Pagina 4 van 15 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 355 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.nl

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Ik denk niet dat het nog voor dit jaar zal zijn, volgens mij hebben ze het wat onderschat, vertaalwerk etc, en moeten de magazijnen in Duitsland plaats maken voor een productaanbod voor de Benelux terwijl die nu al bomvol zitten voor hun eigen kerstdagen in Duitsland.
    Daarom (als het klopt) komen ze in december met alleen boeken en speelgoed omdat centraal boekenhuis in NL zit en meteen verstuurd en speelgoed vaak internationale verpakkingen heeft en afspraken met leveranciers om direct te leveren misschien...

    We zien wel, denk dat het uiteindelijk geen schokkende veranderingen met zich mee zal nemen omdat de goedkopere producten altijd import zijn (vanuit ons gezien, bestellen in de UK en DE) en NL producten hebben sowieso andere marges + amazon.nl gaat geen 10.000 x een blu-ray bestellen om inkoop voordeel te hebben. Dus ze zitten in het zelfde schuitje als freerecordshop, bol.com, mediamarkt etc etc.

  2. #77

    Standaard

    Ik ben enkele weken geleden tijdens een open bedrijven dag naar het postsorteercentrum van bpost in Antwerpen geweest. Daar wordt alle post en pakjes van Vlaanderen verwerkt.

    Daar stonden ongeveer 40 karren met enkel Amazon pakjes, ruwweg 2000 à 3000 pakjes. Dit was het dagvolume. Ik was daar zeer van geschrokken dat er zoveel mensen reeds Amazon kenden en er ook bestellen.

    Hetzelfde equivalent wordt er ook nog eens in Charleroi verwerkt.

    Ik denk niet dat Amazon gehaast is, de Belgische consument heeft hen al lang gevonden zonder 1 euro marketing kosten, Nederlandstalige helpdesk kosten, vertalingskosten, etc!

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Ik ben enkele weken geleden tijdens een open bedrijven dag naar het postsorteercentrum van bpost in Antwerpen geweest. Daar wordt alle post en pakjes van Vlaanderen verwerkt.

    Daar stonden ongeveer 40 karren met enkel Amazon pakjes, ruwweg 2000 à 3000 pakjes. Dit was het dagvolume. Ik was daar zeer van geschrokken dat er zoveel mensen reeds Amazon kenden en er ook bestellen.

    Hetzelfde equivalent wordt er ook nog eens in Charleroi verwerkt.

    Ik denk niet dat Amazon gehaast is, de Belgische consument heeft hen al lang gevonden zonder 1 euro marketing kosten, Nederlandstalige helpdesk kosten, vertalingskosten, etc!
    Je vergeet dat er al een Amazon.fr is. België is voor een groot deel (opgezocht 40%, dus ca 5 miljoen mensen) Franstalig, dus dat scheelt echt wel.

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Laatste nieuws is, voor sinterklaas met alleen boeken en speelgoed, waarbij in 2013 het assortiment wordt uitgebreid.
    Waar heb je dat vandaan?

  5. #80

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Waar heb je dat vandaan?
    Iemand van het Centraal boekhuis heeft zijn mond voorbij gepraat en die leveren ook aan ons (bol.com) dus vandaar.

    Maar zo zijn er al meer berichten naar buiten gekomen, wat waar is weten we pas als ze er zijn

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Ik ben enkele weken geleden tijdens een open bedrijven dag naar het postsorteercentrum van bpost in Antwerpen geweest. Daar wordt alle post en pakjes van Vlaanderen verwerkt.

    Daar stonden ongeveer 40 karren met enkel Amazon pakjes, ruwweg 2000 à 3000 pakjes. Dit was het dagvolume. Ik was daar zeer van geschrokken dat er zoveel mensen reeds Amazon kenden en er ook bestellen.

    Hetzelfde equivalent wordt er ook nog eens in Charleroi verwerkt.

    Ik denk niet dat Amazon gehaast is, de Belgische consument heeft hen al lang gevonden zonder 1 euro marketing kosten, Nederlandstalige helpdesk kosten, vertalingskosten, etc!
    Amazon is gewoon een steengoede online winkel. Prijzen zijn goed, makkelijk bestellen en de retouren worden snel verwerkt.

    Bol.com kan wel inpakken zodra Amazon ook een Nederlands filiaal opent. Bol.com is namelijk het tegenovergestelde.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  7. #82

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Amazon is gewoon een steengoede online winkel. Prijzen zijn goed, makkelijk bestellen en de retouren worden snel verwerkt.

    Bol.com kan wel inpakken zodra Amazon ook een Nederlands filiaal opent. Bol.com is namelijk het tegenovergestelde.
    Qua bestellen en prijzen kan Bol ook goed zijn en Amazon kan soms ook duur zijn. Het blijft straks gewoon vergelijken. Voor de concurrentie is het wel goed. Dan moet Bol er harder aan trekken en bestaat de kans dat sommige prijzen gaan zakken. Ik denk dat de kleinere webshops het moeilijk gaan krijgen.

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Amazon is gewoon een steengoede online winkel. Prijzen zijn goed, makkelijk bestellen en de retouren worden snel verwerkt.

    Bol.com kan wel inpakken zodra Amazon ook een Nederlands filiaal opent. Bol.com is namelijk het tegenovergestelde.
    Misschien moet je beter je huiswerk doen Uit onderzoeken blijkt dat in elk land waar amazon een webwinkel opent op een bestaande markt met webwinkels de markt juist groeit met 30-40% (Shifting van fysieke retail naar online) en dat de grote spelers in de markt gewoon blijven.

    Born mag ik niet vrijgeven is een onderzoek was is gepresenteerd op mijn werk.

    Verder moet amazon het gewoon doen met NL producten omdat de normale consument verwacht een NL ondertiteld/NL hoes of verpakking te kopen.

    En amazon koopt ook van 1 dvd of blu-ray geen 10.000 stuks in dus ze zullen met de zelfde inkoopprijzen op de NL markt zitten als FRS, Bol, wehkamp ect etc.

    Verder is amazon.nl weer met 6 maanden uitgesteld omdat ze de zaken nog steeds niet voor elkaar hebben...
    Laatst aangepast door theregiment : 24-11-2012 om 12:40

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Misschien moet je beter je huiswerk doen Uit onderzoeken blijkt dat in elk land waar amazon een webwinkel opent op een bestaande markt met webwinkels de markt juist groeit met 30-40% (Shifting van fysieke retail naar online) en dat de grote spelers in de markt gewoon blijven.

    Born mag ik niet vrijgeven is een onderzoek was is gepresenteerd op mijn werk.

    Verder moet amazon het gewoon doen met NL producten omdat de normale consument verwacht een NL ondertiteld/NL hoes of verpakking te kopen.

    En amazon koopt ook van 1 dvd of blu-ray geen 10.000 stuks in dus ze zullen met de zelfde inkoopprijzen op de NL markt zitten als FRS, Bol, wehkamp ect etc.

    Verder is amazon.nl weer met 6 maanden uitgesteld omdat ze de zaken nog steeds niet voor elkaar hebben...
    Hoeveel kopen bol.com e.d. nou bijv. van een film in?

    Bijvoorbeeld een oude film die nieuw op blu-ray is verschenen. Bijvoorbeeld een standaard uitgave van E.T. Daar kopen ze toch vast wel 10 duizend van in?

    Of van een nieuwe film op blu-ray, bijvoorbeeld The Dark Knight Rises. Heeft bol.com dan wel genoeg aan 10 duizend stuks, of is de markt voor films/blu-ray's in Nederland daar veel te klein voor?

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Hoeveel kopen bol.com e.d. nou bijv. van een film in?

    Bijvoorbeeld een oude film die nieuw op blu-ray is verschenen. Bijvoorbeeld een standaard uitgave van E.T. Daar kopen ze toch vast wel 10 duizend van in?

    Of van een nieuwe film op blu-ray, bijvoorbeeld The Dark Knight Rises. Heeft bol.com dan wel genoeg aan 10 duizend stuks, of is de markt voor films/blu-ray's in Nederland daar veel te klein voor?
    Ligt aan de release, maar zoals je snapt mag ik dit soort gegevens niet prijsgeven.

    Maar 10.000 stuks voor een pre-order zijn geen vreemde aantallen maar dan zit er nog weinig verschil tussen de inkoopprijs van 100 stuks of 10.000 stuks valt allemaal viestegen in ons kikkerlandje.

    Het zit hem puur in de marges die een winkel wil hanteren, MM 3=2 acties wordt gewoon geld achteraan gegooit maar ze hopen dat je nog iets anders koopt waar torenhoge marge opzit en daar verdienen ze aan. Eigenlijk is het beleid van een MM niet heel gezond, maar ze komen er blijkbaar mee weg door verkoop van te dure HDMI kabel bij een TV of andere bijverkoop producten.

    En geloof me de marges zijn allemaal niet zoals mensen denken dat ze zijn, ik kan er helaas niet echt op ingaan omdat ik dit gewoon niet mag.
    Maar je zou eens moeten weten + ik had het graag toegelicht.

    Misschien is er iemand anders op het forum met een eigen winkel die ook inkoopt via groothandel die wil misschien zijn prijzen prijs geven
    Laatst aangepast door theregiment : 24-11-2012 om 14:21

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Ligt aan de release, maar zoals je snapt mag ik dit soort gegevens niet prijsgeven.

    Maar 10.000 stuks voor een pre-order zijn geen vreemde aantallen maar dan zit er nog weinig verschil tussen de inkoopprijs van 100 stuks of 10.000 stuks valt allemaal viestegen in ons kikkerlandje.

    Het zit hem puur in de marges die een winkel wil hanteren, MM 3=2 acties wordt gewoon geld achteraan gegooit maar ze hopen dat je nog iets anders koopt waar torenhoge marge opzit en daar verdienen ze aan. Eigenlijk is het beleid van een MM niet heel gezond, maar ze komen er blijkbaar mee weg door verkoop van te dure HDMI kabel bij een TV of andere bijverkoop producten.

    En geloof me de marges zijn allemaal niet zoals mensen denken dat ze zijn, ik kan er helaas niet echt op ingaan omdat ik dit gewoon niet mag.
    Maar je zou eens moeten weten + ik had het graag toegelicht.

    Misschien is er iemand anders op het forum met een eigen winkel die ook inkoopt via groothandel die wil misschien zijn prijzen prijs geven
    Klopt helemaal, ik had me voor de gein eens ingeschreven met een kvk nummer bij de leverancier van o.a bol.com en FRS omdat ik altijd dacht dat die marges waanzinnig groot zouden zijn. De inkoopprijs van nieuwe releases zoals bijvoorbeeld Amazing Spiderman lag rond de 11/12 euro. Nu zullen bol.com en FRS vast wel kwantumkorting krijgen als ze 10.000 stuks afnemen, maar de marges zijn alsnog een stuk kleiner dan ik had verwacht. Zo heeft MM dus vorige maand Amazing Spiderman aangeboden voor 11 euro, bijna tegen kostprijs dus..

  12. #87

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aldo Raine Bekijk bericht
    Klopt helemaal, ik had me voor de gein eens ingeschreven met een kvk nummer bij de leverancier van o.a bol.com en FRS omdat ik altijd dacht dat die marges waanzinnig groot zouden zijn. De inkoopprijs van nieuwe releases zoals bijvoorbeeld Amazing Spiderman lag rond de 11/12 euro. Nu zullen bol.com en FRS vast wel kwantumkorting krijgen als ze 10.000 stuks afnemen, maar de marges zijn alsnog een stuk kleiner dan ik had verwacht. Zo heeft MM dus vorige maand Amazing Spiderman aangeboden voor 11 euro, bijna tegen kostprijs dus..
    11 / 12 euro inkoop?!
    Damn, dat is (bijna) de standaardprijs van een aantal US / UK webshops lol!

    Ik snap echt niet dat de productie van een film 11 euro kan kosten.

    Ik denk dat de groothandels er echt heel veel aan verdienen.

    Maar ja, 11/12 euro voor een nieuwe release, je ziet wel dat ze dan voor minstens 20 euro te koop gezet worden. Dus toch nog wel 8 a 9 euro winst en dat is best veel.

  13. #88

    Standaard

    Standaard gaat een product 3x over de kop voordat het in de winkel beland. En idd zoals je zegt groothandels verdienen veel.

  14. #89

    Standaard

    Ik geloof er niets van dat die groothandels veel verdienen en we hebben het nu alleen over de prijs bij release. Je moet alles in een veel groter geheel zien, er komt veel meer bij kijken dan alleen het produceren van het schijfje natuurlijk.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    11 / 12 euro inkoop?!
    Damn, dat is (bijna) de standaardprijs van een aantal US / UK webshops lol!

    Ik snap echt niet dat de productie van een film 11 euro kan kosten.

    Ik denk dat de groothandels er echt heel veel aan verdienen.

    Maar ja, 11/12 euro voor een nieuwe release, je ziet wel dat ze dan voor minstens 20 euro te koop gezet worden. Dus toch nog wel 8 a 9 euro winst en dat is best veel.
    Als je uitgaat van 11 euro inkoop en 20 euro verkoop is het geen 8/9 euro winst he.

    Van die 8/9 euro moet allees en iedereen nog van betaald worden he, vast kosten, transport, personeel, opslag, verzending etc etc dus je houd er al bijna niks aan over

  16. #91

    Standaard

    Spiderman was een uitzondering in prijs voor blu-ray.

    De meeste blu-rays bij release zijn 16 euro exclusief BTW! (zoals Dark Knight Rises).

    Telkens ik opmerkingen lees over hoe duur Bol is, vraag ik mij af of mensen weten dat Bol zelfs onder de inkoopprijs zit voor sommige kleinere webwinkels terwijl ze dan ook nog eens gratis versturen.

    Marges zijn dus enorm klein, voor een enkele uitgave is het vaak nog geen euro als je wat wil concurreren met de groten.

    Ik denk trouwens niet dat Amazon gaat inkopen bij de groothandel van Bol en FRS. Amazon koopt liefst rechtstreeks in bij de producenten ipv via een groothandel te passeren. Het zal allemaal echter niet van zo een leie dakje lopen aangezien de distributeurs dan ook kunnen verwachten dat die groothandels een lagere inkoopprijs willen.

    Die distributeurs en groothandelaars zijn bovendien machtig genoeg om winkelketens te verbieden om import te verkopen uit bv. de UK. Heel af en toe zie je zo eens iets opduiken met een sticker import bij Media Markt / Saturn, maar als ze zouden willen konden ze twee maanden geleden als bv. Desperate Housewives 8 in de winkel leggen. Ze kunnen hem bv. zelfs inkopen bij Amazon tegen een lagere prijs dan de inkoopprijs excl. BTW in de Benelux (je wil niet weten wat men durft te vragen voor zulke TV reeksen, de prijzen van 59 euro in de winkel voor een seizoen weerspiegelen goed hoeveel dat werkelijk is).

  17. #92

    Standaard

    Ik kan Bol.com met geen mogelijkheid goedkoop noemen. Alles wat ik daar opzoek is altijd een paar euro duurder dan bij FRS of MM (die beiden tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop zijn). En verzendkosten moet niets uitmaken want Bol.com heeft niet de kosten van fysieke winkels.

  18. #93

    Standaard

    @theregiment, verwijzen naar een bron die je niet kan prijsgeven heeft weinig nut. Ik kan ook wel van alles roepen en dan verwijzen naar een geheime bron.

    Desalniettemin geloof ik niet dat bol.com 11 euro voor en bluray betaald , idem voor Mediamarkt. De verkopertjes bij de mediamarkt beweren ook altijd dat een bepaald product onder de inkoop verkocht wordt. Een winkel die onder de inkoop verkoopt herken je aan hun korte bestaansrecht.

    Bol.com is in Nederland de grootste speler op online media gebied. Meestal zijn ze ook de duurste. Wat klopt hier niet. Een dvdoutlet is vaak goedkoper, of FRS en die zijn allebei véél kleiner.
    Misschien moet bol.com een betere inkoper aannemen of stoppen met het fabeltje van kleine marges.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    @theregiment, verwijzen naar een bron die je niet kan prijsgeven heeft weinig nut. Ik kan ook wel van alles roepen en dan verwijzen naar een geheime bron.

    Desalniettemin geloof ik niet dat bol.com 11 euro voor en bluray betaald , idem voor Mediamarkt. De verkopertjes bij de mediamarkt beweren ook altijd dat een bepaald product onder de inkoop verkocht wordt. Een winkel die onder de inkoop verkoopt herken je aan hun korte bestaansrecht.

    Bol.com is in Nederland de grootste speler op online media gebied. Meestal zijn ze ook de duurste. Wat klopt hier niet. Een dvdoutlet is vaak goedkoper, of FRS en die zijn allebei véél kleiner.
    Misschien moet bol.com een betere inkoper aannemen of stoppen met het fabeltje van kleine marges.
    Is goed wat jij wil, blijkbaar weet je het toch wel beter...
    Gelukkig zit je in de business en heb je er verstand van

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik kan Bol.com met geen mogelijkheid goedkoop noemen. Alles wat ik daar opzoek is altijd een paar euro duurder dan bij FRS of MM (die beiden tegenwoordig ook niet meer zo goedkoop zijn). En verzendkosten moet niets uitmaken want Bol.com heeft niet de kosten van fysieke winkels.
    Spullen liggen in ons eigen ditributie centrum in waalwijk, denk je dat dit gratis is + pakket moet ook naar postnl en die kosten ook geld..

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Is goed wat jij wil, blijkbaar weet je het toch wel beter...
    Gelukkig zit je in de business en heb je er verstand van

    aangezien jij helemaal niet weet wat ik doe zou het inderdaad kunnen dat ik in "de business" zit.

    Jij werkt blijkbaar bij bol.com, gezien je spreekt over "ons in waalwijk" maar mocht jij werkelijk een rol van betekenis spelen in het inkoopproces dan blijf ik bij mijn mening dat bol.com misschien meer bekwaam personeel dient aan te nemen. Iemand van de klantenservice heeft uiteraard totaal geen inzicht in de inkooptarieven.

    In de retail is het vrij gebruikelijk dat een product 2/3 maal over de koop gaat (inc. de Btw).
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Spullen liggen in ons eigen ditributie centrum in waalwijk, denk je dat dit gratis is + pakket moet ook naar postnl en die kosten ook geld..
    Een loods op een bedrijventrein heeft natuurlijk heel andere huur tarieven dan een A-locatie in een willekeurige winkelstraat. Daarnaast hanteert Post NL ook gereduceerde tarieven voor bulk leveringen.

    Daarnaast heeft bol.com niets te maken met winkelpersoneel wat op koopavond/zondag extra betaald dient te worden. Er is geen diefstalrisico etc. etc. Orderpickers kun je veel efficiënter inzetten dan winkelpersoneel.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Een loods op een bedrijventrein heeft natuurlijk heel andere huur tarieven dan een A-locatie in een willekeurige winkelstraat. Daarnaast hanteert Post NL ook gereduceerde tarieven voor bulk leveringen.

    Daarnaast heeft bol.com niets te maken met winkelpersoneel wat op koopavond/zondag extra betaald dient te worden. Er is geen diefstalrisico etc. etc. Orderpickers kun je veel efficiënter inzetten dan winkelpersoneel.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    aangezien jij helemaal niet weet wat ik doe zou het inderdaad kunnen dat ik in "de business" zit.

    Jij werkt blijkbaar bij bol.com, gezien je spreekt over "ons in waalwijk" maar mocht jij werkelijk een rol van betekenis spelen in het inkoopproces dan blijf ik bij mijn mening dat bol.com misschien meer bekwaam personeel dient aan te nemen. Iemand van de klantenservice heeft uiteraard totaal geen inzicht in de inkooptarieven.

    In de retail is het vrij gebruikelijk dat een product 2/3 maal over de koop gaat (inc. de Btw).
    Blijkbaar niet met je gebrabbel.. maar goed je denkt maar wat je wil denken

  24. #99

    Standaard

    "blijkbaar niet met je gebrabbel" slaat op ?

    Behoorlijk volwassen reactie ook voor een "Brand manager games" *uch*
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  25. #100

    Standaard

    Houden we het hier vriendelijk heren? Dank

Pagina 4 van 15 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •