Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Resident Evil....en andere game-fims

    Wie heeft de film Resident Evil gezien.
    Ik wist van tevoren dat het gebaseerd was op een game, maar dat het zo erg zou zijn had ik nooit durven dromen.
    Moet erbij zeggen dat het niet mijn keuze was om deze film te zien (was liever naar Reign of Fire gegaan), maar toch.
    Ligt het nu aan mij, of is het verfilmen van een game maar voor weinigen weggelegd?
    laat even weten wat jullie ervan vinden....

    greetz

  2. #2

    Standaard

    welke films zijn nog allemaal gebaseerd op een game?

    Kan me alleen Tomb Raider voor de geest halen. De rest van de games zijn allemaal pas na de fil gekomen, toch?!?
    pleas help me with this one....

  3. #3

    Standaard

    Final fantasy
    Mortal Kombat
    Streetfighter

  4. #4

    Standaard

    Ja hoor, daar zijn ze al...
    Helemaal vergeten dus!

    Maar ja, het zijn dan ook niet meteen de meest hoogstaande filmproducties, of wel dan?!?


  5. #5

    Standaard welke films zijn nog allemaal gebaseerd op een game?

    Om enkele van de bekende Games-to-Movies conversies te noemen:

    Super Mario Bros.
    Double Dragon
    Street Fighter
    Mortal Kombat
    Mortal Kombat: Annihilation
    Wing Commander
    Tron
    WarGames
    The Last Starfighter
    Final Fantasy: The Spirits Within
    Tomb Raider: The Movie
    Resident Evil

    Persoonlijk vind ik dat alle bovenstaande films toch wel een voldoende scoren ongeacht het feit dat ze soms nogal afwijken van het spel. Mijn advies dan ook: bekijk deze films zonder zonder verwachtingen te koesteren. Je krijgt meer terug dan je denkt

  6. #6

    Standaard

    maar Milla Jovovich is toch best wel fijn om naar te kijken..
    en de soundtrack van deze film was ook niet slecht natuurlijk... voor de rest was ik bijna in slaap gevallen bij deze film (dat gebeurt zelden... )

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Weisselberger
    maar Milla Jovovich is toch best wel fijn om naar te kijken..
    en de soundtrack van deze film was ook niet slecht natuurlijk... voor de rest was ik bijna in slaap gevallen bij deze film (dat gebeurt zelden... )
    Ik weet wat je bedoeld!
    The same goes for me.....

    groetjes

  8. #8

    Standaard

    Super Mario Bros. is in Nederland toch gigantisch geflopt? Heeft ie btw de bioscopen wel gehaald?

    Ik heb hem in ieder geval nog noooooit gezien!
    I don't have any friends.. Nobody likes me...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nasibal
    Super Mario Bros. is in Nederland toch gigantisch geflopt? Heeft ie btw de bioscopen wel gehaald?

    Ik heb hem in ieder geval nog noooooit gezien!
    Nee, is idd gigantisch geflopt ^_^
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  10. #10

    Standaard

    Dungeons and Dragons is ook van een game afgeleid
    My dvdcollection
    Roos
    StarTrader

  11. #11

    Standaard Re: welke films zijn nog allemaal gebaseerd op een game?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerrit Cordes
    Om enkele van de bekende Games-to-Movies conversies te noemen:

    WarGames
    Was dit al een computer game dan? Ik kan me helemaal niet voor de geest halen.

    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  12. #12

    Standaard Re: welke films zijn nog allemaal gebaseerd op een game?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerrit Cordes
    WarGames
    Als je het spel boter-kaas-en-eieren bedoelt misschien ja, maar volgens mij was de film er toch echt eerder...

  13. #13

    Standaard Re: Re: welke films zijn nog allemaal gebaseerd op een game?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Als je het spel boter-kaas-en-eieren bedoelt misschien ja, maar volgens mij was de film er toch echt eerder...
    Ik ben blij dat men de rotte appel er tussenuit heeft weten te pikken. Bij het verschijnen van de film 'WarGames' bestond de allereerste IBM PC amper 2 jaar en Atari domineerde de spelletjesmarkt met eenvoudige spelletjes als Asteroids, Missile Command, Space Invaders en natuurlijk Pac-man. Knap dat het toen al meer dan een decennium geleden was sinds de mens voor het eerst op de maan was. Het zou voor hackers van deze tijd vast een droom zijn om terug te mogen reizen...

  14. #14

    Standaard

    Ik heb hem gezien en vond hem echt meesterlijk. Ik was er op dag 2 al echt raar en in Scheveningen nog wel. Ik had wel gedacht dat zo'n film vol gereserveerd was maar heb lekker zitten kijken. Het was af en toe echt smerig en spannend. Niet zozeer eng maar echt ranzig.

  15. #15

    Standaard Re: Re: Re: welke films zijn nog allemaal gebaseerd op een g

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerrit Cordes


    Ik ben blij dat men de rotte appel er tussenuit heeft weten te pikken. Bij het verschijnen van de film 'WarGames' bestond de allereerste IBM PC amper 2 jaar en Atari domineerde de spelletjesmarkt met eenvoudige spelletjes als Asteroids, Missile Command, Space Invaders en natuurlijk Pac-man. Knap dat het toen al meer dan een decennium geleden was sinds de mens voor het eerst op de maan was. Het zou voor hackers van deze tijd vast een droom zijn om terug te mogen reizen...
    Dat is zo, maar dan denk ik dat je deze film meer kan zien als een ode aan de computergames en 1e generatie hackers. Maar de hele film opzich is niet echt gebasseerd op een specifiek spel.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #16

    Standaard

    Ik heb gisteren middag Resident Evil in de Bios gezien en vond het echt een zeer vemakelijke film en Mila
    StarTrader

  17. #17

    Standaard

    RE is echt een bijelkaar gejat zooitje... De laserscene aan het begin van de film komt letterlijk uit Cube. En wat de zombie's betreft... Anderson's ode aan George A. Romero leek meer op ordinair jatwerk. Als je echt een goede zombiefilm wilt zien, kijk dan naar Romero's trilogie...

  18. #18

    Standaard

    Volgens Tweakers is er een DOOM film in de maak. Deze lijkt me wel cool ...


    Ik vond trouwens Michelle Rodriguez ook ruig in Resident Evil ... ze kon zo ongelooflijk smerig uit haar ogen kijken... het was gewoon eng.

  19. #19

    Standaard Re: Resident Evil....en andere game-fims

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bart
    (was liever naar Reign of Fire gegaan),
    Ik heb Reign of Fire en ik heb dus Resident Evil gezien ... ik vond RE dus ff wel wat amusanter.

    Reign of Fire had nooit gemaakt mogen worden .. wat een verkwisting van "talent", tijd en geld. Het enige wat aardig was was het werk van ILM. Het verhaal was gewoon erg slecht uitgewerkt.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Meijer
    Ik vond trouwens Michelle Rodriguez ook ruig in Resident Evil ... ze kon zo ongelooflijk smerig uit haar ogen kijken... het was gewoon eng.
    Zo kijkt ze toch altijd??
    Heb deze als dvd (R1) begin vorige week binnen gekregen. Vond hem erg lache! Vooral om met een stel vrienden te kijken en dan lekker commentaar geven. Zitten wel een paar grappige extraatjes bij, waaronder de muziekclip van slipknot, audiocommentaar, making-of en een aantal trailers (Final fantasy, Resident Evil, Formula 51, XXX Spiderman).
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  21. #21

    Standaard Re: welke films zijn nog allemaal gebaseerd op een game?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerrit
    Om enkele van de bekende Games-to-Movies conversies te noemen:

    Super Mario Bros.
    Double Dragon
    Street Fighter
    Mortal Kombat
    Mortal Kombat: Annihilation
    Wing Commander
    Tron
    WarGames
    The Last Starfighter
    Final Fantasy: The Spirits Within
    Tomb Raider: The Movie
    Resident Evil

    Persoonlijk vind ik dat alle bovenstaande films toch wel een voldoende scoren ongeacht het feit dat ze soms nogal afwijken van het spel. Mijn advies dan ook: bekijk deze films zonder zonder verwachtingen te koesteren. Je krijgt meer terug dan je denkt
    Daarnaast nog de upcoming:

    Doom en Return to Castle Wolfenstein

  22. #22

    Standaard

    Resident Evil is eigenlijk vooral leuk als je games gespeeld hebt!
    Anders vergeet em maar zo gauw mogelijk.

    Voor de game liefhebbers komen er wel een paar leuke herkenningen in voor. Alleen jammer dat het niet zo`n groot blood `n gore gehalte heeft als de games. Ook hebben ze het S.T.A.R.S. team niet gebruikt wat ik ook wel jammer vond en de zombies konden ook een stuk overtuigender.

    Al met al alleen een beetje te genieten voor diegene die de games ook kennen.

  23. #23
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2002
    Woonplaats
    De Cirkel in Badhoevedorp

    Standaard

    The Sum of All Fears.
    Die film heb ik nog niet gezien maar het computerspel er van heb ik pas gekocht en ik vind hem heel gaaf

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hilde
    The Sum of All Fears.
    Die film heb ik nog niet gezien
    Die film heb ik pas geleden nog gezien. Ik vond hem heel leuk
    Mijn DVDtjes
    Geniet van het leven, dan zal de zon altijd schijnen

  25. #25

    Standaard

    zowel niet bekend met de game, als met de film.
    Veel goeds gehoord over de film.Wil de film dan ook wel erg graag gaan zien. wellicht dat daarna de behoefte ontstaat om d de game te spelen....

    greetzzzz

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •