Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 142 worden weergegeven.

Discussie: CD dood?

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Geef mij maar gewone Cd in mijn handen.

    Download je een digitaal album, en krijg je bv probleem met je pc, waardoor je hem niet meer kan opstarten, dan ben je je ''album'' kwijt.

    Dan liever een echt exemplaar.

    Heb liever iets tastbaars in mijn handen.
    Ik sluit me hierbij helemaal aan, ik heb ook veel liever iets tastbaars in handen.

    Ik denk dat de echte muziek verzamelaars altijd nog wel de gewone cd's of lp's blijven kopen.

    Dus nee, de cd's en lp's zijn voor mij nog lang niet dood.


  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Biker Bekijk bericht
    Ik sluit me hierbij helemaal aan, ik heb ook veel liever iets tastbaars in handen.

    Ik denk dat de echte muziek verzamelaars altijd nog wel de gewone cd's of lp's blijven kopen.

    Dus nee, de cd's en lp's zijn voor mij nog lang niet dood.

    Ik ben ook nog echt van de CD's en ben trots op mijn collectie.

  3. #103

  4. #104

    Standaard

    Ik koop zelf al vele jaren geen cd's meer. Alles beluister ik via Spotify.

  5. #105

    Standaard

    Ik heb net nog de soundtrack van Terminator: Dark Fate besteld.

  6. #106

    Standaard

    Mag ik weten waar je de soundtrack van Terminator: Dark Date hebt besteld?
    Of tips qua sites waar je nog soundtracks kunt kopen aan een redelijke prijs want ik vind niet echt een goeie site daarvoor.

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BluRay4Life Bekijk bericht
    Mag ik weten waar je de soundtrack van Terminator: Dark Date hebt besteld?
    Of tips qua sites waar je nog soundtracks kunt kopen aan een redelijke prijs want ik vind niet echt een goeie site daarvoor.
    Heb hem bij Amazon.com besteld. Denk niet dat je deze ergens heel goedkoop gaat kunnen vinden aangezien het een gelimiteerde release (3000 stuks) van La La Land Records (Amerikaans label) is.

  8. #108

    Standaard

    Zelden zoveel onzin in één artikel gelezen. Meer vinylverkopen dan CD's: laat me niet lachen. Op bijna alle fronten wint de CD het van de LP: geluidskwaliteit, gebruiksgemak, duurzaamheid, opslag, prijs, om een paar dingen te noemen. Audiofielen menen een verschil te kunnen horen tussen de geluidskwaliteit van een CD t.o.v. de LP-versie. Het zal wel. Mij blijven vooral de tikken, stoffige naalden, korte speelduur e.d. bij. Ja, de CD zal een nicheproduct worden zolang je gratis luisteren via Spotify en dergelijke diensten toestaat. Want zolang het gratis is, is de Nederlander overal voor te porren, ook al is de geluidskwaliteit een stuk minder dan die kan zijn. Nee, ik zie het nog niet zo somber in voor de CD, tenzij de distributiemaatschappijen daar anders over denken natuurlijk.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #109

    Standaard

    Bij de platenzaken zoals bv Plato zie je toch vooral hipsters boven de veels te dure platen hangen. Ik vraag me af of ze ze ook echt draaien, of dat ze meteen in een hippe IKEA kast verdwijnen.

  10. #110

    Standaard

    Lekker fysiek een plaatje uitzoeken, opzetten en beluisteren. Heerlijk!
    Vanmiddag nog... https://www.steijvers.com/2020/01/04...ous-hits-live/

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Zelden zoveel onzin in één artikel gelezen. Meer vinylverkopen dan CD's: laat me niet lachen. Op bijna alle fronten wint de CD het van de LP: geluidskwaliteit, gebruiksgemak, duurzaamheid, opslag, prijs, om een paar dingen te noemen. Audiofielen menen een verschil te kunnen horen tussen de geluidskwaliteit van een CD t.o.v. de LP-versie. Het zal wel. Mij blijven vooral de tikken, stoffige naalden, korte speelduur e.d. bij. Ja, de CD zal een nicheproduct worden zolang je gratis luisteren via Spotify en dergelijke diensten toestaat. Want zolang het gratis is, is de Nederlander overal voor te porren, ook al is de geluidskwaliteit een stuk minder dan die kan zijn. Nee, ik zie het nog niet zo somber in voor de CD, tenzij de distributiemaatschappijen daar anders over denken natuurlijk.
    Dat er meer vinyl wordt verkocht dan CD's blijkt na het publiceren van https://www.entertainmentbusiness.nl...e-cd-in-zicht/ toch geen onzin te zijn.
    Cijfers liegen niet!

    De Amerikaanse muziekindustrie heeft in de eerste helft van 2020 meer omzet uit vinylplaten gehaald dan uit cd's. Dit kwam vooral door de scherpe afname van de cd-verkoop, waarvan de omzet in een jaar tijd bijna werd gehalveerd
    https://tweakers.net/nieuws/172056/m...n-uit-cds.html

  12. #112

    Exclamation

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Dat er meer vinyl wordt verkocht dan CD's blijkt na het publiceren van https://www.entertainmentbusiness.nl...e-cd-in-zicht/ toch geen onzin te zijn.
    Cijfers liegen niet!
    Cijfers liegen niet, maar lezen is ook een kunst.

    Dit bovenstaande artikel gaat er juist over dat in Nederland de vinylverkoop juist nog lang niet de cd-verkoop overtreft, maar dat 1 winkeleigenaar (anekdotisch) aangeeft dat in zijn eigen winkel (in Kampen nota bene) meer vinyl wordt verkocht dan cd's. Dat ligt natuurlijk helemaal aan het genre dat de winkel verkoopt, hoeveel cd's ze hebben ten opzichte van vinyl, de locatie van de winkel, en het gegeven dat vinyl vaker in een fysieke winkel wordt aangeschaft (door de hoge verzendkosten en kans op beschadiging) dan cd's.
    Bovendien gaat het in beide bovenstaande artikelen over een hogere omzet van vinyl in de VS; de verkoopaantallen van cd's zijn ook in de VS nog steeds twee keer zo hoog als die van vinyl.

    De gemiddelde vinylplaat kost in Nederland €25 schat ik zo in (€15 is al een enorme aanbieding, en dan gaat het doorgaans over heruitgaves), de gemiddelde cd vaak (veel) minder dan een tientje (sterker, voor €10 koop je tegenwoordig al vaak een box set met 5 cd-albums). Dus als je 1 LP verkoopt is de omzet meteen al 4-5 keer zo hoog vergeleken met de verkoop van 1 cd.

    De voorspelling dat fysieke drager überhaupt steeds minder verkocht gaan worden is geen rocket science natuurlijk, dat is al jaren aan de gang. De vraag is echter ook hoelang de vinylhype aanhoudt, dat is ook lang niet zeker (ik ben zelf wel vinylliefhebber en koop nu ook iets vaker vinyl dan cd's, maar ook nog steeds regelmatig cd's dus). Vinyl neemt ook veel ruimte in, en om het draaien van de platen gaat het veel mensen niet. Maar een stapeltje vinyl naast een vintage-looking plastic platenspelerprul met ingebouwde luidsprekertjes staat zo leuk.... Maar over een paar jaar is er weer wat anders dat leuk staat.

    Begin jaren '90 wist Jan Modaal niet hoe snel hij zijn vinyl bij het oud vuil moest zetten, want vergeleken met cd's (toen 2x zo duur als vinyl) helemaal niet praktisch in gebruik. In vergelijking met streaming geldt dit nog extra (want ook nog eens veel goedkoper of gratis). En de hipsters van nu gaan ook kinderen krijgen...
    Laatst aangepast door Oakey : 12-09-2020 om 09:19

  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Cijfers liegen niet, maar lezen is ook een kunst.
    Helaas voor je heb je ongelijk. CD is DOOD, leer dat toch eens te accepteren.

    Nederlandse muziekindustrie haalde meer omzet uit vinyl- dan uit cd-verkoop
    https://tweakers.net/nieuws/179638/n...d-verkoop.html

  14. #114

    Standaard

    Nog een half jaar en dit topic is 10 jaar oud.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #115

    Standaard

    En toch blijf ik lekker CD's kopen! Het aanbod is nog immens en zeer prijsvriendelijk en je bent niet van streamingdiensten afhankelijk als je je favoriete muziek wilt luisteren. Bovendien zijn heel veel albums niet bij streamingdiensten te vinden of maar gedeeltelijk.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #116
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik koop ze ook nog, zeker bij selectieve bands. Ik ripp ze wel als 16bit FLAC om ze zo ook in de auto of op mijn telefoon (op mijn werk met een noice cancelling koptelefoon) af te spelen, want daar luister ik toch de meeste muziek. Maar ik koop ook 24bit FLAC, omdat dit de cd overstijgt (soms).
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #117

    Standaard

    Een maandje geleden zelfs nog een Marantz CD6007 gekocht. Ik zal ook CD’s blijven kopen zolang ze bestaan en zo vriendelijk geprijsd zijn. Streamen is allemaal prima, maar ik heb liever iets tastbaars. Ook ik rip ze wel meteen voor in de auto (CarPlay).

  18. #118

    Standaard

    Ook ik koop nog altijd cd's. Nu zou ik toch een backup willen maken maar ik zit met enerzijds het probleem dat het er toch echt heel veel zijn dus hoe pak ik dit het best aan en anderzijds welk programma gebruik je hier het best voor om deze te rippen? Ik wil absoluut geen kwaliteitsverlies dus rippen in de beste staat. Ik ben echt een leek met computers dus alle tips zijn zeker welkom. Bestaat er ook zoiets waarin je enkele cd's tegelijk kunt rippen?

  19. #119
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Er zijn er veel, maar ik gebruik gewoon Windows Mediaplayer. Je kunt daar een vaste instelling qua ripkwaliteit opgeven (Mp3 320kbps, FLAC etc.). Je kunt dan ook aangeven dat zo gauw je een cd in de pc-drive doet, en MP open staat, hij automatisch begint met rippen en na afloop de cd uitwerp, zodat je de volgende erin kan doen. Hij haalt alle gegevens van internet en alles wordt voorzien van labels, nummering en tracknamen en zo... Blijft een klus, maar ik vind dat het fijnst. je moet uiteraard wel een pc met cd-rom-drive hebben.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    Helaas voor je heb je ongelijk. CD is DOOD, leer dat toch eens te accepteren.

    Nederlandse muziekindustrie haalde meer omzet uit vinyl- dan uit cd-verkoop
    https://tweakers.net/nieuws/179638/n...d-verkoop.html
    Lezen is ook nog steeds een kunst, want in die berichten van deze week staat ook dat er nog steeds 2x zoveel CD’s als LP’s verkocht worden. Omzet en verkoopcijfers zijn twee dingen.

    Maar het wordt wel steeds minder gemeengoed. Van de andere kant zie je ook weer meer deluxe CD box sets komen. En net als met vinyl etc zal er ook weer een CD-opleving komen op zijn tijd. Het blijft ook een heel erg compatibel medium, anders dan cassettes bijvoorbeeld waar bij je niet eens meer nieuwe spelers kan kopen met alle snufjes die er vroeger op zaten (Dolby NR enzo).
    Laatst aangepast door Oakey : 25-03-2021 om 21:34

  21. #121

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Er zijn er veel, maar ik gebruik gewoon Windows Mediaplayer. Je kunt daar een vaste instelling qua ripkwaliteit opgeven (Mp3 320kbps, FLAC etc.). Je kunt dan ook aangeven dat zo gauw je een cd in de pc-drive doet, en MP open staat, hij automatisch begint met rippen en na afloop de cd uitwerp, zodat je de volgende erin kan doen. Hij haalt alle gegevens van internet en alles wordt voorzien van labels, nummering en tracknamen en zo... Blijft een klus, maar ik vind dat het fijnst. je moet uiteraard wel een pc met cd-rom-drive hebben.
    Thx voor de tip! Ga ik zeker eens uitproberen.

  22. #122

    Standaard

    Ik gebruik MediaGo, zat ooit bij een Sony MP3 speler. Vind ik nog prettiger werken dan Mediaplayer.

  23. #123

    Standaard

    CD is dood. Op zoek naar de volgende vinylgeneratie

    https://www.entertainmentbusiness.nl...inylgeneratie/

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Lezen is ook nog steeds een kunst, want in die berichten van deze week staat ook dat er nog steeds 2x zoveel CD’s als LP’s verkocht worden. Omzet en verkoopcijfers zijn twee dingen.
    Hahaha dream on gast. nogmaals CD IS DOOD!!!!


    De fysieke verkoop van muziek ging in 2020 hard onderuit, met name de verkoop van cd’s. Uitzondering is vinyl, daar is sinds 2017 weer groei te zien. Vorig jaar is het eerste jaar dat vinyl meer heeft omgezet dan cd’s.

  24. #124

    Standaard

    Leuke discussie hier

    Ik kan nog steeds alles mooi vinden op cd, dus mag je al meer dan een jaar aankondigen dat cd dood is, voor mij is die nog steeds springlevend.

    Heb deze week nog genoeg ontvangen om de komende weken te vullen.

  25. #125

    Standaard

    CD is pas dood als de artiesten hun muziek niet meer uitbrengen op dit medium. De discussie cd versus lp is ook niet relevant, want je koopt zelf wat je het leukste vindt op welk medium dan ook.

    Wel heb ik recent een Apple Airpod Max aangeschaft en heb deze de eerste maand intensief getest, met als muziekbronnen apple music, spotify (premium), geripte cd's (via itunes) en cds en direct vergelijk met de koptelefoons T1 van Beyerdynamic en de Bose Quiet Comfort 35. Had het vooroordeel dat de cd het beste zou klinken. Maar de praktijk wijst anders uit. Tot mijn verrassing klinkt apple music heel goed, beter in elk geval dan Spotify. En belangrijker gelijk aan de cd kwaliteit, via de Marantz HD-CD1. Voor mij persoonlijk betekent dit dat ik minder vaak de cd aanschaf en gewoon de betreffende muziek via apple music beluister.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •