De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.

Discussie: Reciever + boxen

  1. #1

    Standaard Reciever + boxen

    Hallo ik bezit een sony 42 inch 3D tv maar wil daar nu een degelijke surround installatie in 5.1 op , de sets van sony zelf zijn licht en van plastiek zoals vele zeggen kan iemand mij een yamaha reciever en n degelijke set boxen aanraden bij een budget van ongeveer 1400 euro ? Ook ben ik al jaren gewend van een pro geluidsinstallatie te gebruiken als dj dus ik ben hoog volumes gewend zou dees ook willen verwachten van men home cinema dan.

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Falkorian.

    De meeste sets van Sony bevatten idd veel plastic en bieden een weergave-kwaliteit die je niet zou mogen verwachten van een set die bedoeld is voor gebruik in een woonkamer. Wij raden daarom meestal aan om voor losse delen te kiezen, want dan kun je zelf de set samenstellen zoals je die wilt hebben.

    Het maakt daarbij niet zo veel uit welke merk(en) je kiest, omdat deze bijna allemaal veel te bieden hebben voor het geld wat ze er voor vragen. Het enige wat wel uitmaakt zijn de klankeigenschappen. Die zijn bij ieder merk weer anders, wat het samenstellen wat lastiger maakt.

    Een standaard-advies wat wij daarom geven is om zelf in een winkel te gaan kijken, te vergelijken en vooral te gaan luisteren naar wat er allemaal mogelijk is, dus ook voor jou. Het zou nl. kunnen zijn dat de klank-eigenschappen van receiver van Yamaha niet passen bij die van de luidsprekers die jij er graag bij wilt hebben.

    Zoek je een set waarmee je op hoge geluidssterktes kan spelen, dan is verstandig om geen instap-model receiver te kiezen en ook geen sateliet-formaat luidsprekers. Het geluid zal wel voldoende dynamiek en detailles hebben, maar minder kracht en dus ook zorgen voor minder impact.

    Aan de andere kant kan het zijn dat je bij een set die voor voldoende impact zorgt je het niet meer zo leuk zal vinden om met hoge geluidssterktes te spelen vanwege 'overkill'. Het is dan ook maar net waar jij de voorkeur aan geeft.

    Wanneer jij een aantal mogelijk combinaties hebt gevonden, dan kun jij deze posten en zullen wij er naar kijken of deze kunnen bieden wat jij wilt hebben en evt jou ook van goed advies kunnen voorzien. Op deze manier zal het voor jou makkelijker zijn om 'de set' samen te stellen waar jij lang plezier van zal hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard re

    Morgen ga ik naar een zaak die apparte hardware ivm home cinemas verkoopt en mooie showroom heeft.

    Is mijn budget goed als ik het zo doe bv yamaha aan 599€ en dan een set boxen aan 1100 a 1200 euro ?

    Zijn er bepaalde merken qua recievers en boxen die ik moet mijden of juist zeker moet testen ?

    Alvast bedankt.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Falkorian Bekijk bericht
    Morgen ga ik naar een zaak die apparte hardware ivm home cinemas verkoopt en mooie showroom heeft.

    Is mijn budget goed als ik het zo doe bv yamaha aan 599€ en dan een set boxen aan 1100 a 1200 euro ?

    Zijn er bepaalde merken qua recievers en boxen die ik moet mijden of juist zeker moet testen ?

    Alvast bedankt.
    Merken receivers die aan te raden zijn: Yamaha, Denon, Onkyo en Marantz, kies voor degene die je het meest aanspreekt op klank, bedieningsgemak en aansluitmogelijkheden. Niet aan te raden modellen beneden de pak em beet 1000 euro zijn de modellen van bijvoorbeeld Sony en H&K, merken die heus wel goede receivers kunnen bouwen, maar dan moet je er ook best voor betalen. Merken die ik links zou laten liggen zijn bijvoorbeeld Kenwood, JVC, Samsung, Panasonic, Philips en meer van dat soort merken die graag veel plastic alles in 1x weggooizooi maken.

    Speakers, in weze is alles goed, als het JOUW smaak is, niemand kan namelijk zeggen wat een ander mooi moet vinden, wat de 1 schel noemt, noemt weer een ander helder, wat de voor de 1 helder genoeg is noemt een ander weer een beetje dof, waar weer een ander de bas/het laag voldoende vind, heeft een ander er onvoldoende aan. Het middengebied is misschien nog wel moeilijker te omschrijven....... maar een speaker die in staat is om alles als 1 geheel weer te geven, detail weet te brengen en het geluid van de speaker losmaakt...... en dan ook nog jouw klank heeft..... die is het

    Kan je maar 1 TIP geven:

    Wees geduldig en beslis niet vandaag, maar ga meerdere malen luisteren en geloof me, soms moet je weer opnieuw leren luisteren, je kan je geld maar 1x uitgeven, die het dan wel goed en werd je tijdens het luisteren verliefd op een iets duurdere set, kijk of je dan de aanschaf gespreid kan doen, de betere merken speakers hebben modelseries die wat langer lopen, laat je ook goed voorlichten. Soms kun je voor een koopje terecht bij een uitlopende serie die soms nog beter zijn dan hun opvolgers Haastige spoed is zelden goed, dat geld zeker bij de aanschaf van een goede set speakers die je heel lang en trouw kunnen dienen.

    Slechts 1 voorbeeldje:

    http://www.areadvd.de/hardware/2009/...608_hcs3.shtml




    Hierbij een sub naar eigen keuze, hier slechts wederom een voorbeeldje:

    http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XXLS400FF.htm



    Moet lukken zo

    Nogmaals wees geduldig en je wordt beloond
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Falkorian Bekijk bericht
    Morgen ga ik naar een zaak die apparte hardware ivm home cinemas verkoopt en mooie showroom heeft.

    Is mijn budget goed als ik het zo doe bv yamaha aan 599€ en dan een set boxen aan 1100 a 1200 euro ?

    Zijn er bepaalde merken qua recievers en boxen die ik moet mijden of juist zeker moet testen ?

    Alvast bedankt.
    Voor 600 Euro kun je een knappe receiver kopen waarmee je ook goed voorbereid kunt zijn op de toekomst. Stel je wat hogere eisen aan de weergave, dan zou je dit ook op kunnen rekken naar 800 Euro en daarbij een wat eenvoudigere set luidsprekers. Je hebt dan vaak ook een betere basis voor betere luidsprekers, voor zover het budget dit toelaat natuurlijk.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard Heb al beslist

    Het is een Pioneer vsx 1021 reciever geworden , 4x Pioneer S-H610V tallboys 1x Pioneer S-C60 centerspeaker en een harman kardon subwoofer TS200Sub.

    Klinkt voor mij in men kleine kamer enorm krachtig en zuiver en de bass van dat harman kardonnetje is geweldig.

  7. #7

    Standaard

    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Gefeliciteerd met jouw aankoop.

    Ik denk dat die set goed genoeg is om mee te beginnen. Je hebt in ieder geval 5 luidsprekers met bijna dezelfde klankeigeschappen die een mooie aanvulling vormen op de klankeigeschappen van de receiver en daarbij nog een aktieve sub. Met deze set kun je genoeg kennis vergaren die je kunt gebruiken wanneer je last krijgt van 'upgraditis'.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    met de reciever kun je wel tevreden zijn en jaren mee verder.
    persoonlijk denk ik dat je met de speakers de mist in bent gegaan.
    als je wat beter rond had gekeken en met iets meer geduld had je er meer uit kunnen halen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •