De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vertraging op Home Cinema Set met KPN

    Al een aantal weken zoek ik naar een oplossing maar die vind ik maar niet. Vandaar dat ik mijn situatie hier maar neerzet in de hoop dat iemand mij kan helpen.

    Ik heb KPN Interactieve TV, een Samsung LED tv en een Home Cinema Set van LG. Allemaal in september van dit jaar gekocht.

    Als ik KPN direct aansluit op mijn tv dan loopt het geluid goed. Zodra ik mijn Home Cinema Set aansluit op de box van KPN dan vertraagd het geluid via het Home Cinema Set.
    Ik heb al een aantal HDMI en Toslink kabels aangeschaft, in de hoop dat dit het zou oplossen maar niets is minder waar.

    Het staat op dit moment als volgt:
    - KPN Box is aangesloten via HDMI op mijn TV
    - De KPN Box is aangesloten via Toslink op mijn Home Cinema Set
    - De Home Cinema Set is aangesloten op de TV, via een HDMI kabel

    Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe/hoe ik de vertraging op m'n Home Cinema Set kan oplossen? Het is behoorlijk irritant namelijk.

    Alvast bedankt voor de hulp!

  2. #2

    Standaard

    Mmmm, helaas vermeld je geen type nummers van je apparatuur, en links naar gebruiksaanwijzingen van je apparatuur, dat maakt het allemaal wat moeilijker om je te helpen.

    Heb je al geprobeerd om het geluid via je TV te laten lopen, dus geluid van die KPN box dat normaal via je TV wordt weergeven, nu via de TV te laten weergeven naar je LG set (kan bijvoorbeeld als je TV beschikt over een optische uitgang en je setje over een optische ingang... en zelfs als dat niet het geval zou zijn zijn er nog wel andere oplossingen...) )

    Laat maar weten of het gelukt is... of niet, ook dan kunnen we even verder kijken of er nog een andere manier is om de boel in de pas te krijgen
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Excuses, je hebt gelijk.

    De apparatuur is
    -Samsung UE32D650 (TV)
    -LG HX721 (Home Cinema)

    Ik heb de Home Cinema al een keer direct op de TV aangesloten maar daar had ik ook vertraging. Die had ik aangesloten met een Toslink kabel.

    Alvast bedankt voor de hulp!

  4. #4

    Standaard

    Probeer eens om je KPN decoder via HDMI direct aan te sluiten op je TV en vervolgens een optische kabel vanaf je TV (optical out) naar je LG set (optical in). Loopt het geluid dan wel synchroon?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ook een HSC van LG. En daarbij heb je een optie "HD AV Sync", bij de instellingen onder de audio. Dit kan misschien het probleem of oplossing zijn. Hiermee kun je het geluid vertragen, dus misschien staat dit in jou geval wel aan. Het lijkt me niet dat je hiermee ook het geluid kunt versnellen. Het lijkt me in ieders geval de moeite waard om hier even naar te kijken.

  6. #6

    Standaard

    @Peter,
    KPN decoder is al aangesloten via HDMI zoals jij aangeeft. Inclusief de Toslink kabel via optical out en optical in. Dat levert helaas dezelfde vertraging op.
    @Hank,
    Ik heb die optie gevonden maar daarmee kan ik alleen vertragen (10 ms tot 300ms) maar helaas niet versnellen (wat nu net nodig is ).

  7. #7

    Standaard

    Maar heb je de optische kabel nu tussen de TV en de LG zitten? Dat wil ik graag even weten. KPN decoder geeft dan het beeld en geluid onvertraagd door aan je TV via HDMI. De TV geeft op zijn beurt het geluid (via optisch) weer door aan je LG set.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  8. #8

    Standaard

    Hij zat tussen de TV en de LG, nu zit de decoder van KPN ertussen. Wat ik me kan herinneren is dat, wanneer ik het tussen TV en LG deed er alsnog vertraging was. Ik ga dit vanavond/morgen nog even nakijken.

  9. #9

    Standaard

    Ik gaf deze optie omdat je in de eerste post aangeeft dat beeld en geluid op de TV goed zijn wanneer je de decoder via HDMI direct op de TV aansluit.

    Als dat zo is, kun je dus middels de optical out van je TV het geluid doorsturen naar je LG set. Dan zou er geen vertraging moeten zijn.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  10. #10

    Standaard

    In de meeste gevallen moet het geluid vertraagd worden, omdat bij veel moderne TV's de beeld-verwerking er voor zorgt dat het geluid achter loopt. Je hoort daardoor eerst de stem en ziet later pas de mond bewegen.

    Wanneer het bij jou andersom is, is er wat anders aan hand en zal het waarschijnlijk door de bron komen. Je zal er dan ook last van hebben als je het geluid via de luidsprekers van de TV laat horen.

    Probeer het probleem daarom eerst op te lossen m.b.v. de instellingen voor vertraging van het geluid.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je zal er dan ook last van hebben als je het geluid via de luidsprekers van de TV laat horen.
    Gerco, dat gaat volgende TS juist wel goed:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cornehoogendoorn Bekijk bericht
    Als ik KPN direct aansluit op mijn tv dan loopt het geluid goed.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  12. #12

    Standaard

    @Peter Porrio:
    Andere zin van dezelfde alinea ook gelezen?

    Die was nl. bedoeld om uit te kunnen sluiten dat bij de bron het geluid achter loopt op het beeld.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    @Gerco:
    Dan willen we allebei hetzelfde weten Maar ik maak op uit de TS zijn eerste post dat dit wel goed gaat. Laten we maar even wachten op het antwoord van de TS.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  14. #14

    Standaard

    @Peter @Gerco,
    Het staat nu als volgt:
    KPN Decoder via HDMI naar Tv.
    Geluid via optical out van TV naar optical in van LG.

    Het gekke is: ik hoor nu helemaal niets op m'n LG.

    En, om nog even terug te komen op jullie gesprek. Het geluid op de speakers van mijn tv werkt prima en is niet vertraagd. Zodra ik de LG aan zet wordt het een soort 'surround' omdat het geluid via de LG vertraagd is.

    Belangrijke edit:
    Het staat nu als volgt:
    KPN Decoder via HDMI naar Tv.
    Geluid via optical out van TV naar optical in van LG.

    En het lijkt te werken! Verschil bij hierboven is dat ik de ingang op m'n LG niet goed had geselecteerd.

    Heren, voor nu enorm bedankt voor de hulp!
    Laatst aangepast door cornehoogendoorn : 12-11-2011 om 14:31

  15. #15

    Standaard

    Graag gedaan Veel plezier met je set!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cornehoogendoorn Bekijk bericht
    En, om nog even terug te komen op jullie gesprek. Het geluid op de speakers van mijn tv werkt prima en is niet vertraagd. Zodra ik de LG aan zet wordt het een soort 'surround' omdat het geluid via de LG vertraagd is.
    Wanneer je het geluid van TV via de LG laat weergeven, is het niet de bedoeling dat je dan ook de luidsprekers van de TV daarvoor gebruikt. Doe je dit wel, dan heb je twee verschillende geluidsbeelden die niet bij elkaar passen.

    Laat het geluid daarom via de luidsprekers van de TV of van de Home Cinema weergeven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Heb zelf de Motorola reciever van KPN en die doet het prima met geluid via optical naar mn reciever....mss toch een decoder probleem, maar iig opgelost.

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Of de receiver staat niet op passthrough maar upscalen, zodat daar ook een vertraging optreed.
    Want zoals het nu staat gaat het toch met een omweg. Maar veel maakt dat overigens niet uit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •