Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 355 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.nl

  1. #1

    Standaard Amazon.nl

    Naar aanleiding van dit artikel maar alvast een topic geopend:

    vr 02 dec 2011, 09:22
    'Amazon.com bezig met Nederlandse webwinkel'

    door Theo Besteman (telegraaf.nl)
    AMSTERDAM - 's Werelds grootste webwinkel, Amazon, rolt zijn verkopen binnen enkele maanden uit in Nederland. Met alle voorbereidingen komt hij uiterlijk in de zomer met een site en aparte marketing naar de Nederlandse markt. Dat melden bronnen betrokken bij die stap.

    Komend jaar begint de Amazon.com-groep beperkt in Nederland, eerst met zijn eigen website, meldt een bron die benaderd is door een marketingbureau dat voor de Amerikanen werkt. Amazon.com, met vorig jaar $34,2 miljard omzet, polst vanuit zijn Britse, Franse en Duitse vestiging partijen in Nederland of zij, onder zijn voorwaarden, via Amazon.nl online willen verkopen.
    Ook tuigt het concern een eigen marketingafdeling op, die de toegang tot de webshop biedt. De levering gebeurt volgens deze bronnen in eerste instantie niet vanuit nieuwe verdeelcentra in Nederland. " Amazon neemt altijd alles in eigen beheer, dit gebeurt vanuit zijn distributiecentra net over de grens in Duitsland en vanuit Groot-Brittannië", aldus een kenner.

    http://www.telegraaf.nl/digitaal/110...winkel___.html

  2. #2

    Standaard

    Hele goede ontwikkeling! Amazon is een van mijn favoriete winkels, dus een nederlandse versie is zeer welkom.

  3. #3

    Standaard

    Ik wou dit topic ook al openen, maar ik was kennelijk niet de eerste met dat idee.

    Goeie zaak dat er een Nederlandse vestiging komt. Ik ben wel benieuwd of de prijzen zo goed zijn als de UK-vestiging. Anders heeft het niet veel zin.

    Het is in ieder geval een goede ontwikkeling dat bol.com eindelijk serieuze concurrentie krijgt. Het is een beetje zot dat ze kunnen bestaan met die hoge prijzen van ze: je kunt er nooit leuke koopjes doen.

  4. #4

    Standaard

    Leuk, maar meen me te herinneren dat amazon het in NL al eerder geprobeerd heeft
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    Leuk, maar meen me te herinneren dat amazon het in NL al eerder geprobeerd heeft
    ??? Wanneer dan? Nog nooit niks van gezien en gehoord.

  6. #6

    Standaard

    Ze hebben ooit een kantoor in Den Haag gehad, maar wat dat nou precies was weet ik niet. Na een jaar of zo waren ze alweer verdwenen.


    edit: een google leert dat het een soort van callcenter was.
    http://www.emerce.nl/nieuws/amazon-c...er-in-den-haag
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #7

    Standaard

    Toch lijkt het logischer om een site in Belgie te openen. Hier zitten ze toch met de vaste boekenprijzen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Toch lijkt het logischer om een site in Belgie te openen. Hier zitten ze toch met de vaste boekenprijzen.
    Zolang Amazon geen distributiecentrum in Nederland opricht zijn ze niet verplicht zich te houden aan die vaste boekenprijs.

    Het bedrijf is gevestigt in Luxemburg, en de boeken komen hoogstwaarschijnlijk uit Duitsland (aangezien de Duitse Amazon momenteel zo goed als alle nieuwe Nederlandstalige boeken in zijn catalogus heeft staan, als bestelbaar, maar niet leverbaar wel tegen de adviesprijs, maar het is niet meer dan een teken aan de wand dat Amazon zich aan het voorbereiden is)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x Bekijk bericht
    Leuk, maar meen me te herinneren dat amazon het in NL al eerder geprobeerd heeft
    Correct. Was vorige eeuw meen ik.

    Door de dichtgetimmerde Nederlandse markt door prijsafspraken/hoge inkoopprijzen zijn ze er mee gestopt. Hierdoor zijn er ook veel kleine winkels en spciaalzaken stuk gemaakt.

  10. #10

    Standaard

    Ben wel erg benieuwd of de prijzen veel lager dan de Nederlandse winkels als Media Markt en FRS zijn, of dat ze op dezelfde prijs gaan zitten. Heb het vermoeden dat ik ook dan bij amazon.co.uk blijf bestellen, kan me niet voorstellen dat amazon.nl zoveel goedkoper gaat zijn.
    I Love My Sci-Fi

  11. #11

    Standaard

    We zitten alweer in juni 2012. Al iets bekend of Amazon.nl naar Nederland komt???
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  12. #12

    Standaard

    Ik heb de laatste tijd nergens iets nieuws hierover gelezen

  13. #13

    Standaard

    Sja ik hoop eerlijk gezegd ook dat ie gewoon niet komt.
    Ik ben dik tevreden op deze manier.

    Ik denk dat als amazon nl zn deuren hier opent het een stuk duurder zal worden en mischien dat de andere amazons geen gratis levering meer hebben boven een bepaald bedrag.

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Amazon opent waarschijnlijk in september zijn Nederlandse site. Er waren al langer geruchten dat de internationale webwinkel in de zomer naar Nederland zou komen, maar dit najaar zal de opening dan toch plaatsvinden.
    Amazon gaat in het najaar een Nederlandse vestiging openen, zo heeft Tweakers.net van verschillende bronnen vernomen. Waarschijnlijk vindt de start van de Nederlandse site in september plaats, misschien iets later.
    Amazon is al minstens een halfjaar bezig met de voorbereidingen voor een Nederlandse launch. Eind 2011 deden er geruchten de ronde dat de introductie van Amazon.nl nog slechts een paar maanden op zich zou laten wachten, maar de voorbereidingen hebben toch meer tijd in beslag genomen.
    De berichten van vorig jaar maakten melding van de komst van een Nederlandse marketingafdeling van Amazon. Ook volgens de huidige berichten komen er aanvankelijk geen distributiecentra in Nederland; de levering gaat waarschijnlijk via de Duitse en misschien Britse verdeelcentra.
    Met de komst van Amazon krijgen onder andere Wehkamp en Bol.com er een grote concurrent bij. Die webwinkels hebben in de afgelopen jaren flink kunnen profiteren van de groei van de onlinehandel in Nederland.
    http://tweakers.net/nieuws/82969/ama...september.html

  15. #15

    Standaard

    kan wel eens het eind van bol.com betekenen
    vandaar dat het pas geleden nog aan a-hold verkocht is

    maar als ze de nederlandse prijzen aan gaan houden bij amazon.nl blijf ik toch kopen bij amazon.co.uk
    Laatst aangepast door stargazer : 05-07-2012 om 21:08

  16. #16

    Standaard

    Alhoewel ik een Nederlandse Amazon vestiging toejuig ben ik wel een beetje bang voor de gevolgen als het op gratis verzenden aankomt van de Duitse en Engelse vestigingen, ik denk dat we die wel eens kwijt kunnen gaan raken. De Nederlandse releases zijn namelijk niet altijd om naar huis te schrijven en dus zal mijn import vanuit Duitsland en Engeland niet echt minder gaan worden, gekoppeld aan de komende BTW verhoging kan dat dus wel eens een stuk duurder gaan uitpakken.


  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Einzelgänger Bekijk bericht
    Alhoewel ik een Nederlandse Amazon vestiging toejuig ben ik wel een beetje bang voor de gevolgen als het op gratis verzenden aankomt van de Duitse en Engelse vestigingen, ik denk dat we die wel eens kwijt kunnen gaan raken. De Nederlandse releases zijn namelijk niet altijd om naar huis te schrijven en dus zal mijn import vanuit Duitsland en Engeland niet echt minder gaan worden, gekoppeld aan de komende BTW verhoging kan dat dus wel eens een stuk duurder gaan uitpakken.
    Amazon.co.uk heeft toch ook nog gratis levering aan Spanje en Italië ondanks beide landen ook een eigen versie van amazon hebben

  18. #18

    Standaard

    Het is aan de landelijke Amazons om te besluiten naar welk land ze gratis verzenden, als ze distributie vanuit DE of UK zal gebeuren is de kans klein dat de verzending naar Benelux betalend zal worden voor de DE en UK sites.

    Bovendien is de kans ook groot dat je via de NL site ook de UK of DE edities kan blijven bestellen, soms zelfs tegen veel goedkopere prijzen dan op de UK site zelf. Ik koop regelmatig in Frankrijk een UK box via Amazon maar dan vaak een goedkoper bedrag dan in de UK dat dan zelfs in Pond is.

    Bovendien is nog maar de vraag hoeveel Bol en anderen hier zal onder lijden. Bijvoorbeeld Belgen zijn nogal wantrouwig tov nieuwe bedrijven en blijven liever shoppen bij oude bekende tegen gekke hoge prijzen (waarom denk je dat FRS of Fnac nog overleeft?). Ook is de site van bijvoorbeeld Amazon in Spanje op zich "gene vetten", ze bieden eigenlijk vooral importproducten aan, en eigen landelijke uitgaves hebben ze amper in stock.

  19. #19

    Standaard

    BTW blijft hetzelfde he. Want als je nu iets koopt bij de UK site komt daar toch het BE of NL BTW tarief op. Check je factuur maar eens...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    BTW blijft hetzelfde he. Want als je nu iets koopt bij de UK site komt daar toch het BE of NL BTW tarief op. Check je factuur maar eens...
    Ik neem aan dat deze uitspraak aan mij is gericht. De BTW is op dit moment alleen in Nederland en Duitsland hetzelfde, in Engeland 20% en in Frankrijk is de BTW op dit moment 19,6% zodat wij daar een voordeeltje uit halen. Als de BTW in oktober naar 21% gaat dan betalen wij Nederlanders overal meer dan wat er op het Amazon prijskaartje staat, 2% meer dan in Duitsland, 1,4% meer in Frankrijk en 1% meer dan in Engeland. De prijzen die je vanaf oktober op de buitenlandse Amazon vestigingen ziet zul je dan moeten omrekenen voor jezelf om te bepalen wat de prijs wordt die jij uiteindelijk gaat betalen. Met andere woorden vanaf oktober wordt importeren vanuit het buitenland voor ons Nederlanders duurder.


  21. #21

    Standaard

    Zo klopt het wat je zegt. Maar ik dacht dat je bedoelde dat als je bij Amazon.co.uk kocht je het BTW tarief van daar ging krijgen. Dat is dus niet het geval. Je krijgt het BTW tarief van het land waar de goederen naar toe worden gestuurd.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stargazer Bekijk bericht
    kan wel eens het eind van bol.com betekenen
    vandaar dat het pas geleden nog aan a-hold verkocht is

    maar als ze de nederlandse prijzen aan gaan houden bij amazon.nl blijf ik toch kopen bij amazon.co.uk
    Je hebt er dus duidelijk geen kaas van gegeten. Bol is niet verkocht, ahold heeft bol gekocht omdat ze nog veel kunnen en willen leren op het gebied van online retail. Ze hebben albert.nl maar deze staat nog letterlijk in de kinderschoenen. De reden dat ahold bol.com heeft gekocht is om de kennis in huis te halen en de sterkste speler uit de markt te hebben op het gebied van online retail.

    + voor bol.com betekend het sneller kunnen groeien en door ontwikkelen omdat ahold met een grote zak geld komt.

  23. #23

    Standaard

    fout, bol had het bij boeken en films kunnen houden en nu ze de 3e partij opzoeken laat enkel zien dat ze het niet meer alleen kunnen en de grote concurrenten als coolbue proberne de kop in te drukken

    nou bol heeft niet echt een imago met goede prijzen, daar ga je

  24. #24

    Standaard

    Het is toch elke ondernemer zijn recht om zijn aanbod uit te breiden om ofwel meer omzet te halen of producten met hogere marge te verkopen.

    Wat is er dan trouwens mis aan het zoeken van een overnemer om deze doelen te realiseren? Dit is dagelijkse koek in de zakenwereld.

    Of het nu goed gaat met dit aanbod of niet kan jij niet zeggen, jij kan ook niet zeggen of hun dure producten verkopen of niet. Blijkbaar kunnen vele dure winkels goed overleven op internet omdat er genoeg klanten zijn die niet beter weten.

  25. #25

    Standaard

    Dag dag '2e hands verkoop' afdeling van bol.com *zwaait*.
    Als Amazon.nl er komt, stap ik meteen over op de Marketplace die zij aanbieden, véél groter bereik en waarschijnlijk nog goedkoper ook (+de koper moet voor de verzendkosten betalen, bij bol.com draait de verkoper daar nog altijd voor op).

Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •