Pagina 27 van 31 EersteEerste ... 17232425262728293031 LaatsteLaatste
De resultaten 651 tot 675 van 752 worden weergegeven.
  1. #651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Hmmm. De Dikke van Dale kent het woord niet. En waarom zou je een Engels woord gebruiken als er gewone Nederlandse alternatieven zijn die hetzelfde uitdrukken? En dan nog begrijp ik het gebruik ervan niet in jouw zin “nog niet gespoild”. Wat bedoel je daarmee?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Hmmm. De Dikke van Dale kent het woord niet. En waarom zou je een Engels woord gebruiken als er gewone Nederlandse alternatieven zijn die hetzelfde uitdrukken? En dan nog begrijp ik het gebruik ervan niet in jouw zin “nog niet gespoild”. Wat bedoel je daarmee?
    Een spoiler ken je toch wel? Die heb ik tot nu toe voor beide films weten te vermijden, dus ik ben nog niet gespoild

  3. #653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Een spoiler ken je toch wel? Die heb ik tot nu toe voor beide films weten te vermijden, dus ik ben nog niet gespoild
    Ok, duidelijk. Ik zou het zo niet uitgedrukt hebben. Bovendien moet het in jouw creatieve taalgebruik dan 'gespoilerd' zijn, niet 'gespoild' . Nou, veel plezier in de bioscoop. Ik sla deze over, tenminste als bioscoopvoorstelling.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #654

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Spoilen is een term dat niet betekent wat jij ermee bedoelt, dus wat dat betreft heb je de verkeerde term gebruikt. Spoilen is verwennen, niet het fenomeen dat bepaalde zaken voor je zijn verklapt voordat je naar de film zou gaan.

  5. #655

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Spoilen is een term dat niet betekent wat jij ermee bedoelt, dus wat dat betreft heb je de verkeerde term gebruikt. Spoilen is verwennen, niet het fenomeen dat bepaalde zaken voor je zijn verklapt voordat je naar de film zou gaan.
    Ben ik niet met je eens: Google Translate

    "To spoil" is inderdaad verwennen, maar kan ook bederven / verpesten betekenen en die tweede betekenis gebruik ik.

  6. #656

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Meteen tickets besteld, nog voor de persco, zondag naar Spider-man, nog niet gespoild, volgende week woensdag naar Matrix, ook nog niet gespoild, beide in IMAX, R'dam en A'dam. Zou ze oorspronkelijk op 21 en 23 december hebben gezien.
    Ik ga naar dezelfde...ook door de lockdown deze gemist. Morgen Matrix en maandag Spidey!

  7. #657

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Een spoiler ken je toch wel? Die heb ik tot nu toe voor beide films weten te vermijden, dus ik ben nog niet gespoild
    Spoiler, wel zeker dat ik die ken, die zit op mijn auto...
    "A man's got to know his limitations", ...

  8. #658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ben ik niet met je eens: Google Translate

    "To spoil" is inderdaad verwennen, maar kan ook bederven / verpesten betekenen en die tweede betekenis gebruik ik.
    Toch wordt ook "spoiled" in die context haast nooit gebruikt, dan gebruikt men "ruined".
    Hoe het ook zij, in het Nederlands staat het voor geen meter IMO (en is het ook nog eens verkeerd gespeld)...

  9. #659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Toch wordt ook "spoiled" in die context haast nooit gebruikt, dan gebruikt men "ruined".
    Ook dat ben ik weer niet met je eens. Hoe vaak ik niet "Spoiler Warning! Don't read any further if you don't want to be spoiled" lees. "Ruined" ben ik in die context nog nooit tegengekomen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Hoe het ook zij, in het Nederlands staat het voor geen meter IMO (en is het ook nog eens verkeerd gespeld)...
    Dat het een enorm anglicisme is, ben ik met je eens, maar het is zeker wel juist gespeld. Wat zou er verkeerd aan zijn? Even onder de aanname dat het Nederlandse werkwoord spoilen is, dan is het voltooid deelwoord daarvan gespoild met een -d, want geen kofschip en er komt geen "e" tussen, want zo wordt in het Nederlands een voltooid deelwoord niet gevormd.

    Inmiddels nog maar drie nachtjes slapen

  10. #660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ook dat ben ik weer niet met je eens. Hoe vaak ik niet "Spoiler Warning! Don't read any further if you don't want to be spoiled" lees. "Ruined" ben ik in die context nog nooit tegengekomen.
    Nou, die tekst ben ik nog nooit tegengekomen. En als je de tweede zin in jouw gebruikte Google Translate dan krijg je....

    https://translate.google.com/?sl=en&...ranslate&hl=nl



    Dat het een enorm anglicisme is, ben ik met je eens, maar het is zeker wel juist gespeld. Wat zou er verkeerd aan zijn? Even onder de aanname dat het Nederlandse werkwoord spoilen is, dan is het voltooid deelwoord daarvan gespoild met een -d, want geen kofschip en er komt geen "e" tussen, want zo wordt in het Nederlands een voltooid deelwoord niet gevormd.

    Inmiddels nog maar drie nachtjes slapen
    Nou, dan zijn we snel klaar want "spoilen" is geen Nederlands werkwoord

  11. #661

  12. #662

  13. #663

  14. #664

    Standaard

    Grappig dat er geen voorbeelden genoemd worden van Engelse werkwoorden die daarvoor in aanmerking zouden komen...

  15. #665

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Grappig dat er geen voorbeelden genoemd worden van Engelse werkwoorden die daarvoor in aanmerking zouden komen...
    Oh nee? Boerkabuddy, sjoemelsoftware

    De Volkskrant gebruikte het woord ook al in een artikel uit 2016, qed

    Spoilervrees, hoe ga je ermee om? | De Volkskrant
    Laatst aangepast door tmvde : 27-01-2022 om 16:26

  16. #666

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Grappig dat er geen voorbeelden genoemd worden van Engelse werkwoorden die daarvoor in aanmerking zouden komen...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Oh nee? Boerkabuddy, sjoemelsoftware

    De Volkskrant gebruikte het woord ook al in een artikel uit 2016, qed

    Spoilervrees, hoe ga je ermee om? | De Volkskrant

  17. #667

    Standaard

    Touché, heb je toch nog ergens gelijk in Over werk had ik heen gelezen, dat wil ik best toegeven
    Laatst aangepast door tmvde : 27-01-2022 om 19:36

  18. #668

  19. #669

    Standaard

    Alle ellende momenteel tussen Rusland en Oekraine en de sancties hebben er toe geleid dat wij als privaat russische airline dus inmiddels al een tijdje geen vluchten meer hebben. En ja wij zijn echt een privaat bedrijf en geen banden met de overheid. Helaas zijn de verwachtingen niet gunstig en de mogelijkheden om vluchten uit te voeren worden onderzocht maar zijn minimaal en enorm omslachtig. Kortom, sinds de luchtruim sanctie zit ik tijd te verspillen op kantoor. Gelukkig ben ik door een van onze klanten benaderd en ijn we tot een mooie overeenstemming gekomen en ga ik er 01 april bij hen beginnen met het opzetten van een nieuwe afdeling. Kan mij niet snel genoeg 1 april worden en nee het is geen grap.
    DUs mooi voor mijzelf, maar neemt niet weg dat de situatie zoals die nu is gewoon vreselijk is en de impact voorlopig merkbaar zal blijven.

  20. #670
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    It's a mad mad world, maar wel fijn dat je elders aan de slag kan...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #671

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    It's a mad mad world, maar wel fijn dat je elders aan de slag kan...
    Dat is zeker en ben er ook blij mee.

    edit, dat ik elders aan de slag kan, de rest is niet leuk.

  22. #672

    Standaard

    Beste leden,
    Na vandaag ben ik drie weken met vakantie. Gedurende die vakantie post ik wekelijks wat recensies en nieuwsberichten die ik al heb gemaakt. Verder kijk ik af en toe wel, maar wil ik het liefst de vakantie zoveel mogelijk zonder smartphone gaan doorbrengen.
    Zien jullie nu typo's in of andere nitpicks in de publicaties, stuur me aub een PM. Zo heb ik het overzicht wat ik na mijn vakantie even op kan pakken.

    Dank alvast! En een fijne vakantie voor wie ook gaat!

    Groet,
    Rogier

  23. #673

    Standaard

    Fijne vakantie! En ook je laptop, tablet e.d. thuis laten natuurlijk. Gelukkig zijn er in de wereld genoeg plekken te vinden waar je gewoon geen ‘bereik’ hebt, dus dan lost het ‘probleem’ zich vanzelf op.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  24. #674

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Fijne vakantie! En ook je laptop, tablet e.d. thuis laten natuurlijk. Gelukkig zijn er in de wereld genoeg plekken te vinden waar je gewoon geen ‘bereik’ hebt, dus dan lost het ‘probleem’ zich vanzelf op.
    Tja, de tablets gaan wel mee voor de kinderen, tegenwoordig ontkom je daar bijna niet meer aan. Maar uiteraard wel onder restricties. En inderdaad, we zijn afhankelijk van de Wifi op de camping dus als die niet goed is hebben ze gewoon pech. En we gaan gewoon lekker veel ondernemen en leuke dingen doen dus dan heb je vanzelf geen zin om op dat ding te zitten.

  25. #675

    Standaard

    Geniet ervan!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 27 van 31 EersteEerste ... 17232425262728293031 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •