Pagina 2 van 15 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 355 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.nl

  1. #26

    Standaard

    Eindelijk iDeal en eindelijk kunnen reageren op het message board van IMDB.

    Blu-ray's zal ik vooral in NL blijven kopen maar een extra webshop voor cd's en boeken is altijd welkom.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Largo Bekijk bericht
    Eindelijk iDeal en eindelijk kunnen reageren op het message board van IMDB.

    Blu-ray's zal ik vooral in NL blijven kopen maar een extra webshop voor cd's en boeken is altijd welkom.
    en Blu-ray bij Amazon.nl koop je in het buitenland ofzo ?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    en Blu-ray bij Amazon.nl koop je in het buitenland ofzo ?
    Ja:

    Ook volgens de huidige berichten komen er aanvankelijk geen distributiecentra in Nederland; de levering gaat waarschijnlijk via de Duitse en misschien Britse verdeelcentra.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ja:
    Maar het zijn wel Blu rays met NL ondertiteling, dus die kan je ook gewoon bij Amazon.nl kopen dan.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Dag dag '2e hands verkoop' afdeling van bol.com *zwaait*.
    Als Amazon.nl er komt, stap ik meteen over op de Marketplace die zij aanbieden, véél groter bereik en waarschijnlijk nog goedkoper ook (+de koper moet voor de verzendkosten betalen, bij bol.com draait de verkoper daar nog altijd voor op).
    Weliswaar met dat verschil dat Amazon véél strenger is voor zijn Marketplace verkopers omdat ze hun imago niet willen zien schaden door cowboys. Enkele geopende disputen van klanten en je ligt er uit.

    Dus klanten worden dan ook weer veeleisender en krijg je toestanden zoals op ebay waar verkopers bang zijn van 4 sterren op 5 te krijgen ipv 5 op 5.

  6. #31

    Standaard

    Amazon Nederland opent in het najaar


    Naar alle waarschijnlijkheid zal Amazon in september of oktober een Nederlandse winkel openen. De geruchtenstroom begon al een paar maanden geleden, toen de Duitse Amazon besloot om geen verzendkosten te vragen voor bestellingen uit Nederland en België. Vervolgens verscheen er een vacature op de website van Amazon waarin zij op zoek waren naar een 'vendor manager' met uitstekende kennis van de Nederlandse taal. Naast het openen van een Nederlandse winkel zou er ook een aparte Nederlandse marketingafdeling komen, die ervoor moet gaan zorgen dat Amazon de concurrentie aan kan gaan met webwinkels als Bol.com en Wehkamp.

    Volgens Tweakers.net zal Amazon in het najaar een Nederlandse vestiging openen, zo hebben zij vernomen van verschillende bronnen. Het is aannemelijk dat deze opening in september zal zijn, maar het kan ook iets later worden. De opening zal sowieso voor de decembermaand plaatsvinden, zodat Amazon ook iets kan verdienen aan de koopdriften van Nederlanders rond Sinterklaas en Kerst.

    Volgens dezelfde bronnen komen er waarschijnlijk geen distributiecentra in Nederland, omdat de levering gewoon kan gaan via de Duitse en Britse verdeelcentra. Amazon is al een lange tijd bezig met de voorbereidingen voor de Nederlandse webwinkel. In 2011 waren er al geruchten dat Amazon bezig was met de Nederlandse introductie, maar blijkbaar is dit dusdanig uitgelopen dat we het in september kunnen gaan verwachten.


    Bericht opgevist in De Morgen van zaterdag jl.

  7. #32

    Standaard

    Ik ben zeer benieuwd naar de prijzen waarmee Amazon.nl komt. Nu bestel ik vrijwel alles via amazon.de omdat die spotgoedkoop zijn op véél producten (sokken, lenzenvloeistof, geheugenkaarten etc.) Hopelijk kan ik straks gewoon nog bij amazon.de bestelling en met gratis verzendkosten (al dan niet vanaf €25,-)

    Daarnaast ben ik benieuwd hoe bol.com hierop gaat reageren, ik vindt bol namelijk een arrogante houding hebben en totaal niet interessant qua prijs. Voor 2e hands verkoop is bol.com ook niet interessant door de belachelijke fee die ze in rekening brengen.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Ik ben zeer benieuwd naar de prijzen waarmee Amazon.nl komt. Nu bestel ik vrijwel alles via amazon.de omdat die spotgoedkoop zijn op véél producten (sokken, lenzenvloeistof, geheugenkaarten etc.) Hopelijk kan ik straks gewoon nog bij amazon.de bestelling en met gratis verzendkosten (al dan niet vanaf €25,-)

    Daarnaast ben ik benieuwd hoe bol.com hierop gaat reageren, ik vindt bol namelijk een arrogante houding hebben en totaal niet interessant qua prijs. Voor 2e hands verkoop is bol.com ook niet interessant door de belachelijke fee die ze in rekening brengen.
    Inderdaad, je houd bijna niets over als je via bol.com verkoopt.
    Je houd nog geen 8 over aan een item waar je 15 voor vraagt.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Inderdaad, je houd bijna niets over als je via bol.com verkoopt.
    Je houd nog geen 8 over aan een item waar je 15 voor vraagt.
    Ik zou me niet teveel verheugen op de 2e-handsmarkt van amazon.nl
    Bij marketplace in de UK is bijna alle aanbod van professionele verkopers, bedrijven dus, heb daar nog nooit iets van een particulier bekeken, en ik koop heel veel op marketplace (dat zijn waarschijnlijk die mensen die voor een LOTR bluraybox £49 vragen, terwijl hij dan nieuw bij amazon UK £15 kost ofzo en er talloze marketplace aanbieders zijn die hem voor minder dan £10 aanbieden).

    Het gros wat ik koop op marketplace amazon kost me aan aanschaf minder dan een pond (veel cd's zelfs maar £0.01, voor bluray wil ik nog wel tot 4-5 pond gaan), daar komen dan wel de verzendkosten bij. De winst voor de bedrijven zit hem dus in de verzendkosten die vast zijn en blijkbaar lager dan de feitelijke P&P-kosten. De items zelf zijn zo goed als waardeloos. In Nederland is verzenden echter duur (zeker voor iets dat niet door de brievenbus past), waardoor ik niet denk dat dit een serieus aanbod gaat opleveren op amazon.nl. Komt dan ook nog bij dat het aantal potentiële kopers in NL veel lager is en dat NL verkopers veel te veel vragen, niet alleen voor hun huizen (kijk maar eens wat op marktplaats wordt gevraagd voor cd's, dvd's en bluray!).
    Laatst aangepast door Oakey : 12-07-2012 om 12:26

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik zou me niet teveel verheugen op de 2e-handsmarkt van amazon.nl
    Bij marketplace in de UK is bijna alle aanbod van professionele verkopers, bedrijven dus, heb daar nog nooit iets van een particulier bekeken, en ik koop heel veel op marketplace (dat zijn waarschijnlijk die mensen die voor een LOTR bluraybox £49 vragen, terwijl hij dan nieuw bij amazon UK £15 kost ofzo en er talloze marketplace aanbieders zijn die hem voor minder dan £10 aanbieden).

    Het gros wat ik koop op marketplace amazon kost me aan aanschaf minder dan een pond (veel cd's zelfs maar £0.01, voor bluray wil ik nog wel tot 4-5 pond gaan), daar komen dan wel de verzendkosten bij. De winst voor de bedrijven zit hem dus in de verzendkosten die vast zijn en blijkbaar lager dan de feitelijke P&P-kosten. De items zelf zijn zo goed als waardeloos. In Nederland is verzenden echter duur (zeker voor iets dat niet door de brievenbus past), waardoor ik niet denk dat dit een serieus aanbod gaat opleveren op amazon.nl. Komt dan ook nog bij dat het aantal potentiële kopers in NL veel lager is en dat NL verkopers veel te veel vragen, niet alleen voor hun huizen (kijk maar eens wat op marktplaats wordt gevraagd voor cd's, dvd's en bluray!).
    De meesten ja, maar misschien heb je wel een kans om het goedkoper te plaatsen .

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Inderdaad, je houd bijna niets over als je via bol.com verkoopt.
    Je houd nog geen 8 over aan een item waar je 15 voor vraagt.
    ik verkoop daarom gewoon via Marktplaats, geen gezeur gewoon vooraf betalen en alles is voor mij.

    Na 10 onzin biedingen heb je meestal wel 1/2 serieuze bieders.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  12. #37

    Standaard

    Ik ben gestopt met marktplaats; inderdaad veel onzinbiedingen, en wat erger is: mensen die niet komen opdagen als je een afspraak maakt.
    Ik verkoop nu alleen nog hier.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    fout, bol had het bij boeken en films kunnen houden en nu ze de 3e partij opzoeken laat enkel zien dat ze het niet meer alleen kunnen en de grote concurrenten als coolbue proberne de kop in te drukken

    nou bol heeft niet echt een imago met goede prijzen, daar ga je
    Denk dat ik het wel beter weet aangezien ik er werk...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Denk dat ik het wel beter weet aangezien ik er werk...
    Dus omdat je er werkt, weet je het automatisch beter dan iedereen?

  15. #40

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben gestopt met marktplaats; inderdaad veel onzinbiedingen, en wat erger is: mensen die niet komen opdagen als je een afspraak maakt.
    Ik verkoop nu alleen nog hier.
    Ik verkoop ook via Marktplaats (als ik iets te verkopen heb) maar tot nu toe gaat het prima. Ik heb van de 10 misschien 2 onzinbiedingen maar daar valt mee te leven. En als het tot een akkoord komt, komen ze wel conform afspraak. Als er iemand is met een bod en niet verder reageert dan vraag ik gewoon of er nog interesse is. Zo niet of hij laat teveel twijfels blijken dan gaat zijn bod eruit.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Dus omdat je er werkt, weet je het automatisch beter dan iedereen?
    Dat zeg ik toch niet... ik zeg alleen dat ik de ins en outs van de overname wel helemaal ken en wat hier gezegt wordt is niet waar.

    Maar goed het is maar hoe jij het oppakt blijkbaar...

  17. #42

    Standaard

    Geen idee of het een voorteken is, maar het afzender adres voor Amazon leveringen in België is gewijzigd van Charleroi naar Amazon.com, p/a ISC Antwerpen X, 2099 Antwerpen X

    Dit is trouwens gewoon het adres van het postsorteercentrum van Antwerpen.

  18. #43

    Standaard

    Van mij hoeft hier geen Amazon te komen. Dat betekent voor ons het einde van de gratis verzenden optie bij Amazon UK en DE.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht
    Van mij hoeft hier geen Amazon te komen. Dat betekent voor ons het einde van de gratis verzenden optie bij Amazon UK en DE.
    Die mag van mij komen. Dan kunnen de Belgen van de gratis vervoerkosten genieten bij alle Amazon's.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nisei Bekijk bericht
    Van mij hoeft hier geen Amazon te komen. Dat betekent voor ons het einde van de gratis verzenden optie bij Amazon UK en DE.
    Daar was ik ook bang voor maar zoals hier al eerder uitgelegd bepalen de landelijke Amazon's dit zelf, als Amazon UK of DE gratis willen blijven verzenden blijven ze dit ook doen.
    Nederland en België zijn belangrijke landen voor hen dus ik zie niet in waarom ze plots de gratis verzend optie zouden laten vallen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  21. #46

    Standaard

    Amazon in oktober naar Nederland

    DEN HAAG - De Amerikaanse webwinkel Amazon.com gaat binnenkort de Nederlandse markt op. Het bedrijf is in gesprek met het Centraal Boekhuis over de distributie van Nederlandse boeken.


    Een woordvoerster van het Centraal Boekhuis, dat boeken van Nederlandse uitgevers aan winkels levert, heeft vrijdag een bericht in De Telegraaf hierover bevestigd.

    De Nederlandse site van Amazon zou in oktober van start gaan.
    Aamazon.com geldt als de grootste webwinkel ter wereld. In het eerste kwartaal van dit jaar boekte het bedrijf een omzet van 13,2 miljard dollar (10 miljard euro).

    Via de webwinkel kunnen artikelen zoals boeken, dvd's en elektronica besteld worden. Ook maakt Amazon tablets en e-readers. Wat het bedrijf precies in Nederland gaat verkopen, is nog niet bekend. Amazon zelf heeft officieel nog niets bekendgemaakt over de Nederlandse introductie.

    Bron: nu.nl

  22. #47

    Standaard

    Als ze over een maand van start gaan, dan zou ik maar beginnen met de promotie als ik amazon was . Wel goed als er een echte concurrent van bol bij komt, dat kan alleen maar de prijzen ten goede komen (behalve de vaste boekenprijzen dan).
    Ik hoop alleen dat de verzendkosten van de UK site hetzelfde blijven....

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als ze over een maand van start gaan, dan zou ik maar beginnen met de promotie als ik amazon was . Wel goed als er een echte concurrent van bol bij komt, dat kan alleen maar de prijzen ten goede komen (behalve de vaste boekenprijzen dan).
    Ik hoop alleen dat de verzendkosten van de UK site hetzelfde blijven....
    En de .de site want de Duitse Amazon is echt wel het goedkoopst!!!

  24. #49

    Standaard

    Ik hoop dat het geen misbaksel wordt zoals Amazon Spanje. Kan natuurlijk aan de crisis liggen, maar het aanbod is grotendeels niet meer dan Engelse, Duitse en Franse Import.

    Spaanse blu-ray releases zijn op dag van release vaak uitverkocht en hebben een levertermijn van 1-3 weken...

    Zo verover je natuurlijk geen markt!

  25. #50

    Standaard

    Spaanse amazon vind ik anders een goudmijn. Heb er de afgelopen tijd - letterlijk - kilo's gloednieuw vinyl besteld voor 'te mooi om waar te zijn'-bodemprijzen. Ik verwacht niet dat amazon.nl ook zulke prijzen gaat hanteren, anders kan ik beter een nog strengere limiet op mijn credit card gooien.

Pagina 2 van 15 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •