De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo BD-309 + Onkyo TX-SR508 > geen DD

    Ik heb onlangs een Onkyo BD-309 blu-ray speler gekocht en een Onkyo TX-SR508 receiver.

    Als ik nu dvd's speel van de kinderen bv Cars of Finding Nemo, deze hebben Dolby geluid, maar de receiver geeft dit maar heel even weer op de display als de dvd opstart en dan verandert het in PCM.

    Ik heb de pcm instelling van de blu-ray speler al veranderd naar bitstream. Maar dat helpt dus niets. Blu-rays heb ik nog niet dus die heb ik nog niet kunnen testen.

    Alles is als volgt aangesloten:

    DVD/Blu-ray met hdmi high speed > Receiver
    Box digitale tv met hdmi high speed + optical > Receiver
    Receiver met hdmi high speed > tv

    Heb ik toch nog een optical nodig van de Blu-ray naar de Receiver?

  2. #2

    Standaard

    In het menu van de receiver onder hardware instellingen kun je je voorkeur kiezen !

    Anders op het apparaat zelf de gekozen ingang kiezen tussen opt.of coax.

    Waarschijnlijk staat de gekozen ingang op analog !

    Succes

  3. #3

    Standaard

    De receiver geeft nu HDMI weer in de dsiplay, daar is de Blu-ray ook mee aangesloten op de Receiver. Maar geeft dus enkel PCM en geen Dolby Digital bij dvd's.

    Moet ik hem dan toch met een optical aansluiten ipv hdmi?

  4. #4

    Standaard

    Handleiding lezen, op pagina 40 staat (waarschijnlijk) je antwoord:

    • Wanneer de secundaire audio op “On” is
    ingesteld, zal automatisch PCM als de audiouitgangsmodus
    worden geselecteerd.
    http://www.eu.onkyo.com/downloads/1/...P309_EU_Nl.pdf
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Dat had ik al gelezen en aangepast, deze staat dus op OFF.
    Net eens geprobeerd om het geluid van de blu-ray via de optische kabel te laten lopen, dat werkt, maar ook dan weer constant PCM

  6. #6

    Standaard

    Dan doet denk ik je reciever iets met het geluid, omdat je ook al aangaf dat je wel heel even DD in het scherm ziet staan
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dan doet denk ik je reciever iets met het geluid, omdat je ook al aangaf dat je wel heel even DD in het scherm ziet staan

    Het is inmiddels opgelost. Ik heb het beeld via HDMi naar de receiver laten gaan en de audio via de optische kabel waarbij ik dit ook zo heb ingesteld in het menu van de blu-ray en de receiver.

    Nu geeft hij bij iedere dvd netjes het DD logo weer op de display

  8. #8

    Standaard

    Toch klopt deze oplossing niet, via HDMI moet het ook kunnen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Toch klopt deze oplossing niet, via HDMI moet het ook kunnen.
    Ik weet het, zo staat het ook overal te lezen, maar het werkt. Ga nog wel eens aan de slag met enkel de hdmi.

    Of zou het er aan kunnen liggen dat het een 7.1 receiver is met enkel een 5.1 speakerset.

    Ben ergens online een tabel tegengekomen waarbij via hdmi enkel 7.1 stond en via optical enkel 5.1

  10. #10

    Standaard

    Dat maak niks uit, dat hebben er zoveel.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Tja idd...ik zou met deze setup ook niet tevreden zijn...miss eens een andere HDMI kabel proberen of de instellingen van je BD speler checken?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •