Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 51 worden weergegeven.

Discussie: Grease [DVD]

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Grease is voor mij zowat de slechtste film ooit. Alleen al van het idee van een zingende en dansende John Travolta krijg ik spontaan koortsaanvallen.
    Grease is geen hoogstandje qua film misschien, maar je mist denk ik het gevoel dat velen van ons hebben bij deze film/musical. Ik heb hem 3 keer in de bios gezien, als puber, stiekem handje vasthouden met een meisje (Oh Sandy!), met een heerlijk (verliefd) gevoel na de film weer in het donker naar huis. Op de fiets, meisje achterop...

    En jij was niet de enige met die koortsaanvallen die je kreeg van John Travolta. Heel veel meisjes hadden daar ook last van...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Maar ik koop hem toch, omdat mijn vrouw hem zo leuk vind.
    Mietje
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rochan


    Bij de meeste MM issie 17.99 Euro
    Maar ik kom er niet zo vaak (en alleen op het Duits) maar als hij er ligt pak ik hem zeker mee! Ik gok dat hij op de film beurs ook wel voor die prijs ligt

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin van Tuijl
    Mietje
    Hoor wie het zegt wie staat er met het slechste bier van nederland (op Amstel na) op zijn avater.....

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Tja, meningen kunnen verschillen. Toch vind ik het hier een gemis omdat de liedteksten ook een bijdrage zijn aan het verloop van het verhaal, dus een duidelijke betekenis hebben.
    Inderdaad zijn de liedteksten letterlijk als ondertitel aanwezig bij de Engelse ondertiteling.
    Ik vind dit ook. Van mij hadden ze de liedjes mogen vertalen als gesproken tekst. Wat ik wel verschrikkelijk vind is als men liedjes gaat vertalen als liedjes. Hiermee bedoel ik dat dan ook in het Nederlands gerijmd wordt waardoor de vertaling nergens meer op slaat.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Sorry, ik laat deze Johnny en Marina-kelk aan mij voorbij gaan. Grease is voor mij zowat de slechtste film ooit. Alleen al van het idee van een zingende en dansende John Travolta krijg ik spontaan koortsaanvallen. Verder is deze film een opsomming wat er allemaal fout kan zijn aan een film: foute muziek, foute kleding, foute actrice (barbiepop), zéér foute kapper en foute dansjes. Kitsch, kortom. Bovendien érg seksistisch; JT en ONJ als tieners met een hormoonprobleem, who the f*ck zit daar op te wachten?
    Juist omdat alles er zo fout aan is vind ik de film zo leuk

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Grease, tja jeugdsentimenten

    Gewoon een must in mijn collectie, ik denk voor iedereen die begin jaren 70 of eerder is geboren
    Excuseer? Ik ben begin jaren zeventig geboren, maar deze flutfilm haal ik NIET in huis. Verschrikkelijk idiote film zeg... jeezes... maar ja, smaken verschillen hè

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Arnold van Oostrum
    Toch vind ik het hier een gemis omdat de liedteksten ook een bijdrage zijn aan het verloop van het verhaal, dus een duidelijke betekenis hebben.
    Daar moet ik je dan wel helemaal gelijk in geven, dat is inderdaad wel handig als de liedteksten dan ondertiteld zijn.
    Ik stel dan hierbij ook mijn mening bij, want ik had hier nog niet aan gedacht.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Serge


    Excuseer? Ik ben begin jaren zeventig geboren, maar deze flutfilm haal ik NIET in huis. Verschrikkelijk idiote film zeg... jeezes... maar ja, smaken verschillen hè
    Het zal wel hetzelfde jeugdsentiment zijn waarom ik gisteren Wargames bij Play heb besteld

    Grease is natuurlijk gewoon leuk om de muziek die er in zit!
    Robert.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike M
    Buiten hoesje is inderdaad erg roze.... (voorkant)
    De achterkant is zwart....

    roze en zwart...hmmm

    pink ladies en t-birds
    (leuk gevonden maar wel errug roze
    )
    Hahaha jongens er is weer werk aan de winkel!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Serge


    Excuseer? Ik ben begin jaren zeventig geboren, maar deze flutfilm haal ik NIET in huis. Verschrikkelijk idiote film zeg... jeezes... maar ja, smaken verschillen hè
    Jazekers, er zijn natuurlijk uitzonderingen
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #37

    Standaard

    Leuke film, ik heb hem gekocht terwijl ik de video ook al had, maar ik voel me behoorlijk belazerd door het feit dat er geen ondertitels zitten bij de liedjes. Zoals al eersder genoemd zit deze wel bij alle andere talen (behalve arabisch) en is het absoluut een meerwaarde. Het lijkt erop dat Paramount niet genoeg aandacht heeft geschonken aan de Nederlandse markt of dat het subtitlings buro te lui was. Omdat er al zo'n beetje 16 talen op staan hadden ze wellicht een extra NL-subtitle kunnen maken met WEL de teksten erin. Hierdoor krijgt de DVD van mij i.p.v. de 8 die ik eerst wilde geven nu een 5,9 (net niet voldoende). Jammerlijke fout van Paramount!

    Ik hoop nu alleen maar dat bij de release van Saturday Night Fever op 8 oktober WEL de subs van de liedjes aanwezig zijn, anders laat ik hem mooi liggen...

  13. #38

    Standaard Back to school?

    Met alle respect, over die teksten, ik heb op school gezeten...
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  14. #39

    Standaard

    Vreemd wederom, dat dit soort DVD zo laag scoort.
    Het geleuid is prachtig gerestaureerd, de beelden zijn prima, aan de box is veel aandacht besteed.
    Na Grease is er geen musical van belang meer verfilmd. Grease is een mijlpaal geweest. De musical was een succes, de film sloeg in als een bom. De liedjes zijn nog steeds niet gedateerd.
    De DVD wordt massaal gekocht en toch zie je op DVD.NL een matige score. Het zal wel aan mij liggen.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Vreemd wederom, dat dit soort DVD zo laag scoort.
    Het geleuid is prachtig gerestaureerd, de beelden zijn prima, aan de box is veel aandacht besteed.
    Na Grease is er geen musical van belang meer verfilmd. Grease is een mijlpaal geweest. De musical was een succes, de film sloeg in als een bom. De liedjes zijn nog steeds niet gedateerd.
    De DVD wordt massaal gekocht en toch zie je op DVD.NL een matige score. Het zal wel aan mij liggen.
    Generatiekloven Henk?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Vreemd wederom, dat dit soort DVD zo laag scoort.
    Het geleuid is prachtig gerestaureerd, de beelden zijn prima, aan de box is veel aandacht besteed.
    Na Grease is er geen musical van belang meer verfilmd. Grease is een mijlpaal geweest. De musical was een succes, de film sloeg in als een bom. De liedjes zijn nog steeds niet gedateerd.
    De DVD wordt massaal gekocht en toch zie je op DVD.NL een matige score. Het zal wel aan mij liggen.
    Netjes gezegd Hen, en het is voor mij ook een raadsel dat de dvd
    zo laag scoort
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Generatiekloven Henk?
    Verdomme, laat ik hopen van niet Lex.

  18. #43

    Standaard

    De liedjes zijn heerlijk en bij mij speelde jeugdsentiment (13 jaar toen) ook een enorme rol.

    Mijn god, wat liep ik na het zien van Grease in Rembrandt 1 in Utrecht als een enorme Danny Zuko over straat. Zoals iedereen met zo'n hupje de bioscoop uit kwam rollen.

    In mijn herinnering hadden we hier ook te maken met een goed geacteerd en dramatisch verhaal.....
    Helaas moet ik daar nu op terug komen.
    Zelden zoveel beroerd gespeelde scenes gezien. Ook de choreografie en montage van de film is dramatisch slecht.

    Dat is mijn objectieve blik, subjectief zet ik het geluid op 10, draai de titelmuziek en waan mij weer in 1978....
    En dan geniet ik weer intens!

  19. #44

    Standaard grease

    goedemorgen

    Een aantal mensen zal het wel niet met mij eens zijn maar ik heb gisteren grease gekocht en ik vind het een slechte DVD met name geluidsniveau is ver onder maat verder laad de kanaalscheiding je van al de kanten in de steek ondertiteling van liedjes in duits noors of engels wat moet je daar nou mee.
    jammer ,jammer had veel betere gekund.

    Sorry voor de echte fans maar ik vind het een tegenvaller.
    Verdraagzaamheid is de sleutel van de mensheid en van onze samenleving.

  20. #45

    Standaard Re: grease

    Ik vind dit een fantastische film die me keer op keer weer helemaal vrolijk maakt. Mijn oudste dochter is inmiddels ook besmet!!!

  21. #46

    Standaard

    Op zich een leuke film, maar na een paar keer gezien te hebben wordt het een beetje vervelend. Er zit één scene in de film, als die weg was gelaten was de film al een stuk beter geweest en dat was de scene met dat meisje met dat grote bos rode haar in het restaurant, met zo'n slap nummer er tussendoor.

    Echt geweldig aan deze film vind ik Kenickie. Echt een over the top greaseball met stoere trekjes en altijd aan zijn haar denkend. Er zitten wel wat aardig nummers in. Echt hele goede nummers vind ik het openingsnummer 'Grease (is the word)' en 'Born to Hand Jive'. Hmm ja, vroeger wel leuk, nu niet meer.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  22. #47
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Deze film is een klassieker en een goede jeugdherinnering. Als film nog steeds amusant. Voor kiddo's van de laatste generatie ook goed te genieten, het blijft een tijdloze klassieke musicalfilm.

    Helaas de lage waardering toont toch telkens weer dat er veel mensen rondlopen met het predikaat filmliefhebber, maar die zich hoogstwaarschijnlijk zelf hebben toegedacht. Want een filmliefhebber herkent een klassieker................ 8)
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  23. #48

    Standaard

    Het heeft even geduurd maar heb de dvd nu eindelijk bekeken. Heb hem toch al zeer lang in huis, maar tot gisteren niet gekeken. Vindt het alleen jammer dat ik de uitgave met roze hoes niet heb, te lang gewacht.

    De film is voor mij ook gewoon jeugdsentiment, ben van eind '70 jaren. Ik heb hem des tijds tig keren gehuurd in de bedrijfs videotheek, nederlandse legerbasis in buitenland.

    Nu ik de dvd bekeken heb vind ik alleen dat de film een te hoge beoordling voor beeld en geluid heeft gekregen. Iets dat niet 5.1 is moet je niet gaan verknoeien tot 5.1 maar is zijn waarde houden. Zie bijvoorbeeld de meeste delen van james bond. Ik kreeg af en toe het idee dat het ook niet helemaal synchroon liep, een woord wel andere niet, en ee het ligt niet aan mijn dvd speler of zo. Ook klonk het niet helemaal lekker op bepaalde delen, maar dat het de reviewer, Arnold ook al opgemerkt.

    Toch keek de film lekker weg tot ik na ongeveer 40 minuten het volgende meerdere malen zag:


    Het lijkt wel of niemand het is opgevallen hier.
    Blijkbaar wilde Coca Cola niet meer betalen aan paramount, of misschien wilde Cocal Cola niet meer gekoppeld worden aan grease, dus hebben ze de reclame "afgeplakt". (Overigens is Coca Cola wel nog op de nodige andere momenten te herkennen in de film.)
    Bij mijn weten was dit "vroeger" toch niet het geval op de huur video.
    Voor dit soort flauwekul dient toch op zijn minst nog 1 dvd van de beoordeling afgehaald te worden. Het verstoord gewoon het kijk plezier, hoewel het geen essentiele info is.
    (Dit is bijna te vergelijken als het weglaten van de sixties muziek bij de DVD van Tour of Duty).

    Als het met dit soort dingen door gaat krijgen we over een paar jaar dvd's waar hele personen vervaagd worden, of vervangen worden omdat ze niet meer in beeld willen, of er te weinig voor krijgen.

    Weet iemand of er een andere DVD release van Grease is waar ze dit "geintje" niet hebben geflikt?
    Of heb ik me vergist en was dit zelfs in de bios al gedaan?

  24. #49

    Standaard

    Vanwege de toonhoogte van de muziek heb ik de Regio 1 versie gekocht.

  25. #50

    Standaard

    De top musical van de jaren zeventig iedereen heeft hem wel eens gezien en de muzieknummers zijn overal ter wereld grote hits geweest, " You're the one that i want" , Greased lightin' , " Sandy" en nog andere meerdere hits , denk dat elke nummer wel ergens een hit is geweest, met in de hoofdrollen John Travolta en Olivia Newton John
    Origineel gebaseerd op een broadway musical maar dankzij de film onsterfelijk gemaakt. Leuke verpakking en boekje met alle teksten van de liedjes en extra' waaronder trailer en een interview met de cast 20 jaar na de premiere van de originele film .
    liefhebber van de echt cinema en de echte grote klassiekers

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •