Pagina 5 van 15 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 355 worden weergegeven.

Discussie: Amazon.nl

  1. #101

    Standaard

    Altijd
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht

    In de retail is het vrij gebruikelijk dat een product 2/3 maal over de koop gaat (inc. de Btw).
    Was het maar zo'n feest ... We hebben het over boeken, cds, en dvds he. Consumentenprijs van 19.99 is 16,50 euro netto overhouden. Als Spider-Man bijvoorbeeld dan inkoop ex btw zo'n 14 euro zou kosten (ik noem maar wat)...dan kan je zelf wel berekenen hoeveel winkels er aan overhouden.

    Dat verhaaltje van 2/3 keer over de kop gaan is voornamelijk in de kledingbranche het geval.

  3. #103

    Standaard

    ik heb bij music store gewerkt

    de marge die wij hadden was 20% tot 25% op dvd/blu-ray aanbiedingen zaten hier niet bij
    daar had je soms nog maar 10%
    van de winst gaan dan personeel kosten BTW huur pand gas en elektra nog van af
    dus het valt nog wel mee wat de winkels verdienen

    van de 150 music store winkels is de helft nog maar open
    ook free record heeft de afgelopen jaren winkels gesloten

    dit komt vooral door het downloaden zo wel legaal als ilegaal

    ik denk dat bol.com inderdaad erg duur is die hebben op sommige producten een marge van 40%

    free recordshop online zijn de producten vaak ook duurder dan die van de winkel zelf

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Een loods op een bedrijventrein heeft natuurlijk heel andere huur tarieven dan een A-locatie in een willekeurige winkelstraat. Daarnaast hanteert Post NL ook gereduceerde tarieven voor bulk leveringen.

    Daarnaast heeft bol.com niets te maken met winkelpersoneel wat op koopavond/zondag extra betaald dient te worden. Er is geen diefstalrisico etc. etc. Orderpickers kun je veel efficiënter inzetten dan winkelpersoneel.
    Dit. Plus het feit dat Bol.com een veel kleinere voorraad kan aanhouden omdat ze maar vanaf een punt hoeven te leveren en niet via honderden winkels die ieder hun eigen voorraadje moeten hebben. Het kost veel geld om voor al die winkels een zo groot mogelijk assortiment in de schappen te hebben liggen. Bol.com kan minder gevraagde titels in kleinere aantallen inkopen, wat goedkoper is. Ze kunnen ook later inkopen, omdat ze maar een verkooppunt hebben, wat ook goedkoper is. Online verkoop hoort altijd goedkoper te zijn dan de verkoop via fysieke winkels via grote ketens als FRS.

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stargazer Bekijk bericht
    ik heb bij music store gewerkt

    de marge die wij hadden was 20% tot 25% op dvd/blu-ray aanbiedingen zaten hier niet bij
    daar had je soms nog maar 10%
    van de winst gaan dan personeel kosten BTW huur pand gas en elektra nog van af
    dus het valt nog wel mee wat de winkels verdienen

    van de 150 music store winkels is de helft nog maar open
    ook free record heeft de afgelopen jaren winkels gesloten

    dit komt vooral door het downloaden zo wel legaal als ilegaal

    ik denk dat bol.com inderdaad erg duur is die hebben op sommige producten een marge van 40%

    free recordshop online zijn de producten vaak ook duurder dan die van de winkel zelf
    makkelijk om alleen het downloaden de schuld te geven.

    Het heeft ook met service en te hoge prijzen te maken natuurlijk. Bij Music Store kocht ik voor internet al bijna niets, die waren echt reteduur.

    Bij FRS krijg je dan meer vaak cd's/dvd's die beschadigd zijn.

  6. #106

    Standaard

    Men vergeet wel dat Bol.com momenteel (in Vlaanderen toch) met miljoenen aan het gooien is in de reclamesector.

    Dat terwijl winkels als FRS geen enkele reclame maken (toch niet in Vlaanderen).

    Bovendien is het een fabeltje dat bedrijven als Bol.com pakjes kunnen versturen voor 1 euro of minder "omdat ze er zoveel versturen".

    Daarbij komt nog eens een wikkel of doos met opvulmateriaal. Ook daar weer een fabeltje 'wat kost dat nu?', zelfs in de grote aantallen dat Bol.com ze zou inkopen blijft dit een kost.

    Dan is er nog de betaling, dewelke in online winkels voor het grootste deel elektronisch gebeuren. Dat wil zeggen dat op zo goed als alle betalingen er een bepaald percentage moet afgegeven worden aan banken en verwerkers. Dat terwijl in een fysieke winkel vaak nog cash ontvangt (en hiervan is de kost kleiner dan elektronische betaling).

    Dan is er nog de datahosting en onderhoud van de website. Velen staan er niet bij stil hoeveel geld het kost om een site als Bol.com in de lucht te houden.

    Kortom, al die opmerkingen dat Bol.com een geldwolf zou zijn en opzettelijk zijn prijzen hoog zou houden.... Ik werk er niet, en het is een concurrent van mij, maar ik kan de prijszetting begrijpen.

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Men vergeet wel dat Bol.com momenteel (in Vlaanderen toch) met miljoenen aan het gooien is in de reclamesector.

    Dat terwijl winkels als FRS geen enkele reclame maken (toch niet in Vlaanderen).

    Bovendien is het een fabeltje dat bedrijven als Bol.com pakjes kunnen versturen voor 1 euro of minder "omdat ze er zoveel versturen".

    Daarbij komt nog eens een wikkel of doos met opvulmateriaal. Ook daar weer een fabeltje 'wat kost dat nu?', zelfs in de grote aantallen dat Bol.com ze zou inkopen blijft dit een kost.

    Dan is er nog de betaling, dewelke in online winkels voor het grootste deel elektronisch gebeuren. Dat wil zeggen dat op zo goed als alle betalingen er een bepaald percentage moet afgegeven worden aan banken en verwerkers. Dat terwijl in een fysieke winkel vaak nog cash ontvangt (en hiervan is de kost kleiner dan elektronische betaling).

    Dan is er nog de datahosting en onderhoud van de website. Velen staan er niet bij stil hoeveel geld het kost om een site als Bol.com in de lucht te houden.

    Kortom, al die opmerkingen dat Bol.com een geldwolf zou zijn en opzettelijk zijn prijzen hoog zou houden.... Ik werk er niet, en het is een concurrent van mij, maar ik kan de prijszetting begrijpen.

    In Nederland hergebruikt bol.com de reclame van vorig jaar. Men vergeet dat TV commercials helemaal niet zo duur zijn als men denkt. Niemand beweert dat bol 1 euro betaald voor een pakketje maar ze betalen ook zeker niet de tarieven die jij als reguliere consument betaald. Wie denkt dat cash goedkoper is dan giraal heeft het zeker mis. Cash storten als bedrijf zijnde bij de bank is een vrij prijzige handeling. Naast het 'risico' dat je loopt bij veel cash hebben als winkel.

    Bol.com bespaart duidelijk op de verpakking want een fatsoenlijke enveloppe ontbreekt.

    FRS heeft ook een website met webshop dus die kosten hebben zij ook.


    Laten we niet vergeten , nogmaals, dat er met name een slag wordt geslagen op de efficiency van het personeel en overhead kosten.
    Een winkel gaat om 10 uur open en vanaf dat moment staan er 2 man personeel, de verwarming is aan, de lampen en de muziek. Kost allemaal stroom. Als er tussen 10 en 11 2 klanten komen zijn deze kosten net gedekt.

    Terwijl bij bol zeggen ze, je besteld voor 20.00(voorbeeld) en ze hebben een deal met postnl die haalt om 23.00 de orders af. Vervolgens komt er een club van order pickers. Die zorgt dat alles klaar is en werkt 3 uur (nogmaals: voorbeeld). Het personeel bij et distributiecentrum bij bol wordt dus optimaal benut en er gaat geen tijd verloren met loze uren.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  8. #108

    Standaard

    Laten we voor het gemak maar even vergeten dat freerecordshop ook een webshop heeft en ook de kosten maakt die bol.com als webshop heeft

  9. #109

    Standaard

    Even voor het gemak vergeten dat de webshop van FreeRecordShop niets meer te maken heeft met de keten maar eigendom is van ECI NV dewelke ook Cosmox.be/.nl en ECI.be/.nl in beheer heeft? Even ook voor het gemak vergeten dat de webshop van Bol.com tien keer groter is dan die van Free Record Shop, en ook even voor het gemak vergeten dat de websites van FRS (en de gehele groep van Cosmox en Eci) gebruik maken van de database van hun groothandelaar en dus eigenlijk niet eens er werk aan hebben, want deze maakt zelfs op vraag de banners en reclameboodschappen op de voorpagina voor aanbiedingen.

    En als u denkt dat orderpickers maar 3 uren hoeven ingezet te worden per dag dan heeft u het toch grondig mis.

    Ook wordt weer voor het gemak vergeten dat Bol ook andere zaken gratis levert vanaf 20 euro, en dus een wasmachine of een koelkast of een TV kost heus wel wat meer dan 5 euro om te leveren.

    En uiteindelijk moet heel de afrekening winstgevend zijn.

  10. #110

    Standaard

    En ik maar iedere keer bij een nieuwe post op dit topic denken dat er nieuws over Amazon.nl wordt gemeld!

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Even voor het gemak vergeten dat de webshop van FreeRecordShop niets meer te maken heeft met de keten maar eigendom is van ECI NV dewelke ook Cosmox.be/.nl en ECI.be/.nl in beheer heeft? Even ook voor het gemak vergeten dat de webshop van Bol.com tien keer groter is dan die van Free Record Shop, en ook even voor het gemak vergeten dat de websites van FRS (en de gehele groep van Cosmox en Eci) gebruik maken van de database van hun groothandelaar en dus eigenlijk niet eens er werk aan hebben, want deze maakt zelfs op vraag de banners en reclameboodschappen op de voorpagina voor aanbiedingen.

    En als u denkt dat orderpickers maar 3 uren hoeven ingezet te worden per dag dan heeft u het toch grondig mis.

    Ook wordt weer voor het gemak vergeten dat Bol ook andere zaken gratis levert vanaf 20 euro, en dus een wasmachine of een koelkast of een TV kost heus wel wat meer dan 5 euro om te leveren.

    En uiteindelijk moet heel de afrekening winstgevend zijn.
    er staat toch zéér duidelijk achter dat ik deze 3 uur ter illustratie neem.
    Het maakt namelijk niet uit hoelang deze bezig zijn, het gaat om de efficiency. Een winkelmedewerker is niet continue bezig met de winkel. Een order picker kun je inzetten naar behoefte. Een winkel is gewoon open, of er nu klanten zijn of niet.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  12. #112

    Standaard

    En ik maar iedere keer denken dat er nieuws is over Amazon.nl als ik zie dat er een nieuwe posting op dit topic is!


  13. #113

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jack020 Bekijk bericht
    En ik maar iedere keer denken dat er nieuws is over Amazon.nl als ik zie dat er een nieuwe posting op dit topic is!

    1 keer denken is genoeg hoor, daarvoor hoef je niet 2x hetzelfde te gaan posten

    Maar we nu toch off topic zijn. Ahold eigenaar van Bol.com heeft wel als voordeel dat je kleine Bol.com bestellingen kan afhalen bij de servicebalie van de Albert Heijn XL.

    BTW: of Amazon.nl het webshoplandschap kan veranderen is nog de vraag.
    De volgende info kwam ik op nu.nl tegen. Begrijpelijk dat Ahold Bol.com heeft overgenomen.

    Bol.com is naar eigen zeggen de meest bezochte retailwebsite van Nederland met 3,4 miljoen actieve klanten en in 2011 meer dan 17 miljoen verkochte artikelen. De leverancier van onder meer boeken, cd's en speelgoed haalde vorig jaar een omzet van 355 miljoen euro.

  14. #114

    Standaard

    Omzet van bol.com is toch wel een lachertje vergeleken met die van Amazon.com (meer dan 48 miljard dollar xD).
    Laatst aangepast door roninpacino : 30-11-2012 om 20:00

  15. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Omzet van bol.com is toch wel een lachertje vergeleken met die van Amazon.com (meer dan 48 miljard dollar xD).
    En draaien voor het eerst in 5 jaar een verlies van 300miljoen,

    Amazon.nl is weer met minimaal 6 maanden uitgesteld omdat het zowel in het thuisland onder druk staat omdat andere spelers ook in de prijs duiken.

    En de omzetten in de UK en DE vallen ook vies tegen..

  16. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Even voor het gemak vergeten dat de webshop van FreeRecordShop niets meer te maken heeft met de keten maar eigendom is van ECI NV dewelke ook Cosmox.be/.nl en ECI.be/.nl in beheer heeft? Even ook voor het gemak vergeten dat de webshop van Bol.com tien keer groter is dan die van Free Record Shop, en ook even voor het gemak vergeten dat de websites van FRS (en de gehele groep van Cosmox en Eci) gebruik maken van de database van hun groothandelaar en dus eigenlijk niet eens er werk aan hebben, want deze maakt zelfs op vraag de banners en reclameboodschappen op de voorpagina voor aanbiedingen.

    En als u denkt dat orderpickers maar 3 uren hoeven ingezet te worden per dag dan heeft u het toch grondig mis.

    Ook wordt weer voor het gemak vergeten dat Bol ook andere zaken gratis levert vanaf 20 euro, en dus een wasmachine of een koelkast of een TV kost heus wel wat meer dan 5 euro om te leveren.

    En uiteindelijk moet heel de afrekening winstgevend zijn.
    Je kunt Le_nnart beter een eind weg laten kletsen, want hij denkt het toch allemaal te weten...

    Ik steek er geen moeite meer in

    Maar jou kan ik een hand geven, want je weet waar je over praat

  17. #117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Je kunt Le_nnart beter een eind weg laten kletsen, want hij denkt het toch allemaal te weten...

    Ik steek er geen moeite meer in

    Maar jou kan ik een hand geven, want je weet waar je over praat
    Omdat hij positiever is over bol.com... LOL!

    Bol.com is en blijft een veel te dure winkel en met een klantenservice van NIETS (zeker vergeleken met die van Amazon of Play.com) .

  18. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Omdat hij positiever is over bol.com... LOL!

    Bol.com is en blijft een veel te dure winkel en met een klantenservice van NIETS (zeker vergeleken met die van Amazon of Play.com) .
    Waar is hij positief over bol.com dan? Wat hij zegt klopt en le_nnart roept maar wat!

  19. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Je kunt Le_nnart beter een eind weg laten kletsen, want hij denkt het toch allemaal te weten...

    Ik steek er geen moeite meer in

    Maar jou kan ik een hand geven, want je weet waar je over praat
    HAhA LOL. Enkel omdat hij vindt dat bol zo fantastisch is hahaha. Indd qua klanten'service' om te huilen. Amazon is qua service onovertroffen en bol komt niet eens in de buurt.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  20. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    HAhA LOL. Enkel omdat hij vindt dat bol zo fantastisch is hahaha. Indd qua klanten'service' om te huilen. Amazon is qua service onovertroffen en bol komt niet eens in de buurt.
    Om een veel gehoorde quote aan te halen: ik herken dat helemaal niet. Amazon heeft inderdaad een hele goede service, maar de drie keer dat ik een probleem met een bol.com-bestelling had, is dat naar tevredenheid afgehandeld. Mits je maar beleefd blijft en niet gaat schelden. Want dat werkt averechts. De medewerkers kunnen er vaak ook niets aan doen als dingen soms niet zo lopen als jij graag zou zien.

  21. #121

    Standaard

    Ik krijg niet de indruk dat Amazon.nl nog snel naar Nederland komt. Ze zouden eerst in oktober 2012 komen en daarna werd gesproken voor de kerst, maar de verliezen daar brengt de deal niet sneller dichterbij. Zitten we nog met een belangrijk vervelend politiek punt. De boekenprijzen zijn al jarenlang vast, en dus is het voor Amazon zonder concurentie helemaal niet interessant om Nederland te gaan veroveren.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  22. #122

    Standaard

    Ondertussen nog geen verder nieuws hierover?

  23. #123

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Ondertussen nog geen verder nieuws hierover?
    Nee, op dit moment niet. Zelfs wij horen hier niks meer over.

    Gr Bart

  24. #124

    Standaard

    Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?

    Nu de fysieke winkels op sterven na dood zijn...

  25. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Zijn er al nieuwe ontwikkelingen?

    Nu de fysieke winkels op sterven na dood zijn...
    Ja, amazon heeft een marketing kantoor geopend ergens in noord-holland (weet zo de plaats 1,2,3 niet) ze zijn op zoek naar personeel.

    Thats it zover ik weet.

Pagina 5 van 15 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •