Ik maak maar even een nieuw topic aan, in een oud topic over Commissaris Rex werd hier ook al over gesproken.

Wolffs Revier, in Nederland werd de serie Wolff genoemd, is een Duitse misdaadserie over de hoofdcommissaris Andreas Wolff, zijn collega's Sawatski en Dr. Fried en zijn dochter Verena. Vanaf mid-jaren '90 tot 2006 werd de serie door RTL4 uitgezonden: eerst op de dinsdagavond, en daarna laat op de zaterdagavond. De serie werd vooral aan het begin goed bekeken, maar later stortten de kijkcijfers enigszins in.

In Duitsland zijn in 2010 seizoen 1 en seizoen 2 op dvd verschenen. Nu vraag ik me af of er een Nederlandse distributeur is die de serie uit zou willen brengen in Nederland, inclusief NL ondertitels. Ik vind het bizar dat zoveel andere soortgelijke series (Tatort, De Alte, Commissaris Rex, Siska, etc.) al een release op dvd hebben gehad in Nederland en Wolff niet. Aangezien mijn Duits niet echt geweldig is, komen ondertitels goed van pas.

Wolffs Revier stopte in 2006, maar in 2012 komt er een eenmalige terugkeer van de hoofdcommissaris in een tv-film: Wolff - Zurück im rivier. Een goede reden voor uitgevers om deze serie eens op te pakken en in Nederland uit te geven.

Hopelijk zijn er nog meer fans van Wolff die de serie graag zouden hebben op dvd.