De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat voor sub? Actief of passief??

    Ik ben langzaamaan m'n audio wat aan het upgraden en nadat ik onlangs een leuke vintage Sansui stereoset heb aangeschaft met warfedale boxen, moest nu m'n pioneer surround receiver eraan geloven.
    Eerst had ik m'n zinnen gezet op denon of Marantz, maar door toeval kwam ik een pioneer VSX-1014 tegen, die perfect aansluit bij m'n pioneer DVDrecorder en DVD speler.
    Echt een geweldig apparaat, zeker in vergelijk met wat ik eerst had. Ik verwachte dat m'n huidige surround speakers van pioneer flink tekort zouden schieten, maar dat valt me nog eigenlijk best mee. Echter de actieve sub van 50 watt die ik heb klinkt er niet happy bij.
    Dus die wil ik op korte termijn gaan vervangen. Echter mijn vraag is dus, moet ik dan weer een actieve nemen, of is dat gezien het vermogen van m'n receiver nu niet nodig.




    Mijn oude sub is gewoon met een subaansluiting (coax) aangesloten, maar met een passieve gaat dan niet denk ik.
    Wie kan mij hier mee helpen/inzicht in geven?

  2. #2

    Standaard

    Altijd voor een actieve sub gaan, dan ga je echt genieten

    Wil je kwaliteit voor een mooie prijs dan adviseer ik een BK sub, zie http://www.ra-subwoofers.nl/ de wederverkoper in NL.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Altijd voor een actieve sub gaan, dan ga je echt genieten

    Wil je kwaliteit voor een mooie prijs dan adviseer ik een BK sub, zie http://www.ra-subwoofers.nl/ de wederverkoper in NL.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Bij toeval liep ik tegen een nagenoeg nieuwe eltax aan die ik voor de prijs niet kon laten staan. Echter Hoe zit dat nou met de instellingen op zo'n sub.

    Zie foto onder. Ik heb daar totaal geen kaas van gegeten.
    Level is gewoon harder en zachter, maat wat kan ik met die crossover? En wat met die Phase schakelaar (0 of 180 ?? )

  5. #5

    Standaard

    Volumelevel goed instellen kan enige tijd duren om hem goed in Harmony te krijgen met de rest, kwestie van geduld, zou starten op 2/3 van de volumeregelaar op de sub en als de receiver een microfoon en zo'n afstelprogramma heeft, dat afstelprogramma eens laten lopen.(afhankelijk van de mogelijkheden van een receiver kunnen daar ook volumes wel of niet ingesteld worden)

    De crossover stel je ongeveer 20hz hoger in dan dat je zwakste speaker uit je set weer kan geven, zo krijg je niet een onbedoeld "gat" in je geluidsbeeld. Sommigen prefereren het om de potmeter op de sub helemaal open te zetten en de receiver zodanig in te stellen dat hij tot ongeveer 20Hz meer naar de sub stuurt dan de zwakste speaker kan weergeven, al naar gelang je voorkeuren en de mogelijkheden die je hebt kun je het instellen, je kan ook beiden op ongeveer 20Hz hoger dan de zwakste speaker kan leveren, inregelen. (Die 20 Hz zouden er ook 30 of 40 kunnen worden als dat in jouw gehoor beter klinkt, toch de sub als dat niet hoeft, alles weer laten geven, de sub zal beter/strakker klinken als hij niet zijn hele bandbreedte hoeft weer te geven, je hoeft niet bang te zijn om wat te experimenteren om zodoende het beste geluid te krijgen)

    De 0/180 schakelaar kun je gewoon eens proberen in welke stand hij het beste klinkt, in de praktijk blijkt het meestal geen verschil op te leveren dus niet verbaast zijn als het niets uitmaakt hoe de schakelaar staat.

    Nogmaals, de sub goed inpassen in het geheel, is het moeilijkste klusje van de hele setup..... wees geduldig en je zult beloond worden.

    BTW, soms kan het verschuiven/ de sub een ander plekje geven, al een ander geluidsbeeld geven, eea afhankelijk of een sub een front- of down-firing exemplaar is....

    Veel plezier met inregelen.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    pffff
    ben er zelf dagenlang mee bezig geweest om alles goed te krijgen.
    expermiteer met de sub,begin met muziek wat je goed kent,ga van daaruit verder,zoals dvdprofilersfilmgek al aangaf doe het met geduld en je word beloond maar het gaat je nooit in 1 keer lukken.
    ik ben gaan staan om te luisteren toen gaan zitten en was alles weer anders pfff,zou zeggen neem de tijd ervoor.
    succes ermee

  7. #7

  8. #8

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •