Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 142 worden weergegeven.

Discussie: CD dood?

  1. #1

    Standaard CD dood?

    http://www.tgdaily.com/games-and-ent...fficially-over

    Als ik dit bericht moet geloven dan is het binnenkort over met de CD.


  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cor H. Bekijk bericht
    http://www.tgdaily.com/games-and-ent...fficially-over

    Als ik dit bericht moet geloven dan is het binnenkort over met de CD.
    Ik hoop het toch niet. Ik vind de kwaliteit van een goeie CD - en meteen als backup in de kast - toch een stuk prettiger dan een of andere download waarvan ik hoop dat ik 'm niet per ongeluk een keer wis of zo.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Alhoewel ik nu vrijwel geen cd's koop zou ik wel moeite hebben met het einde van een tijdperk. Ik ben pas over naar flac en mp3 sinds zeer recent. Voordeel vind ik dat ik vrijwel overal mijn hele collectie tot mijn beschikking heb. Daardoor kan ik ook nog een keer wat wissen, want ik kan mijn muziek op elke smartphone, pc, netwerk, autoradio, flashdrive backuppen. Terwijl ik maar één cd heb. Dus daar ben ik niet bang voor. Ook logistiek is het een wezenlijk verschil. Een usb stickie of een halve kast vol.

    Maar de audio purist die soms flink kan investeren in klasse A apparatuur wil natuurlijk het liefst de cd. Aan de andere kant zijn nog kwalitatief hogere audio dragers zoals dvd-audio en SACD min of meer geflopt. De Bij audio is dat altijd lastiger dan bij video, waar ik juist wel iets tastbaars in de kast wil hebben staan.

    Ik zie de cd wel veel sneller verdwijnen dan de dvd en bd, ben ik bang.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Alhoewel ik nu vrijwel geen cd's koop zou ik wel moeite hebben met het einde van een tijdperk. Ik ben pas over naar flac en mp3 sinds zeer recent. Voordeel vind ik dat ik vrijwel overal mijn hele collectie tot mijn beschikking heb. Daardoor kan ik ook nog een keer wat wissen, want ik kan mijn muziek op elke smartphone, pc, netwerk, autoradio, flashdrive backuppen. Terwijl ik maar één cd heb. Dus daar ben ik niet bang voor. Ook logistiek is het een wezenlijk verschil. Een usb stickie of een halve kast vol.

    Maar de audio purist die soms flink kan investeren in klasse A apparatuur wil natuurlijk het liefst de cd. Aan de andere kant zijn nog kwalitatief hogere audio dragers zoals dvd-audio en SACD min of meer geflopt. De Bij audio is dat altijd lastiger dan bij video, waar ik juist wel iets tastbaars in de kast wil hebben staan.

    Ik zie de cd wel veel sneller verdwijnen dan de dvd en bd, ben ik bang.
    als de muziekwereld slim is gaan ze en masse over op SACD, er is best interesse voor bij een lagere prijs en steeds meer Blu Ray spelers spelen ook SACD af.

    ALs ze de cd de nek omdraaien zullen ze een hoop klanten verliezen die of nooit zullen downloaden of het juist wel (illegaal) gaan doen.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De massa ziet (lees:hoort) het voordeel niet eens ten opzichte van SACD of DVD-Audio. Ik heb ze zelf beide en hoor zeker het voordeel. Maar dan nog heb ik er niet heel erg veel. Ik ben toch bang dat de tijd van SACD geweest is. Ondanks dat de meerdere spelers ook SACD kunnen afspelen. Het is zeker nog geen standaard feature. Het merendeel luistert overigens muziek in de auto of Ipod of ander mobiel apparaat, waar kwaliteit sowieso te wensen over laat. Dus die zullen niet op zoek zijn naar het hoogst haalbare. En de markt wordt natuurlijk bepaald door de massa. Als die er niet voor gaat, zal men er ook niet meer in investeren.

    Ondanks dat ik wel denk dat het fysieke medium niet lang meer blijft, zal het overigens wel nog een aanzienlijke tijd duren voor het echt over is. Dus zo hard zal het ook weer niet lopen. Overigens is digitale muziek geen beperking voor kwaliteit. Sterker nog, theoretisch zijn er veel minder beperkingen dan op een specifiek medium. De container bepaald welke resolutie hoogst haalbaar is. Of zelfs uncompressed formats. Je hoeft daar dan veelal ook geen nieuwe hardware voor te hopen, alleen compatibel weergave software.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 14-11-2011 om 16:39
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    och de cd gaat nog lang niet verdwijnen
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  8. #8

    Standaard

    De cd: op sterven na dood?

    Toekomst van format lastig te voorspellen

    Het nieuws raasde over het internet de laatste weken: in 2012, het jaar van de Apocalyps, zouden de major labels het cd-format verlaten. Over en uit, alle kaarten op de digitale toekomst. Cd's kosten alleen maar geld, en nu muziekwinkels een voor een omvallen, worden de risico's te groot.

    Cd's zouden geen meerwaarde bieden, hooguit als limited edition. Op zich geen rare gedachte. Het gaat al jaren slecht met de cd. In tien jaar tijd halveerde de omzet, en als gevolg daarvan ook het aantal muziekwinkels in Nederland. Is het dan echt zo ver? Is het format aan het einde van zijn levenscyclus? Blaast het zilveren schijfje binnenkort zijn laatste adem uit?

    Eerst even terug naar dat nieuwsbericht, overgenomen op vele blogs en forums en druk bediscussieerd. Op wiens autoriteit wordt de cd nu precies dood verklaard? Wel, er is sprake van 'bronnen bij de major labels', maar officiële bevestiging is er niet. Een nogal vaag bericht dus, dat in de internetkopieermachine desalniettemin vrolijk vermenigvuldigd wordt.

    Wouter Rutten, woordvoerder van de NVPI, door Nederlandse branchevereniging voor de entertainmentindustrie, kan zich niet voorstellen dat de guillotine echt zal vallen in 2012.

    "Ik zie niet in waarom de majors over zoiets een soort kartelbeslissing zouden nemen. Bovendien maakt fysieke verkoop nog altijd zo'n 70 procent van het totaal uit, in Nederland zelfs 81 procent. Dan hebben we het over enorme bestedingen. Het ligt helemaal niet voor de hand om daar ineens mee te stoppen. Ik denk dat we deze claim naar het rijk der fabelen kunnen verwijzen."

    Coldplay

    Toch mag 2011 wel beschouwd worden als hét jaar van de doorbraak van digitale muziek, constateerde het Amerikaanse vakblad Billboard. Nederland blijft traditioneel wat achter op de digitale markt in Amerika, waarin downloads een groter aandeel innemen.

    Muziekdienst Spotify beleefde zijn langverwachte lancering in Amerika, een cruciale markt. Niet lang daarna kondigde het bedrijf een innige samenwerking met Facebook aan. Met de toename van het aantal smartphones met internettoegang zal die manier van muziekgebruik alleen maar toenemen.

    In Nederland sloot Spotify onlangs een samenwerkingsovereenkomst met KPN, die ook tot een flinke toename van abonnees zou kunnen leiden.

    Streaming muziek is dus aan een opmars bezig, maar ook het aantal betaalde downloads stijgt. Begin deze maand werd bekend dat Coldplay maar liefst 67,5 procent van zijn albums in Amerika als download verkocht.

    De jonge folkster Ed Sheeran vertelde onlangs aan 3VOOR12 dat 44 procent van zijn albumverkopen in Engeland digitaal was. En dat terwijl betaald downloaden toch bij uitstek geschikt lijkt voor de aanschaf van losse liedjes.

    Vakblad Billboard schat dat de totale omzet aan betaalde downloads in de VS rond de $300 miljoen kan bedragen. En dan zijn er nog de vele startups die 'iets met muziek' doen, platforms als Turntable.fm, Mixcloud en ons eigen Shuffler.fm en 22Tracks.

    Misschien niet direct melkkoeien voor de labels, maar in elk geval initiatieven die op een legale manier zorgen voor de toename van muziekgebruik op internet.

    Labels maakt het uiteindelijk natuurlijk niet uit hoe ze hun muziek verkopen, áls ze hun muziek maar verkopen. "Ons doel is te zorgen dat goede muziek bij de mensen terecht komt", zegt Norbert Plantinga, managing director van Universal Nederland, veruit de grootste van de vier major labels.

    "Over de manier waarop dat gebeurt kan de artiest een mening hebben - denk aan de zeer creatieve album-app van Björk - maar minstens zo belangrijk is wat de muziekliefhebber wil. Wil hij of zij het als download of stream, dan moeten wij het op die manier leveren, wil hij of zij het als cd, dan kan het op cd. Wij verkopen nog altijd grote aantallen cd's. Dat doen we omdat mensen ze nog steeds graag willen hebben. De discussie over het radicaal afschaffen van de cd is mij onbekend."

    Platenzaak

    Een geruststellende gedachte voor muziekwinkels, want die zouden een acuut probleem hebben als de cd-perserijen ineens stil zouden vallen. Labels zijn niet gebonden aan een format, winkels zijn dat wel.

    Maar volgens Martin de Wilde van de NVER, de branchevereniging voor entertainmentretailers, hoeft zijn achterban niet te vrezen voor een radicale beslissing.

    "De industrie wordt nog altijd niet vrolijk van de inkomsten uit digitale muziek. Streams op Spotify leveren veel minder op dan cd's. Zolang het businessmodel zich nog niet uitgekristallisseerd heeft, is het simpelweg dom om de cd af te schieten.

    Het is zoeken naar een model dat zowel de industrie als de consument ziet zitten. Ik zie dat ultieme model nog niet zo snel ontstaan. Zeker ook nu zich via bedrijven als Amazon weer nieuwe opties aandienen, in de vorm van in-the-cloud-diensten.

    Een bedrijf als Amazon stelt zich wat dat betreft arrogant op. Het zegt: wij zijn de grootste, en wij kunnen onze consument een bepaalde kant op duwen, wij bepalen hoe we werken."

    Met andere woorden: als de labels hun digitale businessmodel voor elkaar zouden hebben, zou de wereld er wel eens heel anders uit kunnen zien. Maar ook in 2011 ligt het initiatief niet bij de majors, maar bij grote spelers van buiten - Amazon, Apple en nu Spotify - en misschien nog wel meer bij de consument.

    De trouwe koper, de muziekliefhebber die nog steeds bereid is te betalen voor muziek, is voor een belangrijk deel ook de klant die fysieke muziek waardeert. Waarom zouden de labels het risico nemen die klant af te schrikken?

    Economisch kantelpunt

    Toch begint het geluid in de wandelgangen steeds luidruchtiger te klinken. Is het niet binnen een jaar, dan zal de cd toch over vijf jaar wel uitgestorven zijn. Of over tien jaar. "Er is niets zinnigs over te zeggen", stelt Norbert Plantinga van Universal.

    "Men voorspelde het einde van de cd tien jaar geleden, vijf jaar geleden, en ook nu weer. Het zou kunnen dat het product aan het eind van zijn levenscyclus is, maar de stelling dat het nu al niet meer rendabel zou zijn om cd's uit te brengen, snap ik niet. Als er geen partijen meer zijn die cd's verkopen of als mensen geen cd's meer willen hebben, dan pas houdt het op. Dat economische kantelpunt is nog niet bereikt."

    Dat ziet ook Wouter Rutten van de NVPI. "De grens ligt vrij laag. Een heel groot deel van de succesvolle albums verkoopt tussen de 10.000 en 15.000 exemplaren, dat is kennelijk lucratief genoeg. Toch geloof ik best dat de cd op termijn uitgefaseerd wordt.

    Innovatie vindt altijd plaats in de elektronica, en de cd heeft al jaren geen opvolger gekregen. De dvd kreeg dat nog wel, in de vorm van blu-ray. De sa-cd (super-audio cd, red.) is nooit echt van de grond gekomen. De vraag is: kopen mensen nog een nieuwe cd-speler als hun apparaat nu kapot gaat? Aan de andere kant: het vinyl sterft ook maar niet uit."

    Music On Vinyl

    Sterker nog: de verkoop van vinyl stijgt de laatste jaren weer. Een stijging die rechtstreeks gekoppeld lijkt aan het verdwijnen van fysieke muziek. Als je dan toch fysieke muziek wilt hebben, denken de volhouders, dan toch zeker liever een LP.

    Liefhebbers zweren bij de superieure geluidskwaliteit en bij de grote hoezen, die recht doen aan origineel artwork. En de geur natuurlijk, de geur van een oude klaphoes, de geur van vinyl. Over de geur van een cd hoor je niemand. Praktisch, dat is het wel vergeleken met het onhandige vinyl. Maar ja, een download is nog veel praktischer. Die kun je immers met gigabites tegelijk in je broekzak steken.

    Het Nederlandse label Music On Vinyl doet de laatste jaren zeer goede zaken met vinyluitgaven. Het label is een samenwerking tussen distributeur Bertus uit Capelle aan de IJssel en vinylperserij Record Industry in Haarlem.

    Music On Vinyl werkt al een tijdje samen met major label Sony, en sinds deze zomer ook met Universal. "Wij brengen vinylreleases van die majors uit in alle Europese markten", vertelt Mark Klinkhamer van Music On Vinyl.

    "Het gaat voornamelijk om albums van minstens een jaar oud, vaak ouder. Grote labels durfden het lange tijd niet aan om veel muziek op vinyl uit te brengen, maar de laatste vijf jaar wordt de vraag steeds groter. Er blijkt veel vraag naar bijvoorbeeld de soundtrack Into The Wild van Eddie Vedder. Maar ook met oude albums van Shocking Blue, Focus en Golden Earring zijn we succesvol.”

    Mainstream

    Toch ziet Klinkhamer de cd ook niet één-twee-drie verdwijnen, al ziet hij voor vinyl op de langere termijn een langere toekomst. Volgens Wouter Rutten van de NVPI blijft het aandeel van vinyl in de totale omzet marginaal.

    Volgens hem is het uitgesloten dat de ouderwetse LP met zijn comeback de cd uit de markt drukt. Toch zet de NVER nadrukkelijk in op het format, met name in hun Recordstore Day campagne. De jaarlijkse viering van de independent platenzaak draait op bijzondere, gelimiteerde uitgaven, vaak op vinyl.

    "Het draait om nostalgie en kwaliteit", zegt Martin de Wilde, "Twee dingen die belangrijk zijn in het alternatieve circuit. Het gaat om het imago van de platenzaak en het is bedoeld voor mensen die niet met de stroom mee willen gaan."

    Maar ook De Wilde is niet blind. De omslag naar digitale muziek is niet te stoppen, denkt hij, maar net als vakblad Billboard verwacht De Wilde een langzaam, waardig afscheid.

    "Ik durf best te stellen dat de cd over een paar jaar van ondergeschikt belang is. In de boekenwereld gebeurt dat nu ook. Kun je je daar als winkel tegen wapenen? Ik zie niet hoe. Het overkomt je gewoon als branche.

    Er zal altijd een fanatieke groep muziekliefhebbers blijven die fysiek product wil hebben, maar je bedient daarmee een niche. Het probleem is juist dat de mainsteam verkoop afneemt. Als je totale verkoop met dertig procent terug loopt, is het moeilijk om je winkel overeind te houden. Als ik reëel ben, weet ik niet of er over tien jaar nog cd's verkocht worden."

    Bron : 3voor12.nl

  9. #9

    Standaard

    Nou, ik blijf ze kopen en ik zie dat ook niet snel veranderen. En ik heb een mediaspeler, mp3-spelers en een Internet-radio dus ik zou makkelijk kunnen gaan downloaden. Maar met cd krijg je de beste audiokwaliteit die je je kunt wensen en je hebt de boel tastbaar in handen. Downloads zijn wat dat betreft geen serieus alternatief.

  10. #10

    Standaard

    Welnee Richard, een LP klinkt echt beter dan een cd.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Ik zou het wel jammer vinden als muziek niet meer op CD's zou worden uitgebracht.
    Vind het toch wel leuk om ook in de boekjes te kunnen bladeren en
    te kunnen pronken met mijn CD-collectie.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  12. #12

    Standaard

    Van mij mag de CD verdwijnen.
    Heb sinds kort een Denon dnp-720ae netwerkspeler en speel alleen nog maar flac en wav files van een usb stick.

    Echt een geweldig apparaat met een perfecte klank

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YAH87 Bekijk bericht
    Ik zou het wel jammer vinden als muziek niet meer op CD's zou worden uitgebracht.
    Vind het toch wel leuk om ook in de boekjes te kunnen bladeren en
    te kunnen pronken met mijn CD-collectie.
    Ik ben het helemaal met je eens... Vind een CD toch een waardevollere investering dan een gedownload ding op een stickie of zo.
    Ik download ook zeker wel muziek, maar muziek die me bevalt schaf ik vervolgens gewoon aan op CD. Los van een enkele keer dat er 's CD-rot op zou kunnen treden (met meer dan 700 CD's nog nooit meegemaakt trouwens) vind ik het wel zo prettig om veilig in de kast te hebben staan.
    Leuk boekje erbij of mooie layout maakt het wel compleet.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  14. #14

    Standaard

    En speel er daarna eens een mp3 op af met 128 of 160 kbs. Dan hoor je denk ik wel veel verschil.

  15. #15

    Standaard

    Misschien OT, maar komend weekend is weer de platen en cd beurs in Utrecht, dus genoeg keuze voor de mensen die nog snel een heel stel platen/cd's wil kopen voordat alles echt stopt

    Maar voor mij geldt ook, geen enkele download is een serieus alternatief voor een cd of plaat.

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    En speel er daarna eens een mp3 op af met 128 of 160 kbs. Dan hoor je denk ik wel veel verschil.

    Daarom kies ik altijd voor minimaal 320kb of Wave. Of anders FLAC (free lossless audio codec). Desondanks ga ik mijn (flinke) cd/sacd collectie zeker niet weg doen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    SACD 24bit 88khz of 96khz kun je ook downloaden......maar ik geef toe dat origineel ondanks dit de voorkeur heeft.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Welnee Richard, een LP klinkt echt beter dan een cd.....
    Ik zou graag weer wat met LP's willen gaan doen want ik vindt het mooi spul, maar ik heb de ruimte niet voor nog een hobby of verzameling.

  19. #19

    Standaard

    Er is altijd wel een gaatje te vinden maar mijn grootste bottleneck is het gebrek aan tijd....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    De vinyl-fanaten zullen het ontkennen. Maar ondanks (door betere mastering) de muziek beter klinkt zit je wel met die vervelende krakken en tikken, slechte persingen,...

    Ik ken zelf een die-hard vinylfanaat die installatie heeft van 25 000 €, prof. opname-apparatuur, dure record cleaning machine,...

    Maar zelfs dan nog hoor je af en toe een tik of gekraak. Zelfs bij 200g persingen van gerenomeerde audiofiele labels. Met z'n dure record cleaning machine kan hij dat wel enorm reduceren, maar volledig geruisloos en geluidsloos verloopt het nooit! Wat men ook mag beweren.

    Een andere vriend heeft een turntable uit het midrange segment (gemodifieerd met enkele audiofiele tweaks). En daar is het geruis, getik en gekraak nog veel meer aanwezig.

    Voor de niet-miljonairs met een gewone setup, denk ik niet dat vinyl zo superieur is. Het enige wat veel goedmaakt is vaak de net iets betere "mastering". Vaak in contrast met de kapot gecompresseerde cd's. Alhoewel meer en meer LP's nu ook de cd-mastering beginnen te gebruiken las ik onlangs. In het beste geval een iets betere mastering van een 96kHz/24 bit file. Very analog

    Bij een oude jazzplaat kan dat getik en gekraak nog z'n charmes hebben maar bij moderne muziek werkt het me toch gauw op de zenuwen.

    Ik stel voor dat m'n die overluide en gecompresseerde masters enkel voor mp3- en aac-downloads gebruik. En voor lossless en cd's terug overgaat op een muzikale mastering.

    Wie nu nog cd's koopt doet dit uit principe: omdat je muziekliefhebber bent en beste kwaliteit wil.
    Waarom kunnen zij dan geen "aangepaste" mastering krijgen, en het "kleinschalige" vinyl wel?

  21. #21

    Standaard

    Om een eenvoudige draaitafel qua geluid te benaderen moet je wel heel diep in de digitale buidel tasten anders.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Ik hoop het toch niet. Ik vind de kwaliteit van een goeie CD - en meteen als backup in de kast - toch een stuk prettiger dan een of andere download waarvan ik hoop dat ik 'm niet per ongeluk een keer wis of zo.
    Tja, and here we go again.... ik vind een een goeie download toch een stuk prettiger dan een of andere koop waarvan ik achteraf spijt heb dat ik daar mijn geld aan uit heb gegeven of zo.

    Ik bedoel verder, wie wist nu "per ongeluk" een mp3/flac bestand??? Zijn toch tenminste 3 muisklikken voor nodig...... (rechtermuis klik-->verwijderen-->ja)

    Voor de kwaliteit kan ik het nog enigszins begrijpen. Ben zelf geen audiofiel, dus ben tevreden met mijn mp3/flac bestanden!

    Einde van de CD zal mij dus een wortel wezen....
    Artiesten die daar aan "kapot" gaan zullen eenvoudig weg ook mee moeten gaan met de tijd. Een goeie live show wil nog wel eens helpen.
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vinyl is natuurlijk wel ongelimiteerd, terwijl digitaal beperkt is tot de gebruikte bemonstering frequentie. Vandaar dat dvd-audio een veel ruimere frequentie tot 192khz heeft. Een cd gaat nooit verder dan 44khz. De meeste sacd's zijn 96/24 bit. Digitaal heeft dus altijd een beperking t.o.v.analoog.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cat Bekijk bericht
    Tja, and here we go again.... ik vind een een goeie download toch een stuk prettiger dan een of andere koop waarvan ik achteraf spijt heb dat ik daar mijn geld aan uit heb gegeven of zo.
    Jij hebt het dan niet over "CD vs Digitale Distributie" maar "Betaald vs Gratis"
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #25

    Standaard

    Neen, er komen nu high quality cd's op de markt zoals xrcd etc.Ook is de high quality pressing LP aan een opmars begonnen. Voor de echte muziekliefhebber is er niets beters. Ook worden er meer buizenversterkers gemaakt dan ooit, platenspelers zijn aan een gigantische opmars begonnen; kijk maar eens hoeveel high end platenspelers er nu op de markt komen. Niets is aan het uitsterven...Er komt gewoon digitaal(download) bij...
    Persoonlijk ben ik nogal allergisch voor mp3. Minimaal cd(xrcd,sacd,k2hd, gold cd etc) of FLAC.

    FLAC is een exacte copy van een cd, dus geen verlies en net zo makkelijk als een mp3...

    Daarnaast, cd is voor een paar centen te maken, downloads zijn ook niet goedkoop(grote serverparken, onderhoud, royalties).


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Alhoewel ik nu vrijwel geen cd's koop zou ik wel moeite hebben met het einde van een tijdperk. Ik ben pas over naar flac en mp3 sinds zeer recent. Voordeel vind ik dat ik vrijwel overal mijn hele collectie tot mijn beschikking heb. Daardoor kan ik ook nog een keer wat wissen, want ik kan mijn muziek op elke smartphone, pc, netwerk, autoradio, flashdrive backuppen. Terwijl ik maar één cd heb. Dus daar ben ik niet bang voor. Ook logistiek is het een wezenlijk verschil. Een usb stickie of een halve kast vol.

    Maar de audio purist die soms flink kan investeren in klasse A apparatuur wil natuurlijk het liefst de cd. Aan de andere kant zijn nog kwalitatief hogere audio dragers zoals dvd-audio en SACD min of meer geflopt. De Bij audio is dat altijd lastiger dan bij video, waar ik juist wel iets tastbaars in de kast wil hebben staan.

    Ik zie de cd wel veel sneller verdwijnen dan de dvd en bd, ben ik bang.
    Laatst aangepast door hstadman : 18-11-2011 om 19:28

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •