Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 142 worden weergegeven.

Discussie: CD dood?

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Jij hebt het dan niet over "CD vs Digitale Distributie" maar "Betaald vs Gratis"
    Oké, hier heb je dan gelijk in. Maar voor de rest....
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cat Bekijk bericht
    Tja, and here we go again....
    Hoezo 'here we go again'...? Klinkt alsof ik geen andere mening mag hebben en ik blijkbaar zeur omdat ik liever een goeie CD - of nog beter een SACD - in de kast heb staan in plaats van een gecomprimeerde MP3 op mijn schijf?

    Jij hebt gewoon geen zin om voor muziek te betalen en daarom download je het. Maar dat is een heel andere discussie.

    En nee natuurlijk wis je niet 'zomaar' een bestand, dat was bij wijze van spreken. Maar schijven kunnen ook crashen. En dan maar hopen dat je op tijd die back up hebt gemaakt.
    Laatst aangepast door John Tak : 19-11-2011 om 00:16
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  3. #28

    Standaard

    Voor mij ook geen MP3.
    Vorig weekeind nog een paar CD's gekocht.

    Maarja ik gebruik muziek dan ook niet om de stilte te verdrijven of hip te doen, maar om serieus naar te luisteren...

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Maarja ik gebruik muziek dan ook niet om de stilte te verdrijven of hip te doen, maar om serieus naar te luisteren...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Maarja ik gebruik muziek dan ook niet om de stilte te verdrijven of hip te doen, maar om serieus naar te luisteren...
    Right on!
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  6. #31

    Standaard

    ik ben weer lekker fout bezig

    gisteren in Duitsland weer een stapeltje gescoord

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    ik ben weer lekker fout bezig

    gisteren in Duitsland weer een stapeltje gescoord
    Niks fouts aan toch?
    Ik haal ook nog steeds leuke soundtracks uit Amerika hoor. Leve Amazon en zo
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  8. #33

    Standaard

    Wat me ook eigelijk opvalt is dat er nog enorm veel CD-R's worden verkocht.

    Wat doen die mensen daarmee als de CD nauwelijks meer gebruikt word?

  9. #34

    Standaard

    CD is nog lang niet dood.

    Vergeet niet dat veel mensen mp3 op een cd branden om in hun auto af te kunnen spelen.

    Blu-ray is ook nog lang niet zo groot als cd of dvd.

    Ik moet wel zeggen dat mij die dts HD master audio tracks bijzonder goed bevallen. Veel beter geluid.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Wat me ook eigelijk opvalt is dat er nog enorm veel CD-R's worden verkocht.

    Wat doen die mensen daarmee als de CD nauwelijks meer gebruikt word?

  10. #35

    Standaard

    Warner ging op CES de opvolger van cd aankondigen, fysieke drager met studio master kwaliteit. Nog enkele dagen afwachten ... Het ging een actief-agressieve aanpak worden, maar voorlopig nog niets van gehoord terwijl andere dingen wel al gelekt zijn.

    Volgens de voorman van Warner zou het om één universeel formaat gaan gesteund door alle labels (ook independents), en hebben ze geleerd uit de fouten t.t.v. sacd en dvd-a.

    Men was ook op zoek naar een oplossing voor de loudness wars. vb. een meer audiofiele mastering voor thuisgebruik, een luidere mix voor in de wagen of op de bus/trein/...

    Bij de media is er enkel maar interesse voor meer i-docks, stream, cloud, smartphones, tablets, oled en 4k resolutie...
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 09-01-2012 om 22:23

  11. #36

    Standaard .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Home Plate Bekijk bericht
    Als ik naar de topic kijk van "Welke cd`s/lp`s hebben jullie de afgelopen tijd gekocht/besteld?" op deze forum, zou je haast denken dat er volgens mij nog genoeg cd's worden gekocht.
    Misschien omdat dit forum vol zit met film- en muziekfreaks.

    Familie en het grootste deel van mijn collega's verklaart me gek als ik zeg dat ik nog steeds muziek en films koop. Zelfs m'n vader zegt dat ik 10 jaar achterloop

  12. #37

    Standaard

    ik was afgelopen weekend bij de free recordshop en mediamarkt in den haag. als je ziet hoe weinig cd's daar nog in de schappen liggen is het niet raar dat de cd verkoop terugloopt. er is gewoon weinig tot niets te vinden. als je gewoon al naar gerenomeerde groepen zoals u2,stones,simple minds etc keek...waren de vakken leeg....1 schamel cdtje van u2 lag er bij de mediamarkt...en free record had 2 cds van de stones en 1 van u2. het lijkt wel of die winkels de cds met opzet de nekom willen draaien. begrijp dan ook volledig waarom iedereen gaat downloaden...er is praktisch niks meer te koop.

  13. #38

    Standaard

    in amerika is de omzet van elpee s omhoog gegaan tegenover vorig jaar.
    joepie mischien straks ook weer laserdisc.
    heb hier prachtige tijden mee beleefd.
    je had wat in handen en de cd verkoop is tevens gestegen in america niet veel maar toch.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    in amerika is de omzet van elpee s omhoog gegaan tegenover vorig jaar.
    joepie mischien straks ook weer laserdisc.
    heb hier prachtige tijden mee beleefd.
    je had wat in handen en de cd verkoop is tevens gestegen in america niet veel maar toch.
    De verkoop van "nieuwe" LP's" (geen tweedehands) wordt wel overroepen. LP's is goed voor ongeveer 1% van de totale muziekverkoop.

    Er was toch zoiets als een Laser Platenspeler ook?

  15. #40

    Standaard

    De groep mensen die iets tastbaars in handen willen is te groot, om nog maar te zwijgen over kleine tot grote verzamelaars. Volgens mij zal dit nog lange tijd meegaan. Niet in dezelfde aantallen, maar verdwijnen zit er voorlopig niet in.

  16. #41

    Standaard

    laserplatenspeler ken ik niet,
    alleen laserdiscspeler waarvan ik de mooiste had,
    de pioneer elite die was aangesloten aan de eerste dts decoder die te koop was de milenium 2.4.6
    draaf weer helemaal door als ik er nog over nadenk,
    mis het ook zo,schitterende tijd mee gehad.

  17. #42

    Standaard

    Ja er zijn laser platenspelers!

    u vraagt, u krijgt:

    http://www.elpj.com/
    Niet goedkoop overigens, met prijzen lopend van 8000-10.000 dollar!
    Laatst aangepast door hstadman : 16-01-2012 om 23:16

  18. #43

    Standaard

    Tja, als je bij bol.com kijkt hoeveel cd's je online kunt kopen verbaast mij dat niet. Er is een shift van fysiek in winkels kopen naar online kopen.
    Er zijn nog genoeg grote winkelketens die cd's verkopen online. Zowel in het binnen- en buitenland.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door haagseemile Bekijk bericht
    ik was afgelopen weekend bij de free recordshop en mediamarkt in den haag. als je ziet hoe weinig cd's daar nog in de schappen liggen is het niet raar dat de cd verkoop terugloopt. er is gewoon weinig tot niets te vinden. als je gewoon al naar gerenomeerde groepen zoals u2,stones,simple minds etc keek...waren de vakken leeg....1 schamel cdtje van u2 lag er bij de mediamarkt...en free record had 2 cds van de stones en 1 van u2. het lijkt wel of die winkels de cds met opzet de nekom willen draaien. begrijp dan ook volledig waarom iedereen gaat downloaden...er is praktisch niks meer te koop.

  19. #44

    Standaard

    ben blij dat ik ook wat krijg en niet alleen vraag
    bedankt voor je info

  20. #45

    Standaard

    Ik kan mij ook niks voorstellen mij het kopen van een digitaal album. Dan koop je in mijn ogen gewoon lucht. Zeker als je fan bent van een artiest wil je de muziek tastbaar hebben.
    En ben je benieuwd naar een bepaalde artiest, dan is het niet gek om een album gratis te downloaden. Net zoiets als in een winkel naar de cd staan te luisteren.

    Tuurlijk, ik heb ook genoeg gratis gedownload, maar een klein percentage heb ik ook vaker dan een paar keer beluisterd en ben ik tot koop over gegaan. En van mijn favoriete artiesten koop ik de cd (uiteindelijk) toch wel.

    Maar de jeugd van nu is opgegroeid met downloaden (is ook niet zo verwonderlijk natuurlijk) en weten misschien nieteens hoe een cd-winkel eruit ziet (bij wijze van).

  21. #46

    Standaard

    Ach we kunnen er allemaal wat van vinden, maar in Nederland luisterd geen maatschappij naar de consument, en tegelijk natuurlijk wel klagen over import en downloaden!

    Met de paas nog 6 CD's uit Duitsland meegenomen, dels hier niet te krijgen of 2x zo duur...

  22. #47

    Standaard

    Ik ben zelf nog een groot voorstander van fysieke CD's t.o.v de huidige downloads. En wel hierom:

    1) De geluidskwaliteit van downloads (iTunes) is niet gelijk is de fysieke CD (16-bit; 44,1 KHz);
    2) De prijs van downloads is niet significant lager dan die van de fysieke CD (vreemd, want de kosten voor vervaardigen van het fysieke schijfje en de logistieke kosten worden immers niet gemaakt);
    3) Ik wil geen enkele vorm van DRM op de door mij gekochte muziek.

    Ik koop met enige regelmaat CD's. De meeste exemplaren via wowhd (voorheen cdwow) en de aanbiedingen bij FRS en MM. Thuis worden deze op mijn iMac geript naar FLAC voor gebruik via de Squeezbox en tevens omgezet naar mp3 voor in de auto.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  23. #48

    Standaard

    De CD is niet dood, niet op sterven na dood en zal nooit dood gaan. Simpel.

  24. #49

    Standaard

    nooit is een groot worrd, maar voorlopig nog niet in ieder geval.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Samba-boy Bekijk bericht
    De CD is niet dood, niet op sterven na dood en zal nooit dood gaan. Simpel.

  25. #50

    Standaard

    Dit zal van de markt afhangen.....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •