Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 39101112131415 LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 355 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.nl

  1. #301

    Standaard

    Ik zag vandaag op Amazon NL dat je ook een afhaalpunt voor je bestelling kunt kiezen. Deze lijken overeen te komen met de PostNL-afhaalpunten (bijv. Bruna, Jumbo etc.).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik zag vandaag op Amazon NL dat je ook een afhaalpunt voor je bestelling kunt kiezen. Deze lijken overeen te komen met de PostNL-afhaalpunten (bijv. Bruna, Jumbo etc.).
    Zie #292.

  3. #303

    Standaard

    ter info, blijkbaar heeft amazon.de voor Nederlandse klanten zijn prime abbo's verhuist naar amazon.nl

    amazon-zet-duitse-prime-abonnementen-ongevraagd-over-naar-nederlandse-versie.html

  4. #304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtg Bekijk bericht
    ter info, blijkbaar heeft amazon.de voor Nederlandse klanten zijn prime abbo's verhuist naar amazon.nl

    amazon-zet-duitse-prime-abonnementen-ongevraagd-over-naar-nederlandse-versie.html
    Ik heb contact opgenomen met Amazon.de over deze kwestie & ze zeiden dat het een technisch probleem was, en dat het weer teruggezet gaat worden naar de duitse Prime.

    Dit was hun bevestigingsmail naar mij toe:

    Hello,


    We are aware that your Prime membership has moved from Amazon.de to Amazon.nl due to a technical change. We apologize for this!


    We are investigating how to address this and the issue will most likely be resolved by the end of the month, your Prime membership should be
    reverted back to Amazon.de


    I hope this information was helpful.

  5. #305

    Standaard

    Die van mij is niet omgezet?

  6. #306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Die van mij is niet omgezet?
    Mijne ook niet, maar als je goed leest:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    ...We are investigating how to address this and the issue will most likely be resolved by the end of the month, your Prime membership should be reverted back to Amazon.de
    Het zou dus einde van de maand gefixed moeten zijn .

    Ik hoop echt dat ze dat doen, want de Amazon.de site is vele malen beter in keuze & prijs mijn inziens.

  7. #307

    Standaard

    Ik bedoel dat die van mij niet omgezet is naar amazon.nl.

  8. #308

    Standaard

    Amazon draait omzetting van Duitse Prime-abonnementen naar Amazon NL terug

    Bron: tweakers.net https://tweakers.net/nieuws/192322/a...-nl-terug.html

  9. #309

    Standaard

    Apart fenomeen geconstateerd vandaag op Amazon NL: ik plaatste een bestelling van een CD (minder dan 20 euro), worden er verzendkosten à 2,49 euro bijgerekend bij levering aan huis. Kies ik echter voor aflevering bij een ophaallocatie, dan vervallen opeens de verzendkosten. Merkwaardig.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Apart fenomeen geconstateerd vandaag op Amazon NL: ik plaatste een bestelling van een CD (minder dan 20 euro), worden er verzendkosten à 2,49 euro bijgerekend bij levering aan huis. Kies ik echter voor aflevering bij een ophaallocatie, dan vervallen opeens de verzendkosten. Merkwaardig.
    Niet erg merkwaardig toch? Dit zie je toch vrij vaak bij het plaatsen van bestellingen bij online webshops.

  11. #311

    Standaard

    Nog merkwaardiger is, is dat sinds een paar weken de bezorging erg vertraagd lijkt te zijn. Zo is een pakje zaterdag 18 maart verzonden, dinsdag 22 maart op het laatste bezorgstation aangekomen in Rozenburg bij Schiphol aangekomen en het was ook de indicatie bij verzending dat het die dag bezorgd zou worden, maar sindsdien is de status niet meer gewijzigd. Het vreemde is dat al vanaf verzending in de tracking op de site staat dat bezorging niet vorige week maar vandaag zou zijn, maar tot op heden nog geen bericht dat de bezorger onderweg zou zijn. Ik heb dit deze maand al een keer eerder gehad en ook met een pakje dat net verzonden is, lijkt dit het geval te zijn.

  12. #312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Niet erg merkwaardig toch? Dit zie je toch vrij vaak bij het plaatsen van bestellingen bij online webshops.
    Bij amazon.fr is dat tegenwoordig hetzelfde. En ik heb daarbij geluk want er zit een afhaalpunt op de hoek van de straat op nog geen 100 m van mijn deur.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Niet erg merkwaardig toch? Dit zie je toch vrij vaak bij het plaatsen van bestellingen bij online webshops.
    Nou, ik ken dat fenomeen in ieder geval niet. Bij de meeste webshops - als je verzendkosten moet betalen - maakt het niet uit of ze naar je thuisadres verzenden of naar een pick-up locatie. In beide gevallen ben je verzendkosten verschuldigd. Alleen webshops van fysieke winkels bieden wel eens de mogelijkheid voor gratis verzending naar de winkel. Maar dat is hier niet aan de orde.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #314

    Standaard

    De laatste tijd zijn mijn ervaringen met Amazon NL en de eigen bezorgdienst niet heel positief. Er waren twee pakjes onderweg en die waren vandaag op het laatste bezorgpunt in Rozenburg bij Schiphol aangekomen. Kijk ik net bij de status, staat er het volgende:

    Onbezorgbaar
    Er is helaas een probleem opgetreden tijdens het verzenden en we hebben je bezorging moeten annuleren. Het pakket wordt geretourneerd en wij zullen binnen 5 - 7 werkdagen nadat de retourzending is verwerkt, een terugbetaling uitvoeren. Onze excuses voor het ongemak.


    Bij beide pakjes. Benieuwd wat daar misgegaan is. Net contact gehad, maar dat kon die jongen niet zeggen, ik krijg wel versneld mijn geld terug en de bestellingen maar opnieuw geplaatst. Ik had met een paar eerdere bestellingen al eentje die nooit het laatste bezorgstation heeft verlaten en twee anderen die pas een week na aankomst op het bezorgstation bezorgd werden. Blijkbaar is Schiphol niet de enige met een personeelstekort.

  15. #315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    De laatste tijd zijn mijn ervaringen met Amazon NL en de eigen bezorgdienst niet heel positief. Er waren twee pakjes onderweg en die waren vandaag op het laatste bezorgpunt in Rozenburg bij Schiphol aangekomen. Kijk ik net bij de status, staat er het volgende:

    Onbezorgbaar
    Er is helaas een probleem opgetreden tijdens het verzenden en we hebben je bezorging moeten annuleren. Het pakket wordt geretourneerd en wij zullen binnen 5 - 7 werkdagen nadat de retourzending is verwerkt, een terugbetaling uitvoeren. Onze excuses voor het ongemak.


    Bij beide pakjes. Benieuwd wat daar misgegaan is. Net contact gehad, maar dat kon die jongen niet zeggen, ik krijg wel versneld mijn geld terug en de bestellingen maar opnieuw geplaatst. Ik had met een paar eerdere bestellingen al eentje die nooit het laatste bezorgstation heeft verlaten en twee anderen die pas een week na aankomst op het bezorgstation bezorgd werden. Blijkbaar is Schiphol niet de enige met een personeelstekort.
    Ik heb eigenlijk alleen maar positive ervaringen. Alleen probleem met Harry Potter 4k discs. Maar dat was meer warner fout , dan Amazon. Verkeerde discs in hoes.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  16. #316

    Standaard

    Ik ben ook niet zo tevreden over de bezorgdienst van Amazon, zeker niet in vergelijking tot DHL en PostNL. Je kunt nooit een andere dag of bezorglocatie (afgiftepunt) kiezen, hun track & trace is waardeloos omdat er geen tijdspanne (van bijv. twee uur zoals bij DHL of PostNL) genoemd wordt waarbinnen de zending bezorgd wordt en het is bij mij al eens voorgekomen dat ze een pakketje in de verkeerde brievenbus hebben gestopt (niet bij huisnummer 4, maar bij het vierde huis in de straat, lekker slim!). Bij Amazon NL kun je soms een afhaallocatie kiezen (PostNL-punt bijv.), maar niet altijd, helaas. Bij de buitenlandse vestigingen gaat dat niet eens. Dan ben je meestal overgeleverd aan Amazon's eigen bezorgdienst. Kortom, er zijn nog wel wat verbeterpunten.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik ben ook niet zo tevreden over de bezorgdienst van Amazon, zeker niet in vergelijking tot DHL en PostNL. Je kunt nooit een andere dag of bezorglocatie (afgiftepunt) kiezen, hun track & trace is waardeloos omdat er geen tijdspanne (van bijv. twee uur zoals bij DHL of PostNL) genoemd wordt waarbinnen de zending bezorgd wordt en het is bij mij al eens voorgekomen dat ze een pakketje in de verkeerde brievenbus hebben gestopt (niet bij huisnummer 4, maar bij het vierde huis in de straat, lekker slim!). Bij Amazon NL kun je soms een afhaallocatie kiezen (PostNL-punt bijv.), maar niet altijd, helaas. Bij de buitenlandse vestigingen gaat dat niet eens. Dan ben je meestal overgeleverd aan Amazon's eigen bezorgdienst. Kortom, er zijn nog wel wat verbeterpunten.
    Ben ook niet tevreden over hun bezorgdienst vanwege de redenen die je noemt; laatst een pakket op een ander adres afgeleverd volgens hun eigen info, gaven alleen een huisnummer (??) en ook geen briefje in de bus; op het enige adres met dat nummer in de buurt (dik 100 meter verder) geen pakket...
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  18. #318

    Standaard

    Vandaag kwamen de vervangende pakjes weer op het laatste bezorgpunt aan en even later weer onbezorgbaar. Zeer apart dit!

    Contact gehad met klantenservice en er gaat iets mis in de planning, want de bezorging staat pas voor over 2 weken ingepland en dan gaan pakjes automatisch retour.
    Laatst aangepast door tmvde : 04-05-2022 om 18:44

  19. #319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Vandaag kwamen de vervangende pakjes weer op het laatste bezorgpunt aan en even later weer onbezorgbaar. Zeer apart dit!
    heb ik ook wel eens met dhl, pakketje gaat dan volgende dag naar ophaalpunt.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  20. #320

    Standaard

    In dit geval dus niet, gaan automatisch terug naar Amazon. Pakjes hebben de locatie van Amazon bij Schiphol nooit verlaten om bezorgd te worden.
    Laatst aangepast door tmvde : 04-05-2022 om 19:40

  21. #321

    Standaard

    Ik ben er denk ik achter wat er mis is gegaan. Het ene pakje had een bezorgdatum van 17 mei en het andere van 24 mei en laat dat nu net de dagen zijn dat de items officieel uitkomen. Blijkbaar had Amazon de items al eerder op voorraad en heeft deze verstuurd, maar staat het systeem niet toe dat deze voor de officiële releasedatum bezorgd worden. Echter doordat er teveel tijd tussen aankomst op het depot en bezorging zit, worden de pakjes automatisch teruggestuurd naar Amazon.

  22. #322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Ik ben er denk ik achter wat er mis is gegaan. Het ene pakje had een bezorgdatum van 17 mei en het andere van 24 mei en laat dat nu net de dagen zijn dat de items officieel uitkomen. Blijkbaar had Amazon de items al eerder op voorraad en heeft deze verstuurd, maar staat het systeem niet toe dat deze voor de officiële releasedatum bezorgd worden. Echter doordat er teveel tijd tussen aankomst op het depot en bezorging zit, worden de pakjes automatisch teruggestuurd naar Amazon.
    Dat wordt echt niet mid transit nog gecorrigeerd…
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat wordt echt niet mid transit nog gecorrigeerd…
    Het wordt niet mid transit gecorrigeerd, maar er zit een fout in het systeem. Er wordt verzonden, maar de bezorging staat door de releasedate te ver in de toekomst gepland.
    Laatst aangepast door tmvde : 06-05-2022 om 09:29

  24. #324

    Standaard

    Ik bestel de laatste tijd regelmatig iets bij Amazon Nederland, maar ik kan geen touw vastknopen aan hun keuze voor de verzenddienst: het is óf PostNL óf hun eigen verzenddienst.
    Ik geef er de voorkeur aan om bestellingen van Amazon NL bij een PostNL-ophaallocatie te laten bezorgen (ook omdat je dan geen verzendkosten betaalt beneden de 20 euro) , maar regelmatig krijg ik bij mijn bestelling de melding dat dit niet mogelijk is, waarschijnlijk omdat zij het kennelijk met de eigen verzend- en bezorgdienst versturen. Waarom ik niet kan kiezen: het is mij niet duidelijk. Het ene boek kan ik wel op een PostNL-locatie laten bezorgen, het andere dan weer niet. De prijs maakt niets uit, en in beide gevallen is Amazon de verkoper en afhandelaar, dus er is geen derde partij bij betrokken. Zeer vreemd allemaal. Het nadeel van de Amazon bezorgservice is, dat ze geen track- en trace kennen en je weet dus niet hoe laat ze komen bezorgen. Laatst kreeg ik 's avonds om 21.30 uur een pakje van hun bezorgd.
    Nergens op hun site is een e-mailadres of telefoonnummer van de klantenservice te vinden (een euvel dat wel meer grote bedrijven hebben), alleen een wazige chatfunctie die bovendien in het Engels (!) is. Soms heb je het idee dat dit soort grote bedrijven klanten met vragen kennelijk maar lastig vinden.
    Als ik nu bij een bestelling niet de optie krijg om deze bij een PostNL-llocatie te laten bezorgen, dan kijk ik wel even verder. Vaak heeft bol.com hetzelfde artikel voor dezelfde prijs, want ze houden elkaar stevig in de gaten als het om prijsstelling van producten gaat.
    Het wordt tijd dat je bij een bestelling in een webshop zelf kunt kiezen met welke bezorgdienst het bezorgd moet worden. Bij een aantal bedrijven kan dat al. Dan kun je kiezen tussen PostNL, DHL, DPD of GLS. Dat zou bij Amazon (NL) ook mogelijk moeten zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #325

    Standaard

    @Marcel, ik heb de ervaring dat als het een pre-order betreft dat je dan niet voor een Post NL-punt kan kiezen en anders wel. Zou dat het kunnen zijn?

    PS Boeken verzendt Amazon NL altijd gratis.
    Laatst aangepast door tmvde : 04-05-2023 om 13:03

Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 39101112131415 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •