De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem aansluiten TV en HCS

    Hallo,

    Al behoorlijk wat artikelen hier gelezen maar nog geen oplossing gevonden. Ik wil het volgende aansluiten:

    Philips TV 32PF9531
    LG Home Cinema Set HX 521

    Ik heb het via een HDMI kabel geprobeerd maar met 0 resultaat. Iemand een idee? Of kan het helemaal niet via HDMI?

    Mvg,

    Mark

  2. #2

    Standaard

    Wat lukt er wel en wat niet of wat wil je?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Wat ik wil is niet zo heel ingewikkeld volgens mij. Het geluid van de TV over de speakers van de HCM.

  4. #4

    Standaard

    Welk resolutie heb je gekozen bij de HDMI uitgang singnaal van je LG ?, waarschijnlijk staan deze op "auto" maar zet deze eens op 720p of 1080i.

    Ow wacht je hebt dus gewoon wel beeld van je LG op je TV ? en wilt nu het geluid van de tv over je homecinema set
    Laatst aangepast door Frenkel : 14-11-2011 om 20:32
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  5. #5

    Standaard

    Dat gaat alleen via HDMI als beide beschikken over ARC(Audio Return Channel) onderdeel van HDMI 1.4
    Ik verwacht dat ze dat niet hebben, dus dan zal je het met een andere aansluiting moeten proberen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Als het met HDMI niet lukt zul je inderdaad de Digitale audio aansluitingen moeten gebruiken.
    Het probleem is echter dat de TV een Coaxiaal digitale uitgang heeft en de digitale ingang van de Homecinemaset een optische aansluiting is. In dat geval zul je een coaxiaal naar optische converter er tussen moeten plaatsen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  7. #7

    Standaard

    En wat is dan de beste manier om beide te verbinden?

  8. #8

    Standaard

    De enigste manier is volgens mij door middel van de digitale audio aansluiting.
    aangezien die aansluiting op de TV coaxiaal is en die op de HCS optisch moet je een converter kopen zoals deze:

    http://www.kabeltje.com/converter-co...sch-p-840.html

    (natuurlijk zij er meer winkels die ze verkopen, bovenstaande is puur een voorbeeld)
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •