De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Unhappy van HUMAX iHDR5050C naar Blu-ray disc

    Geachte paneleden,
    Ik heb een HUMAX iHDR5050C, nu wil ik graag opgenomen
    bestanden (met de extensie *.TS) op een Blu-ray dis branden!

    Is dit mogelijk en/of hoe pak ik dit aan, in de handleiding van de
    HUMAX iHDR5050C kan ik hierover niets terug vinden!

    In afwachting op uw reactie,

    Bij voorbaat dank,

    M.vr.gr. nikki russel

  2. #2

    Standaard

    Dat hier in de handleiding niets over terug te vinden is, is niet zo vreemd. Het is helemaal niet de bedoeling dat je de Humax daarvoor gebruikt. Het apparaat is bedoeld om uitzendingen op te nemen en ze later terug te kunnen kijken, niet om ze op een ander medium op te slaan. Je schijnt overigens wel naar een externe harde schijf te kunnen kopieren, maar dan loopt je tegen de beperkingen van het Windows-bestandssysteem aan omdat de bestanden zo enorm groot zijn. En bovendien: wat wil je er mee? TV-uitzendingen op Blu-ray branden? Kan me niet voorstellen. Films op Blu-ray branden? Koop liever de Blu-ray van de film. Een stuk goedkoper en van veel betere kwaliteit!
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 06-11-2011 om 09:01

  3. #3

    Standaard

    het is vast mogelijk om via je computer de harde schijf van de humax te benaderen, via scart, hdmi (alleen beeld dan) en composiet

  4. #4

    Standaard

    Via een FTP client (bijvoorbeeld FileZilla) kun je een FTP verbinding vanaf je computer maken naar de Humax decoder. Gebruikersnaam is 'HumaxFTP' en het standaard wachtwoord is '0000' (indien je dit niet hebt gewijzigd).

    Je kunt de opgenomen bestanden naar je computer kopiëren en vervolgens op Blu-ray zetten middels de juiste programma's.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Toch blijf ik benieuwd wat voor opgenomen materiaal nu zo interessant is om op Blu-ray te branden. Lege Blu-ray-schijfjes zijn nog steeds hartstikke duur en ik kan me niet voorstellen dat je die gebruikt om gewone TV-uitzendingen (720p/1080i) op te bewaren. Daarvoor is DVD goed genoeg. En films van je harddiskrecorder zijn kwalitatief minder dan de originele Blu-ray-schijfjes.

    Overigens: kent Windows (lees: het zo langzamerhand hopeloos verouderde filesystem NTFS) geen maximale bestandsgrootte? Ik meende te weten dat dat 4 GB is. Een uurtje opgenomen TV-materiaal is meestal al meer. Hoe ga je dat dan op je PC zetten?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Overigens: kent Windows (lees: het zo langzamerhand hopeloos verouderde filesystem NTFS) geen maximale bestandsgrootte? Ik meende te weten dat dat 4 GB is. Een uurtje opgenomen TV-materiaal is meestal al meer. Hoe ga je dat dan op je PC zetten?
    Niet helemaal waar NTFS kan theoretisch met bestanden van 16 terabyte werken. Alleen uitvoerbare bestanden (.exe) kunnen maximaal 4 gigabyte zijn.

    Wat jij bedoelt is waarschijnlijk FAT32. Dit bestandssysteem ondersteunt een maximale bestandsgrootte van 4 gigabyte.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Kijk even in het (sub-)forum van de Humax 5050C van Ziggo-Gebruikers.nl op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=203

    Waarschijnlijk vind je hier wel een antwoord op je vraag.
    HT opstelling: Philips 42PFL6007H; Epson TW1000; Onkyo TX-NR808; Onkyo Dv-BD507; AC Ryan Playon HD 2; Humax 5050C; TMA Twister 8000; TMA compact 10

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Niet helemaal waar NTFS kan theoretisch met bestanden van 16 terabyte werken. Alleen uitvoerbare bestanden (.exe) kunnen maximaal 4 gigabyte zijn.

    Wat jij bedoelt is waarschijnlijk FAT32. Dit bestandssysteem ondersteunt een maximale bestandsgrootte van 4 gigabyte.
    Klopt. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb me vergist. Blijf overigens wel bij mijn mening dat NTFS inmiddels sterk verouderd is. MacOSX heeft bijv. een beduidend moderner file system. Maar dat terzijde.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat hier in de handleiding niets over terug te vinden is, is niet zo vreemd. Het is helemaal niet de bedoeling dat je de Humax daarvoor gebruikt. Het apparaat is bedoeld om uitzendingen op te nemen en ze later terug te kunnen kijken, niet om ze op een ander medium op te slaan. Je schijnt overigens wel naar een externe harde schijf te kunnen kopieren, maar dan loopt je tegen de beperkingen van het Windows-bestandssysteem aan omdat de bestanden zo enorm groot zijn. En bovendien: wat wil je er mee? TV-uitzendingen op Blu-ray branden? Kan me niet voorstellen. Films op Blu-ray branden? Koop liever de Blu-ray van de film. Een stuk goedkoper en van veel betere kwaliteit!
    is toch raar dat het niet kan; ben zelf groot fan van Amerikaanse sporten en zou graag op een simpele manier opgenomen wedstrijden van b.v. MLB, American Football (van ESPNamerica) willen branden maar is nu teveel gedoe...
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  10. #10
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •