De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aankooptips Home cinema set

    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar een home cinema-systeem. Nu heb ik echter na de bouw van een woning waar we binnen een maand in willen trekken geen enorm budget meer over. Ik weet dat kwaliteit geld kost, maar geld is er op dit moment gewoon niet. Toch wil ik wel graag iets in de kamer hangen waar geluid uit komt, vandaar deze onmogelijk opgave...

    Ik heb uiteraard een beetje onderzoek gedaan en ben gekomen tot een 3-tal sets die binnen het budget vallen. Kan iemand mij tips geven waar op te letten of misschien zelfs concreet aan te geven welke set de beste keus is?

    Het gaat om:

    Samsung HT-D5500 (€ 299,00)
    Onkyo HT-S3405 (€ 279,00) (passieve subwoofer)
    Pioneer DCS202K (€ 228,00)

    Als er andere / betere (evt. 2-hands) alternatieven zijn dan hoor ik dit ook heel graag!

    Alvast bedankt voor de reacties.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sna1ke Bekijk bericht
    Het gaat om:

    Samsung HT-D5500 (€ 299,00)
    Onkyo HT-S3405 (€ 279,00) (passieve subwoofer)
    Pioneer DCS202K (€ 228,00)

    Alvast bedankt voor de reacties.
    Onkyo setje is zonder speler.... en net als de rest zonder actieve sub geen van allen dus echte aanraders, de Pioneer die je al vanaf 179 op de kop kunt tikken is de grootste afrader, daar kun je geen drol op aansluiten.

    Het Samsung setje is ook niet super, maar nog altijd een goede 2e uit de magere consumentbond test van deze maand. Een set die iets beter uit de bus kwam was die van LG, de LG HX751, beiden hebben een ingebouwde BR speler.

    Je gelooft het misschien niet, maar ik denk dat de Logitech Z906 een beter alternatief is dan de door je genoemde setjes. Na gebruik brengt dit setje ook nog een leuk centje op op bijvoorbeeld Marktplaats:

    http://link.marktplaats.nl/1001229008

    Het geluid is prima voor het geld, van dat THX zal ik maar niet teveel onder de indruk zijn, maar het is een kleine indicatie dat het geen slecht systeem is, je sluit er een losse BR speler op aan met optisch of coax en de HDMI in je TV en je zit uit de kunst. Je kan er ook heel leuk mee gamen als je daar tenminste een liefhebber van bent, je zou eventueel nog kunnen kijken of je nog voor een leuk prijsje de Logitech Z5500 op de kop kunt tikken

    Het Samsung setje is geen geweldenaar, maar als je daar mee kunt leven, dan heb ik niets gezegt
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ik ben in het bezit van een DVD speler en aangezien ik geen full-hd tv heb, hoef ik op dit moment geen blu-ray speler. Dan heb ik liever een set waar ik puur betaal voor het geluid. Dan zou dus de Onkyo de beste optie zijn?

    Voor mijn gevoel heeft de Onkyo versterker meer mogelijkheden dan de Z906 of zie ik dat helemaal verkeerd?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sna1ke Bekijk bericht
    Ik ben in het bezit van een DVD speler en aangezien ik geen full-hd tv heb, hoef ik op dit moment geen blu-ray speler. Dan heb ik liever een set waar ik puur betaal voor het geluid. Dan zou dus de Onkyo de beste optie zijn?

    Voor mijn gevoel heeft de Onkyo versterker meer mogelijkheden dan de Z906 of zie ik dat helemaal verkeerd?
    Mmmm, voor je gevoel

    Oke, alle goedkope setjes met zo'n plopperkastje(passieve sub) zijn in de praktijk vaak een teleurstelling, daar zal ook het Onkyo setje niet aan ontkomen. Het door je genoemde Onkyo setje, de HT-S3405 heeft een receiver zonder pre-out voor een sub(en geen USB ingang en geen Audyssey 2EQ) en dat houd in dat je er in de praktijk, als je er toch een actieve sub aan wilt hangen, met wat meer kabeltjes aan de gang moet en een sub met de juiste aansluitingen zult moeten nemen.

    Het duurdere broertje van de HT-S3405 is de HT-S5405, deze receiver heeft wel de genoemde opties, maar hetzelfde vermogen als de het andere setje, dat goedkopere setje verliest dus vermogen aan de sub...... Het verschil in prijs is zo'n 90euro, de going prijs voor de HT-S5405 is zo'n 375 euro.

    Zelf samenstellen:



    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...caties/956059/



    http://www.kieskeurig.nl/surround_se...caties/133652/

    Heb je iets beters dan het voorgebakken setje....(in mijn ogen dan, maar ik raad je vooral aan om je eigen oren eens te luisteren te leggen)

    Het Logitech setje is zo'n 90 euro goedkoper, denk niet dat ie onderdoet mbt tot geluidskwaliteit tov eerder genoemde set, je mist enkel USB en HDMI ingangen, maar je shopt in een prijsklasse die zowiezo niet in staat is het HD audio naar behoren weer te kunnen geven, je hebt aan coax en optische ingangen in weze genoeg. Ook het zelf samen te stellen voorbeeld houd enigzins zijn waarde, het JBL setje staat erg goed bekend en is zeer populair bij beginners die toch goed geluid weten te waarderen voor een leuk prijsje.

    Als je toch voor wat beter geluid wilt gaan....... Logitech Z906 of de iets meer mogelijkheden hebbende zelf samen te stellen set met de Onkyo 309 en de JBL SCS200.5 speakerset, ik zou zeggen, ga eens luisteren en laat je eigen oren je overtuigen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor je reactie!

    Die JBL set was ik vaker tegengekomen en daar lees ik inderdaad ook goede verhalen over. Met name de actieve subwoofer en 2-weg speakers spreken me aan.
    Wel twijfel ik dan weer over de Onkyo HT-s5405 die qua prijs gelijk is aan de set die jij omschrijft. Ik vermoed alleen dat de JBL speakers beter zijn dan de Onkyo HTP 548.

    Ik ga ook zeker een aantal setjes beluisteren, maar het leek me verstandig om eerst te oriënteren om zo gerichter op zoek te kunnen

  6. #6

    Standaard

    Als die JBL speakers goed klinken, dan kan ik er natuurlijk ook voor kiezen om een wat oudere versterker / receiver aan te schaffen.

    Op het moment dat ik dan wel zaken als HDMI etc. wil hebben, kan ik zo'n versterker altijd verkopen. Ik zat te denken aan deze: http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...ta_ind=13&fs=1
    Die doet qua geluid verwacht ik niet veel onder voor de Onkyo, alleen qua mogelijkheden. Voordeel is dat ik deze tzt. altijd kan verkopen en wat anders kan aanschaffen.

  7. #7

    Standaard

    Vandaag staan er op ibood.nl ook enkele mooie aanbiedingen...

  8. #8

    Standaard

    Karatel bedoelt waarschijnlijk dat ibood.nl regelmatig interessante aanbiedingen heeft op dit gebied waar je gebruik van kan maken. Je moet er echter wel rekening mee houden dat deze maar één dag of korter geldig zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 04-12-2011 om 14:09
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Nee hoor Gerco, het was de zgn. hunt op ibood, kijk maar eens in hun FAQ als je niet weet wat dat is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Dat maakt voor de geldigheid van de aanbieding niets uit. Wanneer iemand gebruik wil maken van een dergelijke aanbieding, moet deze dus niet te lang wachten.

    Ondanks dat ibood en andere sites regelmatig leuke aanbiedingen hebben, vind ik het niet handig als er een link wordt geplaatst naar een aanbieding die kort na het plaatsen niet meer geldig is. Iemand die bvb een dag later op de link klikt, krijgt dan heel wat anders te zien dan wat de bedoeling is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    De ibood hunt heb ik een beetje gevolgd. Lag toch allemaal net even boven budget.

    Ik heb dit weekend de knoop doorgehakt waarbij met name het budget de doorslag heeft gegeven. Ik heb ervoor gekozen om JBL SCS200.5 te combineren met een 2e hands Harman Kardon AVR 1550 (ca. € 70,00). Deze heeft geen HDMI maar dat heb ik op dit moment toch niet nodig. Zo'n receiver / versterker kan ik tzt altijd voor een redelijk bedrag verkopen en anders komt hij in de schuur te staan.

    Op deze manier heb ik voor € 230,- in eerste instantie een redelijk geluid.

    Bedankt voor het meedenken en alle tips!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sna1ke Bekijk bericht
    De ibood hunt heb ik een beetje gevolgd. Lag toch allemaal net even boven budget.

    Ik heb dit weekend de knoop doorgehakt waarbij met name het budget de doorslag heeft gegeven. Ik heb ervoor gekozen om JBL SCS200.5 te combineren met een 2e hands Harman Kardon AVR 1550 (ca. € 70,00). Deze heeft geen HDMI maar dat heb ik op dit moment toch niet nodig. Zo'n receiver / versterker kan ik tzt altijd voor een redelijk bedrag verkopen en anders komt hij in de schuur te staan.

    Op deze manier heb ik voor € 230,- in eerste instantie een redelijk geluid.

    Bedankt voor het meedenken en alle tips!
    Op Marktplaats is het altijd een beetje uitkijken geblazen, maar als je voorzichtig bent kun je er wel slagen

    Denk dat je een heel verstandige oplossing hebt gekozen, dank voor je terugkoppeling
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Ik had de Harman Kardon receivers en JBL speakerset nog niet gekocht en zag vandaag een dagaanbieding voorbij komen op Hificorner: http://hificorner.nl/dht-1311xp.html

    Mijn vraag is natuurlijk: is dit veel meer / beter geluid dan de combi HK / JBL?

  14. #14

    Standaard

    http://tech2.in.com/reviews/home-the...rything/153142

    Doch...... eigenlijk moet je nooit afgaan op andermans woord, uiteindelijk moeten je eigen oren beslissen of je iets wel of niet mooi vind.....

    Zou dan toch ook eens gaan luisteren naar de eerder voorgestelde combi, zeker als je ook voor de dagaanbieding wel interesse hebt.
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Ik heb vandaag geen tijd om te luisteren.. Wel om eventueel online te bestellen.....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sna1ke Bekijk bericht
    Ik heb vandaag geen tijd om te luisteren.. Wel om eventueel online te bestellen.....
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Ik weet het.. Je moet luisteren voordat je wat koopt. De combinatie van het merk en de prijs sprak me op het eerste oog (en dus niet het oor.....) aan..

    Deze man is positiever trouwens..

    En evt kan ik hier altijd nog een setje JBL's op aanschaffen mocht het me irriteren. Voor mijn gevoel is die review op tech2.in geschreven door een behoorlijke audiofiel

    Zie net trouwens dat je hier de receiver ook los kunt kopen. Dat zou dan i.c.m. de JBL 200.5 uitkomen op € 350,-. Wat ik verder lees is de receiver wel prima, maar de boxen minder. dat zou je dan zo opheffen. Enige dat dan nog blijft staan; is dit de moeite of is het toch verstandiger om te gaan voor een tweedehands HK en; is die Denon wel beter dan de Onkyo..
    Laatst aangepast door sna1ke : 07-12-2011 om 15:02

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sna1ke Bekijk bericht
    Ik weet het.. Je moet luisteren voordat je wat koopt. De combinatie van het merk en de prijs sprak me op het eerste oog (en dus niet het oor.....) aan..

    Deze man is positiever trouwens..

    En evt kan ik hier altijd nog een setje JBL's op aanschaffen mocht het me irriteren. Voor mijn gevoel is die review op tech2.in geschreven door een behoorlijke audiofiel

    Zie net trouwens dat je hier de receiver ook los kunt kopen. Dat zou dan i.c.m. de JBL 200.5 uitkomen op € 350,-. Wat ik verder lees is de receiver wel prima, maar de boxen minder. dat zou je dan zo opheffen. Enige dat dan nog blijft staan; is dit de moeite of is het toch verstandiger om te gaan voor een tweedehands HK en; is die Denon wel beter dan de Onkyo..
    Het leven is er 1 van keuzes, denk niet dat Denon slecht is, het is een merk dat ik wel kan waarderen

    Toch zul je zelf je besluiten moeten maken, hoe lastig dat soms ook kan zijn, we kunnen hier niet iemand vertellen wat hij/zij moet doen, denk ook niet dat we dat willen

    In deze prijsklasse kun je met Denon, of die Onkyo of 1 van de beide speakersetjes niet echt een verkeerde keuze doen, het moet net zijn welke klank van beiden je net even beter bevalt......
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Het is uiteindelijk een Harman Kardon AVR 156 geworden i.c.m. de JBL 200.5 set. Ik ben er tot nog toe heel tevreden over. Ook de bas klinkt prima bij films!

    De AVR 156 heb ik overigens aangeschaft bij www.besthomecinema.nl. In de Outlet stond de AVR 155 in beschadigde doos voor € 198,-. Deze had ik besteld maar omdat deze inmiddels verkocht was kreeg ik voor hetzelfde geld de AVR 156 toegestuurd (nadat ze me hierover geïnformeerd hadden.) Uitstekende service dus daar!

    Bedankt voor de hulp en reacties!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •