De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Film - In het juiste perspectief



    Een toegankelijke en inspirerende gids tot de belangrijkste ontwikkelingen in de geschiedenis van de film, geschreven door een team van experts onder leiding van de bekende criticus Steven Jay Schneider. Het ruim 500 pagina´s dikke boek heeft dezelfde opzet als ons succesvolle boek Kunst - in het juiste perspectief: het zet meesterwerken in de context van het genre en de sociale en culturele ontwikkelingen, en het geeft een duidelijk overzicht door de tijdbalken, sleutelscenes en acteur- en regisseursprofielen.

  2. #2

    Standaard

    Heb dit interessante boek onlangs ook gekocht. Kost slechts 19,95.

  3. #3

    Standaard

    Nog mensen met een mening? Zou graag voor mijn verjaardag een boek willen over de film, uiteraard omdat mijn interesse steeds groter aan het worden is. Is dit een aanrader om de verdieping in de film mee te beginnnen?

  4. #4

    Standaard

    Ligt een beetje waar je interesse naar uit gaat. Alleen de Hedendaagse Amerikaanse Cinema of ook een stuk Filmgeschiedenis? Zo ja, dan is dit het juiste boek want niet alleen De Eerste Filmpioniers, De Franse Cinema, Aziatische Cinema, Latijns-Amerikaanse Cinema en De Iraanse 'New Wave' komen aan bod maar zo'n beetje de complete chronologische Filmgeschiedenis wordt in dit boek precies uit de doeken gedaan in iets meer dan 500 pagina's. Inclusief korte biografieën, belangrijkste gebeurtenissen, films, scenes, opmerkelijke foto's en posters.
    Laatst aangepast door Oudlid_X5 : 24-11-2011 om 19:02

  5. #5

    Standaard

    Dat klinkt wel erg interessant. Als ik dit zo lees denk ik dat dit een prima verjaardagscadeau/kado gaat zijn! dankjewel voor je toelichting

  6. #6

    Standaard

    Lijkt mij ook interessant...maar in hoeverre verschilt deze met het boek Close-Up van Mark Cousins of is het hier een aanvulling op?

    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #7

    Standaard

    Ken dat boek van Mark Cousins niet maar als ik op Bol.com de beschrijving doorneem dan lijkt het me een verschil van dag en nacht.

    Vanuit het perspectief van filmmakers en -kijkers wordt op chronologische wijze de ontwikkeling van de film beschreven in drie tijdsperioden: de stomme film, de geluidsfilm en de digitale film. De laatste ontwikkelingen als Computer Generated Imagery worden toegelicht op een spannend, meeslepende en informatieve manier. In het Engels verkrijgbaar als The Story of Film.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •