Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 140 worden weergegeven.

Discussie: Downton Abbey

  1. #26

    Standaard

    Inmiddels het 5e deel van het 3e seizoen gezien, en poeh, het meest trieste deel van heel de serie...ik was echt ontroerd .

    En wat een hoog niveau weer in het derde seizoen. Het ziet er weer prachtig uit, acteerprestaties van formaat, waarbij opnieuw Mr Carson, de butler (Jim Carter) en Violet, Dowager Countess of Grantham (Dame Maggie Smith) de show stelen. Die laatste heeft nog steeds de allersterkste droge oneliners......

    Helaas nog maar 3 delen, en dan weer wachten op de Christmas Special.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Inmiddels het 5e deel van het 3e seizoen gezien, en poeh, het meest trieste deel van heel de serie...ik was echt ontroerd .
    Same here. Ik had het in ieder geval niet zien aankomen (pas toen Dr. Clarkson zijn twijfels uitsprak kreeg ik een vaag vermoeden) maar vond het dus wel heel moedig van de schrijver. De focus ligt nu terug op de personages en niet meer op de oorlog en de gevolgen daarvan zoals in Serie 2 en dat uit zich.

    Een van de beste one-liners van Maggie Smith dit seizoen:

    “That is an easy caveat to accept, because I am never wrong.”
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  3. #28

    Standaard

    dubbelpost
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Same here. Ik had het in ieder geval niet zien aankomen (pas toen Dr. Clarkson zijn twijfels uitsprak kreeg ik een vaag vermoeden) maar vond het dus wel heel moedig van de schrijver. De focus ligt nu terug op de personages en niet meer op de oorlog en de gevolgen daarvan zoals in Serie 2 en dat uit zich.

    Een van de beste one-liners van Maggie Smith dit seizoen:

    “That is an easy caveat to accept, because I am never wrong.”
    De beste van dit seizoen tot nu toe ( helaas weet ik 'm niet niet letterlijk) (dat ze haar glas wilde geven, ziet dat het Robert is en zegt "I thought you were staff". Alleen omdat hij een ander jasje aan had .... .

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De beste van dit seizoen tot nu toe ( helaas weet ik 'm niet niet letterlijk) (dat ze haar glas wilde geven, ziet dat het Robert is en zegt "I thought you were staff". Alleen omdat hij een ander jasje aan had .... .
    Ooeh ja, die was ik bijna vergeten. Kan er aan tippen ja!
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  6. #31

    Standaard

    Alweer geen blu-ray voor ons. Splitst men de seizoenen nog een keer op om nog wat meer geld af te troggelen voor de prehistorische dvd-boxsets (heb NL-subs nodig voor familieleden).

    Maar serie wel uitgezonden op NL3 in 1080i. Hoe belachelijk, toch?

    Gratis kijken in fullhd, maar een minderwaardige versie moeten kopen ....

  7. #32

    Standaard

    Zeer spijtig inderdaad. Bepaalde maatschappijen (zoals Warner) beginnen de meerwaarde van TV op Blu-Ray te begrijpen, maar bepaalde (in dit geval Universal) dan weer helemaal niet. Hopelijk komt daar ooit verandering in, maar voorlopig zullen we het zonder de Blu-Rays moeten stellen vrees ik.

    België heeft die opgesplitste seizoensboxen niet gekregen trouwens, bij ons komt Seizoen 3 dacht ik als één geheel uit daar "één" het nog moet uitzenden.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  8. #33

    Standaard

    Koop je toch de UK of USA boxen ?

  9. #34

    Standaard

    Seizoen 3 op blu ray in de uk heeft geen goede beeldkwaliteit.
    De us versie gelukkig wel en die bevat ook de kerst speciaal. Is dus nog goedkoper ook, dan de twee los in de uk te kopen.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Seizoen 3 op blu ray in de uk heeft geen goede beeldkwaliteit.
    De us versie gelukkig wel en die bevat ook de kerst speciaal. Is dus nog goedkoper ook, dan de twee los in de uk te kopen.
    Over de UK versie kan ik nog niks vinden, maar ik vind het wel opmerkelijk dat blu-ray.com slechts een 6 voor de PQ geeft voor de US versie en andere sites veel hoger zitten: http://www.cinemasquid.com/blu-ray/m...af7&view=table
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    Koop je toch de UK of USA boxen ?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Over de UK versie kan ik nog niks vinden, maar ik vind het wel opmerkelijk dat blu-ray.com slechts een 6 voor de PQ geeft voor de US versie en andere sites veel hoger zitten: http://www.cinemasquid.com/blu-ray/m...af7&view=table
    Pep, er staan een aantal reviews op amazon.co.uk
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Pep, er staan een aantal reviews op amazon.co.uk
    Als je van onderstaande discussie uit gaat dan lijkt het me nogal een voorbarige conclusie Bettina:
    http://www.amazon.co.uk/Neither-soun...sin=B006W9KNXC
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #38

    Standaard

    Seizoenen 1,2 en 3 komen eindelijk ook in Nederland op blu-ray uit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  14. #39

    Standaard

    Vandaag de seizoenen 1 en 2 op blu-ray binnengekregen, nl-versies. Prachtig 24p beeld, AVC codec. Soundtrack is DTS-HD MA 2.0. En bij seizoen 2 is de Christmas aflevering als bonus toegevoegd.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #40

    Standaard

    Komt seizoen 3 ook nog?
    die heb ik nog niet tot nu toe.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  16. #41

    Standaard

    Ja, is al te pre-orderen. Maar ik wacht tot de prijs daalt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  17. #42

    Standaard

    S3 afgerond en zeer tevreden over het resultaat. Waar ik S2 zag wankelen op de sterke punten die S1 eigen waren, zitten ze weer helemaal op 't juiste spoor. Het draait opnieuw rond alle kleine en grote dingen die gaande zijn tussen alle personages en daar werd ook ruim de tijd voor genomen. Fijn. Die laatste twist had ik (enfin, muv het laatste kwartier) niet zien aankomen en ik ben nog niet zeker of ik daar wel zo blij mee ben, maar het opent weer heel wat mogelijkheden. Prachtige quotes voor Maggie Smith alweer. (vb. van rogue en PiederD, inderdaad) Hopelijk kan deze dame het nog lang genoeg uithouden om nog een tijdje mee te draaien. Alle hup, hoe lang is 't nog wachten op S4?

  18. #43

    Standaard

    November, dit jaar is seizoen 4 bij ons op tv.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    S3 afgerond en zeer tevreden over het resultaat. Waar ik S2 zag wankelen op de sterke punten die S1 eigen waren, zitten ze weer helemaal op 't juiste spoor. Het draait opnieuw rond alle kleine en grote dingen die gaande zijn tussen alle personages en daar werd ook ruim de tijd voor genomen. Fijn. Die laatste twist had ik (enfin, muv het laatste kwartier) niet zien aankomen en ik ben nog niet zeker of ik daar wel zo blij mee ben, maar het opent weer heel wat mogelijkheden. Prachtige quotes voor Maggie Smith alweer. (vb. van rogue en PiederD, inderdaad) Hopelijk kan deze dame het nog lang genoeg uithouden om nog een tijdje mee te draaien. Alle hup, hoe lang is 't nog wachten op S4?
    Die laatste twist was van moeten: Dan Stevens had tijdens Serie 3 aangekondigd te willen stoppen en omdat Julian Fellowes (terecht) vond dat je een hoofdpersonage niet zomaar eventjes op de achtergrond zet, hebben ze samen besloten om het op deze manier te doen. Ik wist het al van voor ik de special keek (het nieuws was daarvoor al uitgelekt in Engeland) maar was toch ook wat teleurgesteld. In ieder geval komen er in Seizoen 4 heel wat nieuwe personages en mogelijk een nieuwe vlam voor Mary.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  20. #45

    Standaard

    Vandaar, dat nieuws heb ik niet gevolgd destijds. Nuja, dat is nu net wat een beetje wringt, het is een hoofdpersonage en eentje van veel belang wat het evenwicht tussen de rijkerds betreft. Ik had dit liever niet zien gebeuren. Hopelijk zorgen de nieuwe vlammen (meerdere, zo heb ik gelezen) voor het nodige vuur.

  21. #46

    Standaard

    Waar is seizoen 3 nl versie blu ray te pre-orderen?

    ook ik kijk rekhalzend uit naar seizoen 4
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Waar is seizoen 3 nl versie blu ray te pre-orderen?

    ook ik kijk rekhalzend uit naar seizoen 4
    Waar niet, is beter de vraag. Bestelbaar bij bol, frs, wehkamp, dvdoutlet.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #48

    Standaard

    En we zijn weer begonnen!
    Seizoen 4 is gisteravond afgetrapt; hoe zal het gaan na de grote ontwikkeling in het laatste seizoen (geen spoilers )...... Ik spaar weer een paar deeltjes op; dit is bij uitstek een serie die lekker achter elkaar wegkijkt.

  24. #49

    Standaard

    Hmmm ik hoop de aflevering snel te kijken.
    vind de serie te gek!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  25. #50

    Standaard

    Toch weer de eerste gekeken....we konden niet wachten. Zoals verwacht een heerlijk begin van het seizoen!

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •