Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 140 worden weergegeven.

Discussie: Downton Abbey

  1. #51

    Standaard

    Ik vond het ook een fijn begin. Al is het natuurlijk wel opvallend dat in tien jaar tijd niemand ouder is geworden

  2. #52

    Standaard

    Seizoen 4 begind weer zeer sterk. Mary blijft samen met Ms grantum mijn favoriete karakter, en Tom wordt steeds leuker.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  3. #53

    Standaard

    Tot nu toe weer een heerlijk seizoen, ik kan niet anders zeggen!
    Ik ben toch benieuwd welke kant het op gaat met Mr Bates...

  4. #54

    Standaard

    Helemaal akkoord. Ik zit vaak te denken van "dat durven ze niet" en dan durven ze het TOCH. En dan maakt mijn verontwaardiging al gauw plaats voor bewondering: als een serie je niets doet dan kijk je ongetwijfeld de verkeerde. Al zou ik het wel leuk vinden als ze eens wat minder de Bates' op de proef gaan stellen en wat meer op de andere personages gaan focussen (die vaak te weinig screentime hebben naar mijn mening).
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  5. #55

    Standaard

    Wederom een ijzersterk en boeiend seizoen, met als toetje straks The Christmas Special, waarin we ongetwijfeld de oplossing van de grote losse draad na aflevering 8 zullen krijgen..... is Mr Bates stout geweest of niet . Ik vermoed het laatste. .

    Alles zag er weer schitterend uit, weer heerlijke one-liners en het blijft leuk om te naar het accent van Mary te luisteren . Het geheim zit 'm in het feit dat ze haar zinnen met een soort gezang afmaakt.
    Al bij al is de serie niet minder geworden na het einde van vorig seizoen (spoilers vermeden..).

  6. #56

    Standaard

    Ik vond seizoen 4 weer echt goed. Mary blijft mijn favorite. Verheug me op de kerstspeciaal.
    En er komt een seizoen 5
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  7. #57

    Standaard

    Ik vond het ook een zeer sterk seizoen en kijk erg uit naar de Christmas Special. Wel gek alleen dat die zich in de zomer afspeelt. Enig puntje van kritiek blijft voor mij dat er niks klopt van de jaartallen. We zijn inmiddels tien jaar verder sinds aflevering één, maar niemand is ouder geworden.

  8. #58

    Standaard

    Nou ja, ze zien er iets ouder uit natuurlijk, maar misschien geen tien jaar .

  9. #59

    Standaard

    In ieder geval al vier jaar ouder dan in het begin.

    Mij stoort het zo erg niet, vooral omdat Seizoen 3 en 4 zich over een veel kleinere tijdspanne afspelen dan 1 en 2. De hamvraag voor mij is: keert O'Brien ooit nog terug?
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  10. #60

    Standaard

    Ik zie O'Brien ook graag terugkeren, maar de dame met de naaimachine is zeker zo interessant.

  11. #61

    Standaard

    En weer een heerlijke Christmas special, waarin de punten die ik verwacht had (heeft Bates het gedaan of niet en wie kiest Mary) juist niet opgelost werden. Het verhaal met de prins was wel grappig, maar ikzelf vind Rose niet zo'n heel boeiend karakter.

    We moeten weer een hele tijd wachten op het volgend seizoen....

  12. #62

    Standaard

    Even een vraag. Bevat de Nederlandse Bluraybox van Downton Abbey seizoen 4 de Londen-kerstspecial of komt deze apart uit? Ik kan het niet 1,2,3 vinden.

    En als het apart uitkomt of uit is, is er ergens Nederlandse ondertiteling? Ik zie namelijk in Engeland alleen Engelse ondertiteling.
    Laatst aangepast door martwout : 03-03-2014 om 16:58

  13. #63

    Standaard

    kerstspecial zit erbij op een extra disc!

  14. #64

    Standaard

    Hoewel ik opnieuw vrij geboeid heb zitten kijken, kreeg ik toch vaak het veredelde-soap-gevoel bij Seizoen 4. Uiteindelijk waren er opvallend weinig verhaallijnen die elk afzonderlijk nogal aansleepten. Ze wisten me ditmaal ook nergens te verrassen, je zag het allemaal van mijlenver aankomen. Enkele randverhalen betekenden ook weinig, ze werden plots afgerond zonder enige vorm van diepgang of verdwenen gewoon geleidelijk aan. Net dat vond ik, vooral in seizoen 1, één van de sterkste zaken. Op dat vlak valt het ditmaal toch wat mager uit. Dat Bates en z'n vriendin nogmaals het gekwelde koppel moeten spelen met een afloop die opnieuw in dezelfde richting gaan als de vorige keer, helpt ook al niet veel. Ik blijf fan, maar er mogen dringend eens wat straffere schrijvers aan te pas komen wat mij betreft. Wel weer genoten van Maggie Smith at the top of her game. Die dialogen ook.

  15. #65

    Standaard

    Da's een beetje de truc bij Downton Abbey... De personages zijn zo boeiend dat je soms vergeet dat er maar weinig verhaal in een aflevering zit. Daarover gesproken vind ik het wel spijtig dat Fellowes daarin soms clichématig te werk gaat. Anna en Bates zitten zowaar bijna in dezelfde situatie als twee jaar geleden, Thomas ging van smeerlap naar halve goedzak en dan terug naar smeerlap, Lady Edith lijkt altijd tegenslag te hebben, enzovoort. Dus ja, dat soap-aspect zit er in ieder geval goed in verwerkt. Benieuwd wat er van Seizoen 5 komt (en of het de laatste zal zijn)?
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  16. #66

    Standaard

    Het is inderdaad zo dat enkele karakters zowat de hele serie dragen en dat acteerwerk boeiend genoeg is om je aan het scherm te gekluisterd te houden. Maar wat schrijvers betreft, de verhaallijnen hebben dringend een nieuwe insteek nodig, hoognodige variatie, zeg maar. S4 vond ik op dat vlak het minst van allemaal. Eigenlijk gebeurde er amper iets en wat er gaande was stelde weinig voor of werd amper benut. Ik hoop dat S5 wat straffers in petto heeft.

  17. #67

    Standaard

    Er zou ook nog een spin-off komen?

  18. #68

    Standaard

    21 september begint seizoen 5!

  19. #69

    Standaard

    Yes! Kan al weer niet meer wachten. Zie ook de trailer.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  20. #70

    Standaard

    Ik kijk er ook erg naar uit! Als je het niet erg vindt, sla ik de trailer over i.v.m. mogelijke spoilers. Ik wil vooraf zo min mogelijk weten....

  21. #71

    Standaard

    Ik vind de eerste twee afleveringen van seizoen 5 weer heel erg goed!
    Kijk alweer uit naar de volgende aflevering.
    Het is zo spannend.
    Marry heeft nog steeds de beste verhaallijn.
    En Carson is een geweldig karakter.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  22. #72

    Standaard

    Goed nieuws. maar hou aub wel rekening met kijkers op nl-tv, waar wij nog even moeten wachten op het nieuwe seizoen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  23. #73

    Standaard

    Ik heb de eerste aflevering van seizoen er ook opzitten, weer een leuk begin.
    Deel twee zit voor vanavond in de pijplijn. Ik wil meer one-liners van Maggie Smith !

  24. #74

    Standaard

    Ze is goed op dreef in aflevering 2


    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb de eerste aflevering van seizoen er ook opzitten, weer een leuk begin.
    Deel twee zit voor vanavond in de pijplijn. Ik wil meer one-liners van Maggie Smith !
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  25. #75

    Standaard

    Inmiddels is seizoen 6 bevestigd, wat goed nieuws is.

    Tot nu toe is seizoen 5 redelijk, maar tot nu toe toch het minste seizoen. De verhaallijn met het kind van Edith is bijvoorbeeld simpelweg niet erg boeiend.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •