Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
De resultaten 126 tot 142 van 142 worden weergegeven.

Discussie: CD dood?

  1. #126
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Spotify komt straks ook met lossless audio via een duurder abonnement, zoals bijvoorbeeld Tidal al biedt waar je zelfs muziek in Dolby Atmos wordt aangeboden, als je dat wilt. Als ze straks ook 24bit FLAC gaan streamen krijgt de cd het nog lastiger. Dan zou de kwaliteit richting DVD Audio of SACD kunnen gaan. Dan speelt de cd-kwaliteit geen rol meer en rest alleen het fysieke nog en zal dat een niche markt worden. Maar dat kan nog wel even duren. Voor mij als 50+'er speelt dat steeds minder een rol. Ik ga dat steeds minder kunnen horen, want het gehoor neemt steeds verder af.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    De fysieke verkoop van muziek ging in 2020 hard onderuit, met name de verkoop van cd’s. Uitzondering is vinyl, daar is sinds 2017 weer groei te zien. Vorig jaar is het eerste jaar dat vinyl meer heeft omgezet dan cd’s.
    Nou, als vinyl (LP's) het dan zo goed doen volgens deze sterk gekleurde berichtgeving, dan kan mijn platenverzameling mij nog stinkend rijk maken. Iemand interesse in de originele LP-versie van Fleetwood Mac "Rumours" uit 1977 voor 'slechts' 350 euro? Een uniek verzamelobject, nergens zo goedkoop te krijgen!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    CD is dood. Op zoek naar de volgende vinylgeneratie

    https://www.entertainmentbusiness.nl...inylgeneratie/


    Hahaha dream on gast. nogmaals CD IS DOOD!!!!


    De fysieke verkoop van muziek ging in 2020 hard onderuit, met name de verkoop van cd’s. Uitzondering is vinyl, daar is sinds 2017 weer groei te zien. Vorig jaar is het eerste jaar dat vinyl meer heeft omgezet dan cd’s.
    Tja, je kunt wel gaan schreeuwen met uitroeptekens, maar wat ik zeg klopt. Omzet is niet hetzelfde als verkoopcijfers. Vinyl is duurder, daarom is daar de omzet hoger. Maar er werden nog steeds 2x zoveel cd's als LP's verkocht in 2020:

    NRC 23-3-2021: Sterker nog: vinyl heeft de cd voor het eerst sinds de jaren tachtig weer ingehaald in omzet. Dat zegt niet alles, want schattingen van het aantal verkochte exemplaren wijzen erop dat er nog altijd bijna twee keer zoveel cd’s werden verkocht als vinyl. Maar ze leveren in elk geval veel minder op.
    Hoelang de vinylhype zal aanduren is ook de vraag natuurlijk. Dat zal ook een keer stoppen verwacht ik, bovendien richt vinyl zich op een vergrijzende markt. En hoeveel mensen draaien nu echt hun platen? De teneur van die berichtgeving van deze week is dat zowel CD als viny het afleggen tegen streaming.

    Begrijp me niet verkeerd, ik koop zelf ook veel op vinyl (en draai ze ook), ben er nooit mee gestopt sinds je jaren 80. Maar ik koop ook gewoon CD's. En die drager is nig lang niet dood, alles wordt nog op CD uitgebracht.

    Persoonlijk denk ik dat de videomarkt veel gevoeliger is voor de teloorgang van fysieke dragers dan de muziekmarkt.
    Laatst aangepast door Oakey : 26-03-2021 om 16:18

  4. #129
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Hoelang de vinylhype zal aanduren is ook de vraag natuurlijk. Dat zal ook een keer stoppen verwacht ik, bovendien richt vinyl zich op een vergrijzende markt. En hoeveel mensen draaien nu echt hun platen? De teneur van die berichtgeving van deze week is dat zowel CD als viny het afleggen tegen streaming.
    Het valt mij wel op dat heel veel jeugd ook opeens vinyl koopt, niet om af te spelen, maar omdat ze het leuk vinden om te hebben of zelfs aan de muur te hangen. Zal wel een trend zijn, maar draagt bij aan het fenomeen vinyl, wat in mijn tijd nog gewoon LP, Disco single of 12" heette. Man wat heb ik er veel gratis van de hand gedaan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #130

    Standaard

    CD – the ‘Voldemort’ of the music industry

    ABBA’s Voyage album has gone in at number one on the UK charts with massive sales of almost 204,000 units. The official charts company reported that 90 percent of sales were physical; the splits (not published) were as follows:

    • 148,471 copies sold on CD
    • 29,891 copies sold on vinyl
    • 4,205 copies sold on cassette


    Impressive stuff, although in the press release to announce this news, the official charts company literally wrote nothing about the enormous CD sales and instead focused on vinyl, choosing to point out that, with those figures, Voyage was “the fastest-selling vinyl release of the century” (it actually beat a three-year-old record of the Artic Monkeys, whose last album sold almost 25k vinyl in week one in 2018).

    Anyway, if ever you wanted evidence of ‘the industry’ trying to ignore the continued success of the CD format, this is it. The album had “the biggest opening week of any album in four years” and that achievement has nothing to do with streaming, it’s nothing to do with vinyl, but has everything to do with the CD sales. Yet this “inferior sonic storage system” (© Elvis Costello) – is not mentioned at all in the press release to announce this feat.

    The CD is the Format-That-Must-Not-Be-Named, quite clearly. It’s the Dark Lord that threatens the narrative of vinyl being more popular than CDs. I say this as a fan of both formats.

    Bron: superdeluxeedition.com https://superdeluxeedition.com/featu...november-2021/

  6. #131

    Standaard

    Ja mooi stukkie, heb ik ook gelezen. Cd's zijn voorlopig nog niet weg.

  7. #132

    Standaard

    CD-verkopen stijgen weer: CD Sales Increased For The First Time Since 2004

    How’s this for a fun stat? According to Billboard, CD sales (remember those?) actually increased in sales for the first time since everyone you knew got their first iPod. That’s right, your eyes don’t deceive you.

    In 2021, sales increased by 6.3% year-over-year totaling 108.98 million. That number was up from the 102.48 million units in 2020.

    So how did CD sales increase? Well, you can thank the holy pop trinity of Adele, Taylor Swift and BTS. Adele sold nearly 900,000 CDs in 2021, harkening back to the good ol’ 1990s. As for Swift, Fearless sold 263,000 discs, Red 237,000 and last year’s evermore 213,000. We guess you can call this “CD sales (Taylor’s Version).”

    Meanwhile, BTS sold 210,000 copies of Map of the Soul: 7 and Be moved 187,000 units. Not to leave out Gen Z, Olivia Rodrigo’s debut album, Sour, sold 195,000. Yes, CDs!

    So to put all in perspective, the last time compact disc sales went up, Zune was still a thing, Blink-182 didn’t break up and AIM was the preferred online communication. Oh, and you were probably reading this in a print magazine, preferably (likely? hopefully?) this one. That’s enough nostalgia for one day.

    But hey, if CD sales can increase, then anything is possible in 2022! Maybe even laserdiscs could come back in 2022. You just never know.
    Ik verzamel platen maar ik ben ook steeds CD's blijven kopen. Als je toegang hebt tot verkooppunten van 2e hands CD's dan is het een spotgoedkope bron van muziek.

  8. #133

    Standaard

    Een leuk stuk hierover in de Rolling Stone van deze week: https://www.rollingstone.com/music/m...field-1284487/

    Ook ik koop (naast vinyl) nog steeds CD’s.

    En eens met Richard, ze zijn voor een appel en een ei te koop tweedehands.
    Laatst aangepast door Oakey : 22-01-2022 om 09:16

  9. #134

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    En eens met Richard, ze zijn voor een appel en een ei te koop tweedehands.
    En als je even (bijv. een half jaar) geduld hebt zijn ze zelfs nieuw voor een klein bedrag te koop, in ieder geval voor veel minder geld dan tien jaar terug.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    En als je even (bijv. een half jaar) geduld hebt zijn ze zelfs nieuw voor een klein bedrag te koop, in ieder geval voor veel minder geld dan tien jaar terug.
    Klopt. Ik ben nog uit de tijd dat een CD echt een premium product was. Een enkele CD kostte fl. 39,95 en een dubbel-CD fl. 59,95. Nu koop je een multiple cd box soms nieuw voor €5.

  11. #136

    Standaard

    https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...n-populariteit
    CD is aan het doodbloeden, die kleine groei van afgelopen zet geen deuk in een pak bater.
    Het is streaming en vinyl wat de klok slaat.

  12. #137

    Standaard

    Bizar, dat de omzet van LP's groter is dan die van CD's (hoewel omzet niets zegt over verkochte aantallen). Persoonlijk zet ik toch liever een CD dan een LP op. Formaat is zoveel handiger, het geluid is (meestal) beter en je kunt ze ook in de auto afspelen als je dat wilt. Met een LP lukt je dat echt niet.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 23-03-2022 om 15:53
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #138

    Standaard

    Wie dit weekeinde in de buurt van Antwerpen is: er is een grote platen- CD en dvd-beurs in Antwerp Expo op zondag 27/3!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...n-populariteit
    CD is aan het doodbloeden, die kleine groei van afgelopen zet geen deuk in een pak bater.
    Het is streaming en vinyl wat de klok slaat.
    Als je de cijfers goed bekijkt en de artikelen leest zit ook de CD weer iets in de lift. Dat de omzet van vinyl hoger is dan van CD verbaast me niets. Een nieuwe LP (nieuw als in niet tweedehands!) kost €14-€50 met een gemiddelde prijs van (ver) boven de €20. Een nieuwe CD kost tussen de €3 en €19 met een gemiddelde prijs van een euro of 8 denk ik. Het aantal CD’s dat verkocht wordt is dan ook nog steeds hoger dan het aantal platen dat verkocht wordt.

    CD’s kun je tegenwoordig ook niet meer in de auto afspelen trouwens.

    Door dit succes en de olieschaarste is de wachttijd om vinyl te laten maken nu meer dan 6 maanden. De nieuwe single van Soft Cell en Pet Shop Boys is digitaal allang te horen maar komt pas eind november op vinyl uit bijvoorbeeld.
    Laatst aangepast door Oakey : 23-03-2022 om 19:04
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    CD’s kun je tegenwoordig ook niet meer in de auto afspelen trouwens.
    Nou, in die van ons nog wel, hoor (Seat Ateca uit 2019). Daar zit, weliswaar deels verborgen in het handschoenenkastje, een CD-speler ingebouwd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nou, in die van ons nog wel, hoor (Seat Ateca uit 2019). Daar zit, weliswaar deels verborgen in het handschoenenkastje, een CD-speler ingebouwd.
    Bij de BMW 320i uit 2019 van mijn oom ook. Mijn Honda Civic uit 2019 heeft dan weer geen cd speler meer. Mijn Audi A3 sportback ervoor had deze al verborgen idd in het handschoenen kastje.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  17. #142

    Standaard

    Ikzelf luister nog best vaak cd's en sacd's, maar ook veel die ik naar de Dune HD max vision heb gekopieerd en via analoog circuit dan afspeel als SACD iso's en flac's
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •