW, Logitech raad ten zeerste af om de satellieten op een ander systeem aan te sluiten.... ze zijn geoptimaliseerd voor de set.

    Muziek te hard, stemmen teveel naar de achtergrond, klinkt als verkeerde instellingen, gewoon de volumes van de satellieten wat aanpassen, stemmen teveel naar de achtergrond...... dan satellieten front en rear wat zachter, gewoon eens wat experimenteren met je settings
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Zoals de anderen ook schrijven zal het niet veel nut hebben om de Z5500 op een receiver aan te sluiten. Dit komt niet alleen doordat die set eigen versterking heeft, maar ook doordat je deze op een receiver aan moet sluiten die voorzien is van een 'pre-out' voor alle kanalen. Een receiver met zo'n mogelijkheid is vaak wat duurder en zal alleen nut hebben als je daar op termijn ook luidsprekers bij gaat kopen die deze meerwaarde kunnen laten horen.

    In dit opzicht lijkt daarom verstandiger om een goedkoper model te nemen en deze te combineren met een andere luidsprekerset. Vaak wordt de weergave ook veel beter, omdat de signaal-verwerking van een receiver beter is dan van een luidsprekerset die bedoeld is voor het aansluiten op een PC.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Ja dat is mogelijk.

    Dit is wat je nodig hebt:

    4x 3,5mm jack naar 2x tulp (voor 5.1 en 1x voor subwoofer)
    Een 5.1 versterker met multichannel in (5.1 of meer)

    Je gaat vanaf je geluidskaart van de pc (de 3 mini jacks) met de verloop kabels naar je multichannel-in achterop de receiver.

    Vanaf de receiver zijn LFE out (pre-out subwoofer) sluit je de rode kabel (van de rode/ witte tulp) aan en dan de andere kant zijn 3,5mm jack sluit je aan op de center/subwoofer van je Z-5500 console pod.

    Je sluit al je Z-5500 boxen aan op de receiver (behalve natuurlijk de Subwoofer en controle pod).

    Stel je receiver goed in en stel via de controle pod de aanwezigheid van de Z-5500 subwoofer goed in (op elkaar afgestemd zodat geen van de beide overheersend aanwezig is).

    Wat levert dit op:

    Betere plaatsing van geluiden en betere stereo imaging. Tevens is de subwoofer minder boomy en werkt pas vanaf 80 hz in plaats van de standaard ingestelde 150hz van de Z-5500 set, omdat hij nu eenmaal geen hoger signaal van de receiver krijgt.

    Mocht je een leuke geluidskaart hebben, dan zul je misschien in de instellingen van de geluidskaart de LFE crossover Frequency moeten laten regelen door de geluidskaart (en subwoofer instellen op 80hz en de boxen op small) anders kan het zijn dat je geen geluid uit je subwoofer krijgt. Dit heb ik zelf ook met mijn asus xonar d2x.

    Ik heb het zelf op dit moment ook zo aangesloten op een Denon 3801 en het werkt erg goed. Battlefield 3 klinkt super.

    Mocht je veel naar muziek luisteren op je pc dan wil ik je aanraden om de linker en rechter boxen voor te vervangen voor bijvoorbeeld een paar wharfedale 10.1, dit omdat de kleine boxjes nu niet zo super muzikaal zijn door het 1-weg systeem. Dit kan natuurlijk later ook nog.

    Om het even op te sommen heb je dus 4x 3,5mm jack naar 2x tulp nodig en een receiver met multichannel-in. Ik raad je aan de receiver via marktplaats te halen, waar je super goede receivers van 5+ jaar geleden kan krijgen voor weinig geld (onder de 150 euro) (zoals mijn denon 3801 die daar ook weg komt).

    Ik hoop je zo goed te hebben geholpen, zo niet dan kun je altijd bij me aankloppen.

    Oja, mocht je de 3,5mm jacks naar 2x tulp kopen, neem dan 3,5mm jacks die smal en klein zijn, omdat de aansluitingen achterop je geluidskaart van de pc dicht op elkaar zitten en de (premium) kabels anders niet passen.
    Laatst aangepast door Bansh33 : 29-10-2011 om 11:36

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •