Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
De resultaten 126 tot 129 van 129 worden weergegeven.

Discussie: CD dood?

AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002

Standaard

Spotify komt straks ook met lossless audio via een duurder abonnement, zoals bijvoorbeeld Tidal al biedt waar je zelfs muziek in Dolby Atmos wordt aangeboden, als je dat wilt. Als ze straks ook 24bit FLAC gaan streamen krijgt de cd het nog lastiger. Dan zou de kwaliteit richting DVD Audio of SACD kunnen gaan. Dan speelt de cd-kwaliteit geen rol meer en rest alleen het fysieke nog en zal dat een niche markt worden. Maar dat kan nog wel even duren. Voor mij als 50+'er speelt dat steeds minder een rol. Ik ga dat steeds minder kunnen horen, want het gehoor neemt steeds verder af.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

LG OLED 77GX6LA, Denon AVC-X8500H, OPPO UDP-203, Ziggo Mediabox Next x2, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS4 Pro, Samsung Z Fold3, Samsung Galaxy Tab S6.

That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    De fysieke verkoop van muziek ging in 2020 hard onderuit, met name de verkoop van cd’s. Uitzondering is vinyl, daar is sinds 2017 weer groei te zien. Vorig jaar is het eerste jaar dat vinyl meer heeft omgezet dan cd’s.
    Nou, als vinyl (LP's) het dan zo goed doen volgens deze sterk gekleurde berichtgeving, dan kan mijn platenverzameling mij nog stinkend rijk maken. Iemand interesse in de originele LP-versie van Fleetwood Mac "Rumours" uit 1977 voor 'slechts' 350 euro? Een uniek verzamelobject, nergens zo goedkoop te krijgen!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (UHD) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (UHD/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (UHD/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door crocs Bekijk bericht
    CD is dood. Op zoek naar de volgende vinylgeneratie

https://www.entertainmentbusiness.nl...inylgeneratie/

Hahaha dream on gast. nogmaals CD IS DOOD!!!!

De fysieke verkoop van muziek ging in 2020 hard onderuit, met name de verkoop van cd’s. Uitzondering is vinyl, daar is sinds 2017 weer groei te zien. Vorig jaar is het eerste jaar dat vinyl meer heeft omgezet dan cd’s.
    Tja, je kunt wel gaan schreeuwen met uitroeptekens, maar wat ik zeg klopt. Omzet is niet hetzelfde als verkoopcijfers. Vinyl is duurder, daarom is daar de omzet hoger. Maar er werden nog steeds 2x zoveel cd's als LP's verkocht in 2020:

NRC 23-3-2021: Sterker nog: vinyl heeft de cd voor het eerst sinds de jaren tachtig weer ingehaald in omzet. Dat zegt niet alles, want schattingen van het aantal verkochte exemplaren wijzen erop dat er nog altijd bijna twee keer zoveel cd’s werden verkocht als vinyl. Maar ze leveren in elk geval veel minder op.
    Hoelang de vinylhype zal aanduren is ook de vraag natuurlijk. Dat zal ook een keer stoppen verwacht ik, bovendien richt vinyl zich op een vergrijzende markt. En hoeveel mensen draaien nu echt hun platen? De teneur van die berichtgeving van deze week is dat zowel CD als viny het afleggen tegen streaming.

Begrijp me niet verkeerd, ik koop zelf ook veel op vinyl (en draai ze ook), ben er nooit mee gestopt sinds je jaren 80. Maar ik koop ook gewoon CD's. En die drager is nig lang niet dood, alles wordt nog op CD uitgebracht.

Persoonlijk denk ik dat de videomarkt veel gevoeliger is voor de teloorgang van fysieke dragers dan de muziekmarkt.
    Laatst aangepast door Oakey : 26-03-2021 om 15:18

AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Hoelang de vinylhype zal aanduren is ook de vraag natuurlijk. Dat zal ook een keer stoppen verwacht ik, bovendien richt vinyl zich op een vergrijzende markt. En hoeveel mensen draaien nu echt hun platen? De teneur van die berichtgeving van deze week is dat zowel CD als viny het afleggen tegen streaming.
    Het valt mij wel op dat heel veel jeugd ook opeens vinyl koopt, niet om af te spelen, maar omdat ze het leuk vinden om te hebben of zelfs aan de muur te hangen. Zal wel een trend zijn, maar draagt bij aan het fenomeen vinyl, wat in mijn tijd nog gewoon LP, Disco single of 12" heette. Man wat heb ik er veel gratis van de hand gedaan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

LG OLED 77GX6LA, Denon AVC-X8500H, OPPO UDP-203, Ziggo Mediabox Next x2, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS4 Pro, Samsung Z Fold3, Samsung Galaxy Tab S6.

That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Instellingen bij het plaatsen van berichten